Skrevet av Emne: Er sterioder så farlige?  (Lest 93428 ganger)

Utlogget Mukdahan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 88

Sv: Er sterioder så farlige?
« #15 : 29. november 2013, 07:56 »
Meget bra innlegg Ayørn Smiley

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Er sterioder så farlige?
« #16 : 29. november 2013, 10:04 »
dette er jo uansett året med med mest døde 80-90talls byggere har droppet som fluer av hjerteproblemer i 40-50års alderen..
det burde si litt..  men tror også størrelsen på gutta har påvirket mest... dvs. at steroidene har akkurat som dårlig mat på feite folk holdt vekta for høy over tid og ...slitt ut hjertet.
Har jo klart fjortisene de som ender opp med lever problemer etter en kur med superdrol ol...men de blir somregel bra..

Det er alle de med hjerteproblemer under 40 år som er skummel statistikk... med tanke på hvor sundt liv mange av dem har levd kostholdsmessig, så ville det neppe skjedd hvis de hadde holdt seg unna.

Nå skal det jo sies at en del som dytter testo kan ete ganske mye mere skrot og likevel beholde lav fett prosent, men ikke være sunne, selv om de ser topptrente ut...

Jeg mener i bunn og grunn at det kan sidestilles med røyk og alt annet skadelig, folk burde kunne gjøre hva de vil med kroppen, men forbudene kommer jo fordi felleskapet betaler jo for den enkeltes selvskading.

Og det er en god del ungdommer som har ødelagt mye av livet sitt med bol, akkurat som noen med dop.

Statistisk sett er sjansen for varige  skader, sosialt og kroppslig langt  mindre av litt moderat alkohol inntak og et par fester i måneden, enn et par år med boling. 

Ja, alkohol og røyk skader mange, men siden det er så utrolig mange som gjør det, så blir prosenten av total havarier liten iforhold til f.eks steroider.




Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Er sterioder så farlige?
« #17 : 29. november 2013, 11:03 »
Ironisk nok så er det dine holdninger som er det største problemet. Holdningen om at man kan fjerne risikoen av steroid-bruk ved å sette seg inn i hvordan de virker.

Godt sagt. Enkelte går knallhardt inn for å finne fram til det de tror er det safeste opplegget. Men når de så er i gang, hva skjer når bivirkningene kommer likevel ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Anabolic_steroid

"Even though anabolic steroids do not cause the same high as other drugs, steroids are reinforcing and can lead to addiction. Studies have shown that animals will self-administer steroids when given the opportunity, just as they do with other addictive drugs. People may persist in abusing steroids despite physical problems and negative effects on social relationships, reflecting these drugs’ addictive potential. Also, steroid abusers typically spend large amounts of time and money obtaining the drug—another indication of addiction.

Individuals who abuse steroids can experience withdrawal symptoms when they stop taking them—including mood swings, fatigue, rest-lessness, loss of appetite, insomnia, reduced sex drive, and steroid cravings, all of which may contribute to continued abuse. One of the most dangerous withdrawal symptoms is depression—when persistent, it can sometimes lead to suicide attempts. Research has found that some steroid abusers turn to other drugs such as opioids to counteract the negative effects of steroids."


Steroidmisbrukeren er fortsatt motivert av den muskeloppbyggende virkningen av steroidene og ofte av at han innbiller seg at han knapt ville ha hatt noen resultater av å trene uten misbruket. Et dyr som gis anabole steroider har ikke peiling på noe av det der, likevel oppfører dyr som blir gitt steroider og så tilgang til steroider seg på samme måte som dyr som blir gitt tilgang til harde narkotiske stoffer. Det oppstår et avhengighetsforhold som ikke er basert på intellektet men på dypere instinkter. Med mannlig kjønnshormon (testosteron) og derivater (steroider) så blir det til at (for) mye vil ha (enda) mer. Ikke bare mer av det samme og i samme dose, men generelt mer. Det finnes det mange eksempler på, at idealisten til slutt tar helt av og blir tung misbruker selv om en del av idealismen opprinnelig gikk ut på å holde seg innenfor det "safe opplegget". Her er det et skråplan, selv om det ikke er like veldefinert av vitenskapen som når det gjelder narkotiske stoffer.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Sv: Er sterioder så farlige?
« #18 : 30. november 2013, 14:29 »
Hva er egentlig misbruk da? Bruket i seg selv er jo misbruk. Samråd med fagpersoner sier du, vel, en fagperson vil også si at et hvert ikkemedisinsk bruk er misbruk.

