Skrevet av Emne: Kristin's loggbok  (Lest 1233 ganger)

Utlogget Kristin Johanne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Kristin's loggbok
« : 04. april 2013, 23:49 »
Da jeg ikke er så flink å logge i det hele tatt. Så er dette utrolig vanskelig. Men kan alltids prøve igjen.
Da jeg har hatt skade og vært syk. Noe som har hindret meg i å trene en stund. Men er endelig back on track og skal bli sterkere enn før!

Da jeg fokuserer mest mulig på tung styrke og litt på intense "crossfit" økter. Er en person som vil lære meg alt og mestre alt innenfor trening. Ser stor inspirasjon i folk som er sterk, ser sterk og samtidig veldig atletisk og myk. Men hovedfokuset mitt ligger på styrke.
Kan jo forteller at jeg er ei 19år gammel jente som trener flere ganger i uken. I tillegg til å være aktiv ute i naturen med hund. Har ett friår nå hvor jeg bare jobber.

Er 1.60 høy og veier 55kg



Utlogget Kristin Johanne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Kristin's loggbok
« #1 : 23. september 2013, 09:50 »
Lørdag 21/9

Kjørte skikkelig heavy på pull ups. Da dette er min favorittøvelse. Holder ikke helt antall på hvor mange jeg tok. Men kjører først en 1-5-1. Så kjører vel 5-3 reps alt etter hvor sliten jeg blir, har vel en pause på 30sek til 1min.
Kjører bare strict pull ups da jeg (utrolig nok) ikke helt får til teknikken på kipping. Har lyst til å lære meg for å kunne variere når jeg begynner å bli sliten. Kjører både pull ups og chins.

Så er det dips. En øvelse jeg ikke like så godt. Men den tar godt på skuldrene og triceps. Pluss at jeg kan variere om jeg vil ha med bryst eller ikke. Kjører oftest med fokus på triceps og skuldre. Da jeg ikke er den som er bredest kan jeg få litt problemer med dips pga at den er så utrolig bred i forhold til meg som er rimelig smal. Men kjører på heh... Her ligger jeg på 1-6-1 før jeg kjører meg rimelig ut og kjører de fleste settene til failure.

Så kjørte jeg militærpress: settxreps
3x3 32kg
3x5 22kg

Dette er den øvelsen jeg er svakest på, men kjører hardt nå for å nå målet mitt som er å klare 40 før desember. Og om mulighet klare 50 når vi når 2014.

Fokuserer mye på styrke og få reps. Kjører 3x3 og så 3x5 på alle baseøvelsene.

Utlogget Kristin Johanne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Kristin's loggbok
« #2 : 19. november 2013, 11:09 »
Kjempeflink på dette altså. Kjører Sheiko hovedsaklig nå. Pluss litt intervalløkter og kroppsvektøvelser og olympiske løft(er i innlæringsfasen).
Max'en min i de forskjellige øvelsene før jeg begynte på Sheiko er:
Knebøy 80kg
Markløft 85kg
Benkpress 60kg

Er kommet meg til starten på uke 3. Så nå må jeg bare holde ut to uker til. Neida, tulla, elsker jo det.
Vurderer å prøve Dietmar etterpå, men er så fornøyd med Sheiko at jeg vet ikke helt om jeg vil!

Ellers så er jeg som sagt i innlæringsøvelsen på olympiske løft. Nå går det mest i rykk(snatch) og vending(clean). Jeg har fått en liten innlæring av dette, så tenker jeg å blotte videoene når jeg gjør øvelsen sånn at dere kan få kritisere (rettleie/kommentere) hva jeg gjør feil og om formodning, noe riktig.

Må vel klare å få til noen bilder også. Er ikke den som oftest stiller meg opp å poserer foran speilet og tar bilder av fremgangen, måler den som oftest med vekta som ligger på stanga. Men skjønner jo at den kommer jeg vel ikke unna.

Utlogget Kristin Johanne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Kristin's loggbok
« #3 : 21. november 2013, 15:00 »
Sheiko i går, er ikke noe spesielt morsomt å skrive om, følger jo bare et skjema. Helt greit tungt, er ikke slik at du blir dødsslite, men du får brukt de godt.

I dag trente jeg teknikk på markøft. Føler jeg henger mye etter med markløft Sad Men skal jobbe MYE med dette området fremover. Innledet også sumo-markløft som tar mye mer på bakside lår og bein. Trenger å få med disse områdene mer. Sterke i klassisk markløft enn sumo-markløft merker jeg også, trur det er pga mine så altfor korte ben.

Morgen har jeg fri fra jobben. Så skal prøve å få kjørt minst tre treningsøkter. En med Sheik, en med kroppvektsøvelse (pull ups, dips, push ups osv) og en litt pust og pes time.

Kan aldri bli for sterk. Noen som har tips for å styrke markløften?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!