Skrevet av Emne: Roing med stang  (Lest 1264 ganger)

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Roing med stang
« : 26. oktober 2013, 18:51 »
Når jeg kjører roing med stang, kan jeg merke at jeg får litt småvondt i nedre del av ryggen. Kan det komme av at jeg gjør en liten feil når jeg gjør øvelsen eller er det fordi jeg nettopp har tatt markløft først eller bare at muskelen til nedre del av ryggen også trenes ganske bra på denne øvelsen?
Når jeg tar øvelsen kjrer jeg ryggen nesten ned til 90 grader og bruker omvendt grep om den informasjonen kan være til noen hjelp.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Roing med stang
« #1 : 28. oktober 2013, 12:06 »
Du er nok litt sliten i korsrygg etter markløft. Det kan avhjelpe å holde en liten bøy i knærne. Dessuten er du ikke avhengig av å stå med kroppen i 90 graders vinkel for å få trent stangroing godt. Rett opp overkroppen litt, bøy knærne(og gjerne en beinstilling litt videre enn skulderbreddden din), slippen baken litt bakover og sjekk i speilet at du holder en naturlig rett rygg....stangroing er en "must"-øvelse for ryggen med vanlig og omvendt grep
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Supersunn taco

Kosthold21.01.2021124

Bytt ut den tradisjonelle tacoen med en av disse supersunne variantene!

TOPP-3 for å BYGGE bryst

Trening01.01.202157

Her får du 3 kanonøvelser så du aldri igjen skal ha problemer med å bygge bryst.

7 øvelser for muskuløse triceps

Trening26.12.202053

Vil du har større armer? Dette er 7 supre øvelser.
Her har du treningstips og kostholdsråd som kan gi deg et push bak, inn i det nye året.

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!