Tre kompiser av meg har drevet med steroider i mange mange år, og to av de fikk hjerteinfarkt før de var 30år.  Begge to har drevet aktivt med styrketrening i over 16år. En av dem har brukt steroider i over 10år, og den andre i iallefall 6år. Har du lyst å prate med de kanskje? Så kan du fortelle hva de gjorde feil, siden bruken tydeligvis førte til et 'farlig resultat'.. Tror du ikke de kan hver eneste jævla detalj om stoffene de stapper i seg? De konkurrerer i kroppsbygging, og dette er en stor del av deres identitet. De er ingen naive fjortiser.

"Og selvfølgelig er vel det største problemet at fortisser og andre klovner stapper neppå både det ene og det andre fremfor å sette seg inn i sakene før de starter.."

Ironisk nok så er det dine holdninger som er det største problemet. Holdningen om at man kan fjerne risikoen av steroid-bruk ved å sette seg inn i hvordan de virker.
Uansett hvor mange fagpersoner du skaffer deg, så tilfører du kroppen syntetiske hormoner. Disse hormonene er ikke engang fremstilt av farmasøyter, men av boleboys med pilletrykkemaskin, noen malingsblandere, kinesisk importpulver og no hetteglass. Hvor trygt tror du egentlig det kan bli ?

Jeg tror du misforstår meg en smule her. Som jeg skriver har all bruk konsekvenser. Men det jeg er opptatt av å få frem er jo at hvis de kompisene dine f.eks heller kunne gått til en spesialist/lege etc og fått lagt opp et skreddersydd "program" med testing, prøver osv, kunne sikkert  infarktene vært unngått. Nå er vel heller ikke de som konkurrerer kjent for å være de som setter de mest moderate dosene heller, uten at jeg skal uttale meg om hva de gjorde, da jeg ikke har kjennskap til dette.
Steroidene fikk de i seg uansett, så hadde det ikke vært bedre hvis man hadde noen å gå til som var utdannet i nettopp dette?

Og som du sier, et annet problem er at mange ukritisk sprøyter inn både det ene og det andre, uten å vite hvor det kommer fra og hvor rent det er.

Så jeg tror du misforstår det du så pent legger frem som holdningen min. Jeg personlig har aldri rørt steroider, ei heller kommer jeg til å gjøre det. Men jeg gidder ikke moralisere overfor selvstendige individer og fortelle dem hva de kan og ikke kan gjøre med sin egen kropp.

Mulig jeg er høyst liberal på dette området, men jeg mener at de som vil dope seg, de gjør det uansett, og da hadde det vært tryggere og bedre å få proffesjonell hjelp, med kliniske produkter for å påse at ting blir gjort riktig, for å nettopp unngå de uheldige bivirkningene som kan oppstå med miksing og triksing på egenhånd. Det skal jo også nevnes at det er stor forksjell på en kur med testo kontra HgH, trenbolon osv...
Litt mer åpenhet og saklig diskusjon kunne kansje ført til mere kunnskap og bevissthet fremfor å prøve å skyve det under sengen som en mørkemann...

Hovedpoenget mitt er i bunn og grunn at jeg ønsker en litt mer tosidig debatt rundt emnet, fremfor at man dundrer på det evige "steroider er farlig"-sporet. Det finnes langt langt større problemområder i dagens samfunn relatert til fedme, diabetes, alkohol, røyk osv..
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Er sterioder så farlige?
« #19 : 30. november 2013, 14:38 »
Hovedpoenget mitt er i bunn og grunn at jeg ønsker en litt mer tosidig debatt rundt emnet, fremfor at man dundrer på det evige "steroider er farlig"-sporet. Det finnes langt langt større problemområder i dagens samfunn relatert til fedme, diabetes, alkohol, røyk osv..

