Skrevet av Emne: Måltid før trening?  (Lest 2051 ganger)

Utlogget Growingstrong82

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Måltid før trening?
« : 10. oktober 2013, 08:11 »
Holder med en proteinbar eller proteinshake før man starter med treningen?

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Måltid før trening?
« #1 : 13. oktober 2013, 17:57 »
Det merker du veldig fort, på om hvor mye energi du faktisk har på treninga.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Måltid før trening?
« #2 : 14. oktober 2013, 14:00 »
Kommer jo an på når du trener. Har du spist en solid frokost og lunsj og tar en shake eller proteinbar kan det holde. Som superspurv sier: Det merker du veldig fort:) Starter du tung styrketrening på kun en proteinbar  kommer det helt an på hvor lang økta er og om kroppen rett og slett har kommet ordentlig i gang til en skikkelig styrkeøkt. Vel så bra er uansett kanskje en protienshake blandet med havregryn og eventuelt litt syltetøy om det er ditt første måltid for dag...
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget tiger4ever

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Måltid før trening?
« #3 : 25. oktober 2013, 23:04 »
Anbefaler ut fra personlig erfaring å ikke spise før du trener. Har hørt (og det er logisk) att kroppen bruker mye energi på å forbrenne mat, så da føler du deg mer slapp.

Eg brukte å spise rett før, og etter eg slutta med det har eg mye mer energi. Spiser 3 timer før ca, og da spiser eg mye.

30-40min før trening tar eg en pre-workout som har 18g protein + mye annet. Samt en yoghurt eller en protein shake, som eg regner med er lett fordøyelig. Iskaffe er og kurant ettersom det er DIGG og har carbs og koffein Smiley

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Måltid før trening?
« #4 : 01. november 2013, 19:59 »
Har du noe tips til hva du spiser 3 timer før trening da? Hvis jeg spiser 3 timer før blir jeg sulten igjen nesten uansett hva jeg spiser FØR jeg starter å trene. Jeg spiser ofte 1-1,5 time før trening om ettermiddagen og ca 30 min før jeg trener hvis jeg trener midt på dag. Det er ihvertfall min erfaring og jeg føler det funker for meg. Men mulig jeg kan få det enda bedre om jeg lærer meg å spise tidligere også.

Utlogget Sjuren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Måltid før trening?
« #5 : 19. november 2013, 09:49 »
Mine optimale dager spiser jeg ett greit måltid 1 time før helst trege karboh, spiser ikke til jeg blir mett. Men får i meg en grei mengde mat, på dager der mat ikke er tilgjengelig har jeg en shake jeg drikker en times tid før trening, "muscle juice". Inneholder det meste du måtte trenge.

Shake kan ikke sammenlignes med skikkelig mat, men den gir meg det jeg trenger på dager med dårlig tid, drikker alltid med melk!

Pwo ett kvarters tid før trening, siden jeg har 10 minutters oppvarming, kjipern at pwo slutter å virke midt i økta.

Mitt tips:
Spar proteinshaken/baren til etter trening, få i deg noe mat før trening. Prøv å få i deg 3.5g protein per kg kroppsvekt i løpet av dagen!
Gjort underverk for meg!

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Måltid før trening?
« #6 : 19. november 2013, 10:12 »
eeeew, åssen pwo slutter å virke midt i treninga? De fleste lovlige pwos har koffein og taurin som stimulanter, og de har jo halveringstider på 5timer+

Er det kløinga fra beta alanine du tenker på?

Utlogget Sjuren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Måltid før trening?
« #7 : 19. november 2013, 11:25 »
For å være helt ærlig så aner jeg egentlig ikke hva jeg tenker på mtp at den slutter å virke. Jeg har aldri opplevd det, en kompis forklarte hvordan han opplevde det da butikkbesøk og trafikken ikke gikk helt etter planene på vei til trening etter intatt pwo ^^,
I følge han var det ikke veldig behagelig.

Tror han brukte Redweiler på det tidspunktet, vet ikke noe om halveringstiden på det jeg.

Utlogget gjedda

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Måltid før trening?
« #8 : 24. november 2013, 14:39 »
Jeg er ganske nub, men føler jeg har mye mer energi og trener mye bedre om jeg spiser en time før trening. Hørte også Jay Cutler nevne dette i en video, han er relativt trent..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!