Skrevet av Emne: Null vekttap  (Lest 3258 ganger)

Utlogget Shnett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Null vekttap
« : 14. oktober 2013, 19:31 »
Jeg begynte å trene i februar.
Og har da trent styrke(hele kroppen) to-tre ganger i uken og cardio 2-3 ganger i uken.
Jeg har blitt betraktlig sterkere og fått mye bedre utholdenhet, men har ikke gått ned noe i vekt, som var utganspunktet til at jeg begynte å trene. Merker derfor at jeg mister litt motivasjonen. Jeg spiser minimalt, og det er variert og sånn passe sunt.

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt?

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Null vekttap
« #1 : 14. oktober 2013, 19:41 »
Gutt eller jente?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Shnett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Null vekttap
« #2 : 14. oktober 2013, 19:49 »

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Null vekttap
« #3 : 14. oktober 2013, 23:14 »
Mål fettprosenten, ikke vekta. Alt for mange (jenter) som bryr seg om de tallene som står på vekta.

Utlogget Shnett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Null vekttap
« #4 : 15. oktober 2013, 15:35 »
Mål fettprosenten, ikke vekta. Alt for mange (jenter) som bryr seg om de tallene som står på vekta.
Det er jeg klar over, men burde jo ha sett forskjell på kroppen, og merket det på klær og lignende. Noe som det ikke er forskjell på heller.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Null vekttap
« #5 : 15. oktober 2013, 15:40 »
Jeg tror du har bygd muskler samtidig som du har droppet fett. Da står vekten stille. Har du merket noe at du har fått større muskler? Speilbildet juger aldri. Smiley

Hvordan spiser du da?
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Shnett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Null vekttap
« #6 : 15. oktober 2013, 16:37 »
Jeg tror du har bygd muskler samtidig som du har droppet fett. Da står vekten stille. Har du merket noe at du har fått større muskler? Speilbildet juger aldri. Smiley

Hvordan spiser du da?
Kun bicepsen man ser forskjell på.

Jeg er vegetarianer. Så går i grønnsaker, bønner, linser, fisk og lignende. Grovbrød og annet med fullkorn.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Null vekttap
« #7 : 15. oktober 2013, 20:29 »
Ja, som jeg ser det da bør du begynne å telle kalorier. Ofte lurer man seg selv, og spiser mye mer en man tror (skjer i alle fall meg hele tiden). I motsatt fall kan det skje at man spiser så lite at det stopper opp, men jeg synes at det er rart vis det skjedde før du hadde gått ned en del.
Så, let opp en kalkulator som forteller deg hvor mye du forbrenner, og legg deg 6-700 kalorier under det. Da bør du gå ned litt over en halvkilo i uka.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Null vekttap
« #8 : 15. oktober 2013, 20:46 »
Last f.eks ned "My fitness pal", en App til Iphone/ Android.
Denne teller kalorier for deg når du plotter inn maten. Finn ut hva dagsbehovet ditt er, og legg deg 5-600kcal under dette.


"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Shnett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Null vekttap
« #9 : 16. oktober 2013, 06:18 »
Teller kalorier allerede, skal ha 2500 ca, passerer sjelden 1500.

Utlogget Ueland

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Null vekttap
« #10 : 20. oktober 2013, 20:58 »
Teller kalorier allerede, skal ha 2500 ca, passerer sjelden 1500.
Mener du at du har for høy fettprosent får du da kutte ned mer på kaloriinntaket. Jeg syns egentlig at du har en litt vel høy BMR, med mindre du er ganske høy da.

Jeg gjorde flere beregninger, inklusiv en sjekk for å måle fettprosent etc, alle konkluderte med at min BMR er 1800 kalorier, og jeg er(var) mann på 90Kg.

Jeg trener hardt 3 ganger i uka og ligger på 1300 kalorier (med PT/kostholdseksperts godkjenning), med en utskeielse av og til. Jeg ser veldig god økning i muskelmasse, samtidig som jeg går sakte men sikkert ned i vekt.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Null vekttap
« #11 : 20. oktober 2013, 23:39 »
Hvis man ligger 500kcal i underkudd hver dag, vil det si en halv kilo i uka? --> 2 kilo i måneden?

Utlogget jaddah

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Null vekttap
« #12 : 22. oktober 2013, 10:55 »
Hvis du ligger så mye som 1000 kalorier eller mer i underskudd hver eneste dag, så er det mulig at kroppen går i "sparebluss-modus". Kroppen tror at du sulter ihjel, og sparer på hver eneste kalori som er mulig å spare på.

Prøv f.eks. å bare ligge 500 kcal i underskudd hver dag (husk å ta med de kaloriene som forsvinner under trening). Ha gjerne en spisedag i uken også, som forteller kroppen din at ikke alt håp er ute på matfronten.
du trenger ikke fråtse på spisedagen...spis sunt, men gå gjerne i "null" på energiinntak/energiforbruk, evt. spis litt mer.

Husk også at "vekt" er et dårlig mål på fremgang. Du burde heller måle fettprosenten din, fremfor vekt.
Vekt kan være muskler, vann osv....men det du egentlig vil bli kvitt, er jo fett.

Det er også veldig viktig å få i seg nok protein. Dette er noe som kan være vanskelig for enkelte vegetarianere. Uten nok protein (2 gram per kilo kroppsvekt), så kommer du ikke så langt.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Null vekttap
« #13 : 22. oktober 2013, 14:04 »
Hvis du ligger så mye som 1000 kalorier eller mer i underskudd hver eneste dag, så er det mulig at kroppen går i "sparebluss-modus". Kroppen tror at du sulter ihjel, og sparer på hver eneste kalori som er mulig å spare på.

Gjerne forklar oss alle hvordan kroppen sparer en kalori?

To mennesker gjør det samme i løpet av en dag, mens den ene er i "spare modus". Hvordan oppstår den energien som er spart? Hvordan har han klart å utføre det samme arbeidet som den andre personen, men spart energi?

..og jeg er ikke interessert i en link til KvinnerOgKlær hvor de snakker om sparemodus.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!