Skrevet av Emne: Bikini fitness - noen erfaringer?  (Lest 1952 ganger)

Utlogget monicahb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1

Bikini fitness - noen erfaringer?
« : 27. november 2013, 18:38 »
Har trent og lært mye om styrke siden begynnelsen av 2013 og med dette har det samtidig kommet en interesse for å prøve meg i konkurranse.
 Har lest flere artikler på nett om dette og har skjønt at det er mulig å "danne" seg en sceneklar form i løpet av 6-12mnd om man gir 100%.
Dette gir meg et håp og det gjør tanken på å en gang kunne stå på scenen og vise fram hva jeg harfått til litt mer realistisk, og i tillegg kunne gi mål som kan øke treningsmotivasjonen min med tanke på at jeg alltid har deltatt i konkurranser i flere typer idretter, og er "vokst opp" med å trene for å kunne prestere.

Derfor så håpte jeg at det kanskje er noen som har tips til meg i forhold til hvordan jeg skal gå fram med å bli medlem av et team/ få coach, kostholds- og treningsveiledning.

Setter stor pris på alle svar Smiley


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Bikini fitness - noen erfaringer?
« #1 : 28. november 2013, 13:19 »
Har trent og lært mye om styrke siden begynnelsen av 2013 og med dette har det samtidig kommet en interesse for å prøve meg i konkurranse.
 Har lest flere artikler på nett om dette og har skjønt at det er mulig å "danne" seg en sceneklar form i løpet av 6-12mnd om man gir 100%.
Dette gir meg et håp og det gjør tanken på å en gang kunne stå på scenen og vise fram hva jeg harfått til litt mer realistisk, og i tillegg kunne gi mål som kan øke treningsmotivasjonen min med tanke på at jeg alltid har deltatt i konkurranser i flere typer idretter, og er "vokst opp" med å trene for å kunne prestere.

Derfor så håpte jeg at det kanskje er noen som har tips til meg i forhold til hvordan jeg skal gå fram med å bli medlem av et team/ få coach, kostholds- og treningsveiledning.

Setter stor pris på alle svar Smiley




Å gå for scenen er moro, og en ypperlig treningsmotivator, så det bør du absolutt vurdere. En god veileder vil også ganske raskt kunne si hvilken klasse(r) som er mest relevant. Smiley

http://nkf-ifbb.no/klubber.html finner du en oversikt over tilgjengelige klubber. Det varierer nok mye i hvilken grad de kan tilby full treningsveiledning, men mange klubber har svært dyktige folk tilgjengelig. Mange utøvere velger av den grunn klubber som ligger relativt langt unna der de fysisk oppholder seg. En må nesten bare forhøre seg om hva de ulike relevante klubbene kan tilby.  

mvh
Ø


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget miss kitty

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 23

Sv: Bikini fitness - noen erfaringer?
« #2 : 01. januar 2014, 17:07 »
Slenger meg på her, om jeg kansje ikke stiller. Men det å ha en motivator og en som hjelper til med å sette nye grenser. Så man kan se når det nermer seg om man er klar eller ikketil å stille. Er jo en liten drøm Huh? sjekket listen så er vel bare og sende til de nermeste først å høre...
Kitty`s lille verden

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Bikini fitness - noen erfaringer?
« #3 : 02. januar 2014, 09:06 »
Slenger meg på her, om jeg kansje ikke stiller. Men det å ha en motivator og en som hjelper til med å sette nye grenser. Så man kan se når det nermer seg om man er klar eller ikketil å stille. Er jo en liten drøm Huh? sjekket listen så er vel bare og sende til de nermeste først å høre...

Det er ikke verre enn det.
Nå er bikini-fitness en nokså ny gren, så det er nok færre der ute som er like kompetente på den grenen som f.eks. Bodyfitness. Dersom en skal ha hjelp til poseringer o.l. så kan det nok derfor lønne seg å leite opp en klubb som allerede har utøvere i den grenen en ønsker å stille i.
 
Kroppsvurdering og trening er det derimot mange som er godt kompetente til å hjelpe til med, så en må i grunn bare leite opp en en stoler på at gir ærlige tilbakemeldinger og som derigjennom kan føre en videre.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!