Skrevet av Emne: NM i enkeltøvelser Strongman/woman på Valhalla den 27, desember 2013  (Lest 9919 ganger)

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Fredag den 27, desember klokken 13:00, arrangerer vi igjen NM i enkeltøvelser på Valhalla Gym i Tvedestrand, Aust Agder.  Tvedestrand ligger langs E-18, rundt 3 timer sør for Oslo og 1 time nord for Kristiansand.

Jeg velger å kjøre denne konkurransen på fredag, siden på lørdag den 28, desember blir det åpent NM i MAS bryting på Grisen Storsenter i Tvedestrand.  Mer informasjon om denne konkurransen kommer snart. Følg med på Facebook.  Bli venn med MAS Bryting Norge, Tvedestrand Strongman Klubb og Strongman Norge.

Odd Haugen tar turen over fra USA, for å vise sin enorme greps styrke.  Nå har dere sjansen til å sammenligne dere med en av de aller beste innen grep løfting i verden.

Ta avkjørselen fra E-18 mot Tvedestrand, ta til venstre i første kryss (Amtmannsvingen).  Ta neste venstre, rett etter du har kjørt under E-18.  Du er da på en grusvei.  Følg denne veien ned en bakk, og rett forbi en rød lagerbygning.  Du er da fremme. Adresse er Fosstveit veien 15, men er usikker på om noen GPS er programmert for denne veien

NM øvelsene denne gangen blir:
1.   En tykk hantel skal løftes opp med en hand opp på en 40cm høy kasse
2.   Apollo’s Axle tyngst mulig over hode
3.   En tykk hantel skal løftes først opp til skulderen med to hender, for så å løftes fra skulderen til over hode med en arm. Tyngst mulig
4.   Markløft (StrongMark), reimer er OK, Sumo er OK.  Drakt OK, tyngst mulig

Vi starter som vanlig med en lett vekt, slik at alle kan greie et løft.  Vi øker så vekta helt til alle har fått 3 forsøk.  Den som har løftet mest vinner.  slutter to deltagere på samme vekt løftet, blir vinneren den med den laveste kroppsvekta.

Innveiing skjer mellom 11:00 og 12:30 på fredag den 26, desember.  Blir du ikke veid inn i perioden mellom 11:00 og 12:30, så deltar du i åpen klasse med en vekt på 180kg ?

Det blir 6 vektklasser: Menn åpen, menn 105kg, menn 90kg, menn 80kg, damer åpen klasse og damer 70kg.  Som tidligere godtar jeg et en deltager veier opp til 0,9kg mer enn vektklassa som en deltar i.  Dette for å kompensere for en badevekt som ikke er 100 % nøyaktig.

Jeg vil gjerne takke Proteinfabrikken som sponsor denne konkurransen.  Det blir T-Skjorter til all, diplomer og kosttilskudd til de tre beste i hver klasse/øvelse og pokaler til den beste i hver klasse/øvelse.  www.proteinfabrikken.no

Jeg vil også takke Tvedestrand Fjordhotell for å sponse denne konkurransen med et godt tilbud på overnatting.  Si at du er der for å drive Strongman, og du får rom per person til 965kr, og det inkluderer dagens middag med en flaske brus.  De gir også bort en overnatting med middag til den personen som gjør det beste løftet.  Jeg avgjør hvem det er basert på løftinga den dagen. www.tvedestrandfjordhotell.com


Gjeldende Valhalla rekorder i disse 4 NM øvelse er:

Apollos Axle
Menn, åpen klasse:   170kg, Svend Karlsen
Menn, under 105kg: 155kg, Sebastian Farmen
Menn, under 90kg:   140kg,  Loyd Kaaland
Menn, under 80kg:   119kg, Lars Eirik Gran
Kvinner, åpen klasse: 80kg, Anne Sonesen
Kvinner, under 70kg: 62kg, Gry Anita Opdal

Strongmark med drak (rekorder satt uten drakt)
Menn, åpen klasse:   286kg, Tim Enersen/Svein Erik Haugeland
Menn, under 105kg: 286kg, Tim Enersen/Svein Erik Haugeland
Menn, under 90kg:  286kg, Tim Enersen/Svein Erik Haugeland
Menn, under 80kg: 266kg, Marius Halvorsen
Kvinner, åpen klasse: 163kg, Janne Grandalen Flo
Kvinner, under 70kg: 163kg, Janne Grandalen Flo

En hands tykk Hantel opp på en kasse ca 40cm høy
Menn, åpen klasse:  120kg, Eirik Bruun Ingebretsen
Menn, under 105kg: 115kg, Eirik Bruun Ingebretsen
Menn, under 90kg:   100kg, Marius Halvorsen
Menn, under 80kg:   100kg, Marius Halvorsen
Kvinner, åpen klasse: 60kg, Janne Grandalen Flo
Kvinner, under 70kg: 60kg, Janne Grandalen Flo

En hands tykk Hantel over hodet med en hand
Menn, åpen klasse:  105kg, Vidar Dae Vikøyr
Menn, under 105kg: 95kg, Vidar Dae Vikøyr
Menn, under 90kg:   90kg,  Loyd Kaaland
Menn, under 80kg:   75kg, Marius Halvorsen
Kvinner, åpen klasse: 33kg, Vanja Fjeld
Kvinner, under 70kg: 30kg, Vanja Fjeld

Det koster 200kr å bli med hvis du betaler på forskudd eller 300kr på konkurransedagen. Velger dere å betale på forskudd, må betalingen skje innen den 24, desember 2013.  Betal til konto nummer 97104435304.


Skriv dere gjerne opp på ryktelista under.  Skriv gjerne hvilke øvelser du blir med på.


Menn åpen klasse

 

Menn 105kg



Menn 90kg





Menn 80kg




Kvinner åpen klasse




Kvinner 70kg

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Menn åpen klasse

 

Menn 105kg
Hallvard Lønmo


Menn 90kg





Menn 80kg




Kvinner åpen klasse




Kvinner 70kg
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Synes det er få påmeldte jeg?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Det er nok kanskje flere som ikke er skrevet på?

Kanskje litt færre utøvere nå siden det er midt i jula?
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Ja, i verste fall håper jeg Bjorvatn bare utsetter til rett over jul, ikke avlyser. Driver og kjører opp spesifikt med drakt og har laget appollons Smiley
Innspill, Bjorvatn?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Hei
Har ingen planer om å forandre dato.  Laget datoen slik at Odd Haugen kunne være med.  Har alltid lurt på hva han kan få til med grepet sitt. Det kommer også noen andre utlendinger som ville stille utenfor konkurranse.
Det er også MAS Bryting dagen etter.  Det blir nok ikke like mange som blir med som i oktober (45 stykker), men regner med at minst 20 stiller opp.  Neste år kommer jeg nok ikke til å legge dette rundt Jul
Jeg har også sett at etter at vi etablerte Strongman Norge på Facebook, så er det der de fleste får sin informasjon

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Ok, skjønner Smiley Dette blir debuten min, så jeg er med for å lære Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Forresten, regler i hantel løft: Får vektene røre underarmen? Når jeg trener kommer ofte hantelen ut av balanse og henger seg litt på underarmen, det må vel være underkjent eller?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Løftet blir ikke underkjent om hantelen kommer borti underarmen.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Ok, takk, akkurat diskutert det på face Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!