Skrevet av Emne: En jungel av kosttilskudd. Hva trenger jeg?  (Lest 1832 ganger)

Utlogget marhag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

En jungel av kosttilskudd. Hva trenger jeg?
« : 28. oktober 2013, 20:08 »
Heisann.

Som overskriften sier lurer jeg på hvilke kosttilskudd som "holder". Prøvde meg en tur på proteinfabrikken, men da ble det fort sånn "kjøper du den burde du ha den og den" og jeg ble fort forvirret.

Per dags dato tar jeg proteinpulver etter trening, samt spirulina og acai sammen med frukt i morgensmoothien.

Jeg mener å huske at kreatin var et must, men da stod det at jeg måtte ta noen andre kjemikalier for bedre effekt. For en som er glad i effektivitet men ikke overdådighet, hva burde jeg velge sammen med et ellers variert kosthold?

Edit: Jeg kan vel også legge til at det er styrketrening jeg driver med. :-)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: En jungel av kosttilskudd. Hva trenger jeg?
« #1 : 28. oktober 2013, 20:24 »
Stort sett trenger du ingenting.
Kreatin har vist seg å ha god effekt, men det finnes en god del nonresponders.
Proteinpulver.... hvis du ikke får i deg nok igjennom kost, men en matglad person gjør ofte det.
Koffein i form av kaffe, redbull, piller, osv funker til å gi et kick på trening (pass på søvn).
Resten: BULL shit. Bullshit. Seriøst. Supermutant testobooster funker ikke. Det finnes nemlig  ingen supermutants, det er bare i Marvel-serier.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: En jungel av kosttilskudd. Hva trenger jeg?
« #2 : 28. oktober 2013, 20:28 »
Hvis du er en tynning som hater mat og ikke klarer å legge på deg er jo gainers og karbopulver finfint.
Men hvis noen forteller deg at "dette produktet har ferdig oppløste aminosyrer, og dette tillegsproduktet optimerer hormonbalansen så du tar det opp bedre" så kan du svare: Nei takk, jeg har spist to egg til frokost og magen min fungerer finfint.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: En jungel av kosttilskudd. Hva trenger jeg?
« #3 : 28. oktober 2013, 20:30 »
Jeg vet ikke hva spirulina og acai er, men vis du skyller det rett i do kutter du ut et mellomledd Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: En jungel av kosttilskudd. Hva trenger jeg?
« #4 : 28. oktober 2013, 20:31 »
Neida hvis de har bacterieflora, mineraler eller vitaminer i seg er det sikkert sunt Smiley Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: En jungel av kosttilskudd. Hva trenger jeg?
« #5 : 28. oktober 2013, 20:37 »
Ok, sjekket spirulina nå. Wow. Det er faktisk en bakterie. Som vokser nesten som en alge i vann. Har masse (60%) fullverdige proteiner. Hvis du spiser  50 gram om gangen funker det akkurat som proteinpulver. Spiser du bare noen få tabletter er det ren skjær bøff.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spirulina_(dietary_supplement)
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!