Skrevet av Emne: Resultat av kreatin?  (Lest 3994 ganger)

Utlogget Hetland.T

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Resultat av kreatin?
« : 21. oktober 2013, 19:09 »
Jeg har lenge lurt på noe jeg ikke finner på internett. Når man slutter å bruke kreatin monohydrat etter en god stund, da vil man jo miste noen få kilo både av kroppsvekt og på stanga, MEN vil man ha kommet lengre - i styrke og volum - da til tross for tapet av noen kilo etter bruk av kreatin enn man ville gjort uten noe bruk av kreatin? Nå tenker jeg langsiktig.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Resultat av kreatin?
« #1 : 22. oktober 2013, 09:53 »
Kreatin bidrar delvis både til økning i kraft og muskelvolum. Med et godt kosthold antar jeg at du vil kunne beholde effektene av kreatinsupplementeringen i etterkant. Det er imidlertid ingen eller lite langtidsstudier i effekten ved bruk av kreatin. Jeg har ikke funnet noen i mine søk...noen andre? Etter 4 uker vil nivået av kreatin være tilbake til utgangspunktet når du gradvis avslutter en kur.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Z

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

Sv: Resultat av kreatin?
« #2 : 22. oktober 2013, 10:19 »
Jeg har lenge lurt på noe jeg ikke finner på internett. Når man slutter å bruke kreatin monohydrat etter en god stund, da vil man jo miste noen få kilo både av kroppsvekt og på stanga, MEN vil man ha kommet lengre - i styrke og volum - da til tross for tapet av noen kilo etter bruk av kreatin enn man ville gjort uten noe bruk av kreatin? Nå tenker jeg langsiktig.

Ja.
Du drar fordel av å kunne trene med tyngre vekter, selv om det bare er i den perioden. Dersom du trente med 80kg i benk før du tok kreatin og etter 3 måneder med kreatin så trener du med 90, så betyr ikke det at du vil falle tilbake på 80kg når du slutter. Skjønner? Litt dårlig forklart.
Når det er sagt er det ingen bevist bakside ved å ta kreatin året rundt. Sett bort i fra to hundrelapper.

Utlogget Hetland.T

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Sv: Resultat av kreatin?
« #3 : 22. oktober 2013, 12:35 »
Takk for gode svar! Jeg får prøve meg frem og se hvordan det fungerer på meg. Jeg har bra kosthold og trening, men mangler det lille ekstra som kan hjelpe meg videre fra en nåværende treg progresjon. Forhåpentligvis vil kreatin gi litt hjelp :-)

Utlogget deepvalleyv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Resultat av kreatin?
« #4 : 28. desember 2013, 02:07 »
vil nok få et tilbakefall, går du 80-90 i benk så vil du nok ikke gå tilbake til utgangspunktet men kansje midt i mellom.
Tenker jeg da:)

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Resultat av kreatin?
« #5 : 02. januar 2014, 00:51 »
Hvordan blir musklene seende ut ved bruk av kreatin? Muligens et litt teit spørsmål, men alle sier at musklene trekker til seg vann, er det da mulig å fremdeles se "lean" og "ripped" ut med lav fettprosent når man går på kreatin?
Jeg har trent nå i et år, å gått bare på proteinpulver og tenkte jeg skulle prøve kreatin får å få litt ekstra krefter. Men jeg vil ikke ha strongman-kropp, hvis dere skjønner?
Hva skjer når/om man slutter på kreatin? Hvor blir det av dette vannet i musklene?
Hilsen kreatin-noob! Smiley

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Resultat av kreatin?
« #6 : 02. januar 2014, 01:17 »
Hvordan blir musklene seende ut ved bruk av kreatin? Muligens et litt teit spørsmål, men alle sier at musklene trekker til seg vann, er det da mulig å fremdeles se "lean" og "ripped" ut med lav fettprosent når man går på kreatin?
Jeg har trent nå i et år, å gått bare på proteinpulver og tenkte jeg skulle prøve kreatin får å få litt ekstra krefter. Men jeg vil ikke ha strongman-kropp, hvis dere skjønner?
Hva skjer når/om man slutter på kreatin? Hvor blir det av dette vannet i musklene?
Hilsen kreatin-noob! Smiley

Du vil nok ikke merke den helt store forskjellen, så bare slapp av Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Resultat av kreatin?
« #7 : 02. januar 2014, 03:18 »
Hehe, du vil ikke merke den helt store forskjellen på hva da? På utseendemessig i forhold til kreatin og ikke kreatin, mener du? Smiley

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Resultat av kreatin?
« #8 : 02. januar 2014, 06:46 »
Kanskje jeg formulerte meg litt vanskelig. Det jeg mente var om man kan bli like definert og markert dersom man går på kreatin å fyller musklene med vann som man ville blitt uten? :p

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Resultat av kreatin?
« #9 : 02. januar 2014, 10:37 »
Det her blir en storm i et vannglass. Utseendet blir neppe noen forskjell men du kommer til å veie et par kilo mer.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Resultat av kreatin?
« #10 : 02. januar 2014, 12:18 »
Kanskje jeg formulerte meg litt vanskelig. Det jeg mente var om man kan bli like definert og markert dersom man går på kreatin å fyller musklene med vann som man ville blitt uten? :p

Väljer du ett rent Kreatin Monohydrate (alltså renhet i %) vill du knappast dra på dig mer än max 1-1,5kg, om ens det. Nu vet jag inte hur mycket du väger men 1kg vill ju knappast betyda mycket.
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Resultat av kreatin?
« #11 : 02. januar 2014, 12:41 »
Hehe, du vil ikke merke den helt store forskjellen på hva da? På utseendemessig i forhold til kreatin og ikke kreatin, mener du? Smiley

Kanskje du får litt bedre trykk på trening, men det avhenger jo også av kosthold, søvn, generelt dagsform etc, og utseendemessig vil du nok ikke merke noe spess forandring Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Mr.Mister89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Resultat av kreatin?
« #12 : 02. januar 2014, 15:40 »
Okei! Takk skal dere ha:)
Vil dere anbefale kreatin da, på generell basis?
Og hva er evt. ulempen(e) med det? Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Resultat av kreatin?
« #13 : 02. januar 2014, 16:06 »
Okei! Takk skal dere ha:)
Vil dere anbefale kreatin da, på generell basis?
Og hva er evt. ulempen(e) med det? Smiley

Ulempe : vektøkning (det avhenger så klart av hva du vil oppnå), styr med å få det i seg. Neppe noe særlig mer.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!