Det vet vi ikke så mye om. Omfanget av steroidbruk har økt kraftig de siste tiårene og det tar tid før langtidsvirkningene viser seg. Akkurat nå ser man mest langtidsvirkningene av det relativt beskjedne omfanget av steroidbruk som var 10-40 år tilbake. Og det er ikke så lett å spore alle virkningene tilbake til steroidbruk, akkurat som med sigarettrøyking. Langtidsvirkningene av dagens mer omfangsrike steroidbruk får man se først 10-40 år inn i framtiden. 100 skadde norske idrettsutøvere (se tråden lenger ned i dette forumet) kan bli til 10,000 skadde norske hobbybrukere om noen tiår.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Er sterioder så farlige?
« #20 : 30. november 2013, 16:58 »
Mulig jeg er høyst liberal på dette området, men jeg mener at de som vil dope seg, de gjør det uansett, og da hadde det vært tryggere og bedre å få proffesjonell hjelp, med kliniske produkter for å påse at ting blir gjort riktig, for å nettopp unngå de uheldige bivirkningene som kan oppstå med miksing og triksing på egenhånd. Det skal jo også nevnes at det er stor forksjell på en kur med testo kontra HgH, trenbolon osv...
Litt mer åpenhet og saklig diskusjon kunne kansje ført til mere kunnskap og bevissthet fremfor å prøve å skyve det under sengen som en mørkemann...

Hovedpoenget mitt er i bunn og grunn at jeg ønsker en litt mer tosidig debatt rundt emnet, fremfor at man dundrer på det evige "steroider er farlig"-sporet. Det finnes langt langt større problemområder i dagens samfunn relatert til fedme, diabetes, alkohol, røyk osv..
Jeg tror ikke på at de som ønsker å dope seg, vil gjøre det uavhengig av hvor utilgjengelig og ulovlig dette er. Singapore har dødsstraff for all import/oppbevaring/bruk av narkotiske stoffer. Hvis du har vært der så har du sett med dine egne øyne hvor godt dette fungerer. Hvis du ikke har vært der så kan du sjekke opp statistikken på nettet.

At staten tar seg av produksjon og salg vil selvfølgelig være tryggere. De potensielle negative konsekvensene av en slik lovliggjøring vil være økt forbruk. Det er vel derfor det er avgjort at man heller lar det være ulovlig, og jobbe mot de som bryter loven.

Hvilken åpenhet og diskusjon er det egentlig du tenker på? Det finnes jo mange sider på nett hvor man helt åpent kan diskutere bruk, produkter, bivirkninger osv osv.

Hvis du leser om bivirkninger på nettet, så er jo dette helt nøytral statistisk informasjon. Det er ingen moral forbundet med dette. Man trenger ikke å lete lenger enn wikipedia før man har referanser til medisinske studier.

Det at det finnes andre problemområder i samfunnet ser jeg ikke på som relevant. Man må klare å ha to tanker i hodet samtidig. At fedme er et stort problem betyr ikke at vi trenger å gjøre steroidbruk til et STØRRE problem. Det betyr bare at vi må se på begge deler...noe vi også gjør. Staten har mange tiltak for å redusere røyking, og for å få oss til å spise sunnere.

Et argument for å lovliggjøre hasj, er at dette erfaringsmessig trekker brukere bort fra tyngre stoffer. Et argument for å ikke ta snus bort fra markedet, er at enkelte røykere bytter ut sigaretten med snus.

Steroider har ingen slik positiv bieffekt. Steroider er bare steroider. Man kan enkelt trene uten å bruke steroider, så det er ikke et argument at trening er helsefremmende.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Er sterioder så farlige?
« #21 : 30. november 2013, 17:30 »
Et argument for å lovliggjøre hasj, er at dette erfaringsmessig trekker brukere bort fra tyngre stoffer. Et argument for å ikke ta snus bort fra markedet, er at enkelte røykere bytter ut sigaretten med snus.

