Skrevet av Emne: har store vansker  (Lest 1911 ganger)

Utlogget fredrikgrr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

har store vansker
« : 11. november 2013, 01:48 »
jeg er en gutt på snart 18 år.
veier 65kilo og er 177cm høy.
er spinkel og mange påpeker dette og noen mobbet meg for det...
har prøvd å trene fordi jeg ikke ønsker å være "spikerm, flisa og nåla" lengere.. men jeg har møtt på noen hindringer som gjør det vanskelig.. hadde "kylling bryst" som noen kaller det(opperert bort) og det har gitt meg problemer når jeg skal løfte benk(jeg tror det er problemet). når jeg er og trener og skal trene benk så halveis i økten så begynner det å svi i høyre skulder, så tar jeg litt bøy og tøy til det forsvinner, men når jeg skal fortsette og skal pushe meg selv litt(løfte 40kilo) så svikter høyre skulder (skjedd 3gang) og armen trekker seg inn til kroppen og da klarer jeg ikke løfte stangen.. har prøvd å trene skuldrene og ryggen, men etter 3månder med harde skulder og rygg øvelser så kom samme problemet.. noen som kanskje har en ide eller kanskje vet hvordan jeg kan trene så dette problemet forsvinner?

tokk 6månders pause fra treninga fordi jeg skulle spise mest mulig og planen var å legge på seg mest mulig, dette fungerte ikke ettersom at jeg bare gikk opp 2kilo på 6månder med ingen aktivitet og mye mat.  what noen som har noen tips, spise plan eller en metode for å gå opp i krops fett? ønsker å ha noe å bygge av når jeg skal begynne å trene igjenn!

all hjelp som kommer inn tas imot med stor takknemlighet:)

Northsteel

  • Gjest
Sv: har store vansker
« #1 : 11. november 2013, 06:58 »
Når det gjelder trening og teknikk har du sikkert mye å lære. Prøv og les det opp på teknikker eller spør andre som kan det på gymmet. Jeg vil tro at du aktiverer skuldrene unødvendig mye i alle øvelser. Søk på øvelser på youtube også, som benk teknikk o.l. Pause fra treningen er ikke svaret for å gå opp i vekt. Tren samtidig som du spiser mat. Prøv å spis så ofte du kan, suppler med melk/sjokolademelk. Væskeinntak som juice og melk er mye kalorier i som gjør at vekten øker raskere.

Lykke til.

Utlogget IgotNoSkill

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: har store vansker
« #2 : 15. november 2013, 23:12 »
Først og fremst, vær glad i den kroppen du har! Ingenting som er galt med 1.77 og 65 kg! Normalen har jo desverre blitt små feit/lubben. Hva med å trene med kroppsvekt og få funksjonell og symetrisk kropp!? Jeg er 190 og veier 82kg, i dagens samfunn såkalt "tynn". Har ennå ikke møtt "30% fett - kropp "som klarer flere push ups eller chins enn meg.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: har store vansker
« #3 : 18. november 2013, 09:36 »
Hva med sirkeltrening? Ta flere øvelser etter hverandre uten nevneverdig pauser. Annen hver øvelse kan være på under- og overkropp, så får du hvile mellom settene på overkroppen;
Prøv f.eks Knebøy, stående kabeldrag for bryst, liggende lårcurl, stående stangroing, sittende leggpress, sidehev, beinpress, stående curl med Ez-stang, mavecrunch i kabeldrag og push Down for triceps(2 runder: 2x12)
Tren også rehabiliteringsøvelser på skuldrene med høyt repetisjonsantall og lett motstand; utover og innoverrotasjon i kabelapparat, samt stående utoverrotasjon med manual (2x20-25 på hver øvelse) Hva med å ta kontakt med en fysioterapeut? Håper du får kommet skikkelig i gang med treningen.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget j0nn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: har store vansker
« #4 : 03. januar 2014, 18:55 »
Høres litt ut som feil Teknikk. har selv hatt Vonde skuldre pga Benkpress.. Push skuldrene bakover og spenn deg opp.
Det funket for meg Smiley  http://www.youtube.com/watch?v=i05K8ipcnRo

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: har store vansker
« #5 : 04. januar 2014, 07:49 »
Låter för mig som att du har problem med rotatorcuffen och det är den som måste jobbas med och inte styrkan i axlarna.
Fel teknik kan bl.a leda till detta.
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Gymrotta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: har store vansker
« #6 : 04. januar 2014, 11:29 »
Jeg hadde litt samme problem, vondt i skulder når jeg begynte å legge på litt kg.
Stikkende smerte, dette viste seg å være en nerve som lå i klem. Gikk til naprapat, og fikk noen behandlinger, mye bedre nå.

Utlogget tag91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Sv: har store vansker
« #7 : 04. januar 2014, 12:35 »
skal du opp i vekt, SPIS MER
markløft 250-300    knebøy 170-200   benk130-150

vekt ca 80+++

høyde 180 cm

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: har store vansker
« #8 : 04. januar 2014, 13:28 »
jeg er en gutt på snart 18 år.
veier 65kilo og er 177cm høy.
er spinkel og mange påpeker dette og noen mobbet meg for det...
har prøvd å trene fordi jeg ikke ønsker å være "spikerm, flisa og nåla" lengere.. men jeg har møtt på noen hindringer som gjør det vanskelig.. hadde "kylling bryst" som noen kaller det(opperert bort) og det har gitt meg problemer når jeg skal løfte benk(jeg tror det er problemet). når jeg er og trener og skal trene benk så halveis i økten så begynner det å svi i høyre skulder, så tar jeg litt bøy og tøy til det forsvinner, men når jeg skal fortsette og skal pushe meg selv litt(løfte 40kilo) så svikter høyre skulder (skjedd 3gang) og armen trekker seg inn til kroppen og da klarer jeg ikke løfte stangen.. har prøvd å trene skuldrene og ryggen, men etter 3månder med harde skulder og rygg øvelser så kom samme problemet.. noen som kanskje har en ide eller kanskje vet hvordan jeg kan trene så dette problemet forsvinner?

tokk 6månders pause fra treninga fordi jeg skulle spise mest mulig og planen var å legge på seg mest mulig, dette fungerte ikke ettersom at jeg bare gikk opp 2kilo på 6månder med ingen aktivitet og mye mat.  what noen som har noen tips, spise plan eller en metode for å gå opp i krops fett? ønsker å ha noe å bygge av når jeg skal begynne å trene igjenn!

all hjelp som kommer inn tas imot med stor takknemlighet:)

Folk som mobber kan brenne!

Når det gjelder trening, så prøv å finne øvelser som du kan utføre uten smerter. Jeg vil anta at en brystpressmaskin vil være lettere å gjøre en benk. Finn frem til de øvelsene / maskinene du kan bruke uten smerter.

Hvis du vil gå opp i vekt så bør du lage en spiseplan, prøv å starte dagen med gainer og sojaolje og fløte så får du 1200 kcal med en gang.

De som mobber vil ikke forandre seg selv om du prøver å tilfredsstille de. Det viktigste er st du finner styrke i den du er!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!