Skrevet av Emne: Karbohydrater. Når?  (Lest 3192 ganger)

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Karbohydrater. Når?
« : 21. november 2013, 19:59 »
Hei. Trenger bare et kort svar Grin . Spiser 6 måltider om dagen, men vet ikke når jeg skal spise mest carbs. Vet at jeg ikke burde spise så mye carbs på kvelden og før jeg legger meg, men hvilke måltider burde inneholde mest carbs?  Jeg trenger jo en del carbs før trening (?). Etter trening tar jeg en proteinshake og en banan. Trenger jeg mer karbohydrater når jeg spiser når jeg kommer hjem? Håper på svar  biggrin

Utlogget wazap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Sv: Karbohydrater. Når?
« #1 : 21. november 2013, 20:13 »
har vel egentlig ikke så mye å si når du spiser. jeg spiser mye carbs før trening personlig for å ha nok energi.

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Karbohydrater. Når?
« #2 : 24. november 2013, 09:39 »
Hei. Trenger bare et kort svar Grin . Spiser 6 måltider om dagen, men vet ikke når jeg skal spise mest carbs. Vet at jeg ikke burde spise så mye carbs på kvelden og før jeg legger meg, men hvilke måltider burde inneholde mest carbs?  Jeg trenger jo en del carbs før trening (?). Etter trening tar jeg en proteinshake og en banan. Trenger jeg mer karbohydrater når jeg spiser når jeg kommer hjem? Håper på svar  biggrin

selvsagt har det en del å si når man spiser.

burde seff spise mest karbs før og etter trening da kroppen trenger masse for å bruke vokse og gro.

spiser riskaker etter trening i tillegg til proteinpulveret med litt sjokolademelkpulver i for min del.

og riskake før trening også.

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Karbohydrater. Når?
« #3 : 24. november 2013, 15:58 »
selvsagt har det en del å si når man spiser.

burde seff spise mest karbs før og etter trening da kroppen trenger masse for å bruke vokse og gro.

spiser riskaker etter trening i tillegg til proteinpulveret med litt sjokolademelkpulver i for min del.

og riskake før trening også.

takk for svar! Smiley jeg spiser carbs før trening og 1 proteinshake+banan eller 2-3 riskaker rett etter trening. Hva med når jeg kommer hjem? Pleier å spise 1 time etter trening. Er det viktig å ha karbohydrater i det måltidet?

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Karbohydrater. Når?
« #4 : 24. november 2013, 20:56 »
takk for svar! Smiley jeg spiser carbs før trening og 1 proteinshake+banan eller 2-3 riskaker rett etter trening. Hva med når jeg kommer hjem? Pleier å spise 1 time etter trening. Er det viktig å ha karbohydrater i det måltidet?

det høres veldig bra ut...du gjør nok ting helt riktig,etter min oppfattning hvertfall =) det er vell alltid viktig å ha det...sies at karbs må være tilstedet for å ta opp proteiner så..men klart,er du overvektig og vil nedover i vekt må du minimere det...med feks litt ris,eller litt brokkoli til kjøttet o.l...hvis du ikke er opptatt av fett-vektreduksjon ere bare å kjøre på med god mat

jeg bruker veldig lite karb bortsett fra før og rett etter trening...legger på meg ekstremt lett så jeg har ikkenoe valg

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Karbohydrater. Når?
« #5 : 24. november 2013, 21:45 »
det høres veldig bra ut...du gjør nok ting helt riktig,etter min oppfattning hvertfall =) det er vell alltid viktig å ha det...sies at karbs må være tilstedet for å ta opp proteiner så..men klart,er du overvektig og vil nedover i vekt må du minimere det...med feks litt ris,eller litt brokkoli til kjøttet o.l...hvis du ikke er opptatt av fett-vektreduksjon ere bare å kjøre på med god mat

jeg bruker veldig lite karb bortsett fra før og rett etter trening...legger på meg ekstremt lett så jeg har ikkenoe valg

Du trenger absolutt ikke å ha karbohydrater for at kroppen skal ta opp protein.

Du kan spise så mye karbohydrater selvom du prøver å gå ned i vekt.

Om du spiser noe før og etter trening er nærmest ubetydlig for mannen i gata. Er du toppidrettsutøver eller har en veldig høy treningsmengde er det nødvendig å planlegge dette.

Du kan helt fint spise en stor lunch i 12 tiden, trene rundt 15 for så å spise middag kl 18 Smiley


Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Karbohydrater. Når?
« #6 : 27. november 2013, 19:37 »
Du trenger absolutt ikke å ha karbohydrater for at kroppen skal ta opp protein.

Du kan spise så mye karbohydrater selvom du prøver å gå ned i vekt.

Om du spiser noe før og etter trening er nærmest ubetydlig for mannen i gata. Er du toppidrettsutøver eller har en veldig høy treningsmengde er det nødvendig å planlegge dette.

Du kan helt fint spise en stor lunch i 12 tiden, trene rundt 15 for så å spise middag kl 18 Smiley



Takker for svar fra begge, men det sies av mange at man må ha litt carbs sammen med proteinet for at mest mulig skal bli tatt opp. Når kroppen skal fylle opp energinivåene omdanner den noe protein (er vell ikke så alt for mye) til karbohydrater hvis måltidet kun består av proteiner. Dette er vell mest rett etter trening da kroppen skriker etter raske carbs regner jeg med Smiley

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Karbohydrater. Når?
« #7 : 28. november 2013, 22:57 »
Takker for svar fra begge, men det sies av mange at man må ha litt carbs sammen med proteinet for at mest mulig skal bli tatt opp. Når kroppen skal fylle opp energinivåene omdanner den noe protein (er vell ikke så alt for mye) til karbohydrater hvis måltidet kun består av proteiner. Dette er vell mest rett etter trening da kroppen skriker etter raske carbs regner jeg med Smiley

Lever den myten fortfarande? Cheesy
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Karbohydrater. Når?
« #8 : 28. november 2013, 23:11 »
Enig der! helt unødvendig å spise eller drikke noe umiddelbart etter trening! Smiley Jeg spiser middag 2 timer etter trening og har ikke problem med restitusjon. Glyckogen lagrene blir fyllt opp til neste trening uansett.

med mindre du trener 2 ganger om dagen, eller skal delta i ett maraton er det helt unødvendig å spise noe etter trening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!