Skrevet av Emne: Litt spørsmål om å konkurrere  (Lest 3063 ganger)

ultralars

  • Gjest
Litt spørsmål om å konkurrere
« : 05. oktober 2013, 20:05 »
er nylig blitt interest i å bli styrkeløfter, har lest litt rundt men har noen spørsmål.

Hva tenker du er gode løft å ha hvis man ønsker å konkurrere i vektklasser 74-83?

For å delta på stevner må man først bli medlem i en klubb og så bli med i stevner som den klubben arangerer? er alle klubber pålagt å arangere stevner?

Er det slik at utstyrfritt løfting er lite utbredt?

I markløft, kan man bruke "straps "? eller krok straps varianten, som er den jeg prefererer?

i benkpress må man ha pause, eller er det nok å bare ikke " bounce " vekta fra brystkassen?

noen tips til en ny kar Tongue?


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Litt spørsmål om å konkurrere
« #1 : 14. oktober 2013, 21:20 »
er nylig blitt interest i å bli styrkeløfter, har lest litt rundt men har noen spørsmål.

Hva tenker du er gode løft å ha hvis man ønsker å konkurrere i vektklasser 74-83?

For å delta på stevner må man først bli medlem i en klubb og så bli med i stevner som den klubben arangerer? er alle klubber pålagt å arangere stevner?

Er det slik at utstyrfritt løfting er lite utbredt?

I markløft, kan man bruke "straps "? eller krok straps varianten, som er den jeg prefererer?

i benkpress må man ha pause, eller er det nok å bare ikke " bounce " vekta fra brystkassen?

noen tips til en ny kar Tongue?

Hei!

Dårlig med svar på deg her, så da tar jeg å responderer for å hjelpe deg litt. Smiley

For å delta på ett styrkeløftstevne må du klare å ta 25 kg. i hver av de respektive øvelsene, klarer du dette er det bare å delta.

Først må du bli medlem i en klubb, men så er du fri til å delta på arrangert av hvilken som helst klubb, så lenge det ikke er interne stevner eller kvalifiseringskrav på stevnet. Du kan også delta på interne stevner i en annen klubb tror jeg, men da må en vel ha invitasjon. (Litt usikker her da jeg har aldri deltatt på ett klubbstevne til en annen klubb før).

Alle klubber er ikke pålagt til å arrangere stevner nei.

Utstyrsfri løfting er ikke lite utbredt, men det er mindre utbredt enn utstyrsløfting.

Nei du kan ikke bruke drareimer eller noe lignende i markløft, er må du bruke hånden og grepet ditt, gjerne dekt med masse magnesium.

I benkpress må du etterfølge dommerens signal som også inkluderer ett stopp i bunnen av løftet på brystet. Stanga skal ligge i ro, og dommeren gir signalet "press" etter ett lite øyeblikk.

For å vite mer, så kan du sjekke ut styrkeloft.no, se hvilken klubb som er nærmest der du bor og oppsøke de. Også kan du søke på styrkeløft på YouTube for å se litt hvordan stevneløftene er.. her er stevnevideo fra landslagsløfter Stian Walgermo fra årets NM; http://www.youtube.com/watch?v=2cK3ezcTaYE

Lykke til!
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!