Skrevet av Emne: øvelser for støttemuskulatur  (Lest 3183 ganger)

Utlogget krf1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

øvelser for støttemuskulatur
« : 02. oktober 2013, 21:36 »
Hei, trenger da noen tips til øvelser, da jeg har dårligere støttemuskulatur venstre side/skulder. har trent en del siste åra, har blitt en del større/sterkere men har siste året slitt med at høyresiden har blitt mye bedre! har i 6 måneder nå snart hatt pause fra treninga pga jeg ikke helt har fått det til da den sterkere siden tar over veldig mye og da vokser mye bedre der! så om noen av dere her har noen tips til meg, øvelser jeg  burde ta for å få bedre støttemuskulatur og bevegelighet så hadde det vært veldig fint!

Utlogget fggfg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: øvelser for støttemuskulatur
« #1 : 03. oktober 2013, 04:25 »
Tren så mye base som mulig. Veldig mange sitter når de trener skuldre. Hvis du står bruker du hele kroppen og dermed flere muskler. Stå mens du trener og tren én skulder om gangen med hantler. Jeg vil ikke anbefale deg noe som å bare trene venstre skulder en periode. La det gå sin tid og belast hver skulder like mye, så vil det jevne seg ut etter hvert.

Vet ikke om du bruker bag eller veske i hverdagen, men en tung belastning på én skulder hver dag i året vil også kunne gi utslag. Bare en liten ting å tenke på.

Utlogget krf1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: øvelser for støttemuskulatur
« #2 : 03. oktober 2013, 23:56 »
det der funker ikke! det er det jeg har gjort og når jeg da løfter bedre med hele høyre siden, vokser den bedre! har trent baseøvelser, trent oppreist , trent med frivekter, . for over 1 år siden når jeg såg det at det var en viss forskjell fra venstre side til høyre, fikk jeg beskjed om at det kom til å jevne seg ut som du sa, men det gjør det bare verre!. men jeg ser nå hvorfor det er sånn, og det er at venstreskulderen har mye dårligere støttemuskulatur, beveger seg ikke like bra og får da ikke brukt musklene like bra på den dårlige siden, og høyresiden vil da bare skyte enda mere ivei som jeg sa! for der er det som det skal. så derfor trenger jeg da øvelser/tips for å få trent opp venstreskulderen! Hvorfor vil du ikke anbefale meg å trene opp kun den ene skulderen ?  men takk for svar! får nokk dra til en personlig trener og finne ut Smiley

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: øvelser for støttemuskulatur
« #3 : 04. oktober 2013, 02:31 »
Dette har nok ingenting med støttemuskulatur å gjøre. Omtrent all ubalansert muskulatur kommer av skade/feilbelastning/låsninger...eller bare medfødte skavanker.

Hvis du har stivheter i bekken, kan dette føre til svak vridning av ryggrad, som igjen gjør at muskulatur på den ene siden blir løs, mens den andre blir i et vedvarende spenn (siden ryggraden har vridning i området). Musklene som ligger i spenn vil være konstant overbelastet, og vil derfor ikke gi et forbedret resultat av treningen. Du vil derfor føle og merke at du vokser mest på motsatt side. Dette merkes mest i brystrygg-området, siden det er her muskulaturen er koblet til skulderbladet, og igjen til skulderen.

Ta deg en tur til naprapat eller osteopat, og forklar problemet ditt. De vil kjenne etter om du har låsninger, og manipulere/korrigere disse.

Løkke til.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget krf1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: øvelser for støttemuskulatur
« #4 : 04. oktober 2013, 08:45 »
åja, hmm, ja det skal jeg gjøre du ! er det noe det samme som kiropraktor? tror jeg må vekk fra her jeg er for å finne en sånn, men uansett takk for svaret du ! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!