Steroider har ingen slik positiv bieffekt. Steroider er bare steroider. Man kan enkelt trene uten å bruke steroider, så det er ikke et argument at trening er helsefremmende.

Det er vel heller sånn at man burde redusere all skremselspropagandaen mot mer eller mindre ufarlige ting som kreatin, proteinpulver og diverse kosttilskudd for å trekke folk bort fra steroider. At en del kosttilskudd ikke fungerer og andre inneholder litt av hvert (craze etc) det får være en annen sak.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Er sterioder så farlige?
« #23 : 30. november 2013, 17:58 »

En toppklasse bodybuilder har vel både tilgang til og råd til dopingmidler av høyeste kvalitet så det er neppe kontaminering de dør som fluer av.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Er sterioder så farlige?
« #24 : 30. november 2013, 19:00 »
En toppklasse bodybuilder har vel både tilgang til og råd til dopingmidler av høyeste kvalitet så det er neppe kontaminering de dør som fluer av.




Sant det...har aldri skjønt att folk tørr å bare bestille varer fra nettet eller en gubbe på gymmet og injisere det i ræva.

Hadde man vært mere betenkelig hvis man hadde blitt tilbudt en flaske eller noen piller fra en ukjent på byen???
Noe syntetisk fra en underground lab skal iallefall ikke i ræva mi.
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Er sterioder så farlige?
« #25 : 30. november 2013, 19:02 »
Putta det eine å det andre oppi ræva men ikke steroide

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Er sterioder så farlige?
« #26 : 30. november 2013, 19:31 »

Sant det...har aldri skjønt att folk tørr å bare bestille varer fra nettet eller en gubbe på gymmet og injisere det i ræva.

Hadde man vært mere betenkelig hvis man hadde blitt tilbudt en flaske eller noen piller fra en ukjent på byen???
Noe syntetisk fra en underground lab skal iallefall ikke i ræva mi.


Så du mener at Nasser El Sonbaty osv. brukte underground steroider som var kontaminert og ikke "apotekvarer" dvs. steroider produsert av legemiddelfirmaer o.l. ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Er sterioder så farlige?
« #27 : 30. november 2013, 21:37 »
Så du mener at Nasser El Sonbaty osv. brukte underground steroider som var kontaminert og ikke "apotekvarer" dvs. steroider produsert av legemiddelfirmaer o.l. ?




Nei enig med det du skrev....ang proff byggerne.
Men uten att jeg har så stor kjennskap hvor ting kommer fra her i Norge,
så vil jeg tro det er mye underground produksjon på hjemmebasis.
En del av basis varene kommer vell kanskje fra asia??
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Er sterioder så farlige?
« #28 : 30. november 2013, 21:50 »

Nei enig med det du skrev....ang proff byggerne.
Men uten att jeg har så stor kjennskap hvor ting kommer fra her i Norge,
så vil jeg tro det er mye underground produksjon på hjemmebasis.
En del av basis varene kommer vell kanskje fra asia??

Jeg tror at toppbyggere stort sett får tak i ukontaminerte steroider og andre dopingmidler fordi de er vip-personer for de selgerne de har kontakt med, og at det ikke spiller noen stor rolle om det teknisk sett er apotekvarer eller underground labs de kjøper.
Jeg tror at steroidselgere hauser opp diverse apotekvarer som ukontaminerte for å kunne ta høyere pris uten at de nødvendigvis er så rene som de påstår. Jeg tror også at det selges en god del underground som promoteres som apotekvarer og som ikke er det. Hvis du er hvermansen så risikerer du mye, ikke bare i banaltilfellet "traff på en fyr på byen som hadde noe greier".

Tidligere toppbyggere dør som fluer for tiden men det er nok på grunn av det de har brukt og ikke på grunn av at de fikk noe annet enn det de ble forespeilet. I de fleste andres tilfelle så er nok begge deler faremomenter.

 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Er sterioder så farlige?
« #29 : 01. desember 2013, 01:33 »
Er det noen som tror at steroider er ufarlige?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!