Skrevet av Emne: Har du erfaring og kunnskap om trening?  (Lest 1400 ganger)

Utlogget kverneland

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Har du erfaring og kunnskap om trening?
« : 28. november 2013, 21:36 »
Er en gutt på 17 snart 18 år som begynte å trene for ca 1 1/2 år siden pågrunn av misfornøyd med min egen kropp og for mye tid til dataspill og sofaen.
Da begynte jeg å trene men hadde ikke spesielt  kunnskap til trening. Jeg hadde flere kompiser som trente men var ikke noe fast treningsprogram eller system på treningen.

For 1 år siden fant jeg ut at treningen skulle bli noe mer en noe jeg måtte gjøre, jeg bestemte meg for å gå ned i vekt, å få litt mer system på treningen. Jeg sluttet å spise ''søppel'' og fikk system på hva jeg stappet i meg. Reduksjon av inntaket av brus, snop osv hjalp meg å gå ned fra 96.2kg til 84.5kg. Og jeg begynte å merke forandringer på kroppen, både psykisk og fysisk. Jeg hadde mer energi, mer lyst å trene da jeg litt etter litt så fremgang i treningen. En variasjon mellom kardio og styrketrening ble ein del av min hverdag. Men ettersom jeg gikk ned i vekt ble jeg mer og mer glad i å løfte vekter, jeg merket økning i styrken og gikk fort opp igjen den vekten jeg hadde før men i muskelmasse.

Jeg har en ''drøm'' om å bli kvitt den ekstra kroppsvekten og få litt mer definisjon av musklene. Jeg har vert gjennom 2 runder med Tech nutrition's RYP program. Både grunnprogramet og ''ekstrem fettforbrenning'' men gikk fort lei av dette. Ettersom musklene begynte å stagnere. Jeg prøvde forskjellige programmer jeg fant på internett men kunne trengt litt hjelp med hvilken trening som passer best for meg i den situasjonen jeg befinner meg i.

Ved å skrive dette innlegget, søker jeg hjelp med å finne eit program som passer best for meg, ikkje bare ein link til en nettside men tips og råd til hva jeg burde gjøre personlig. Noen som for en gang skyld tar sin erfaring og kunnskap å bruker den. Ikke bare copy/paste link til ''bli tynnere på 2 uker'' Har vurdert å begyne på diett men med flere tusen nettsider med dietter har jeg gitt litt opp. Men har fortsatt gnisten mangen mangler for å komme i gang med noe slik, men mangler bare noen med erfaring slik jeg kan komme i gang. Bør jeg ta kosttilskudd ? hva bør jeg ta ? Styrketrening eller kardio ?
Har du den erfaringen og kunnskapet ta gjerne kontakt på mail eller gjennom forumet.
Mail: kverneland96@live.no

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Har du erfaring og kunnskap om trening?
« #1 : 29. november 2013, 05:59 »
Det finnes nok ingen treningsprogram som passer best for akkurat deg. Man tilpasser vanligvis program hvis man har skader/begrensninger. Hvis derimot kroppen din fungerer fint så er det bare å kjøre på med et Dietmar-program. Du klarer ikke å finne noe bedre enn det uansett.

Usikker hva du mener med "å begynne på diett". Det beste er jo å fortsette som før, lære deg noen nye sunne måltider, og ta det steg for steg. Alle vet innerst inne hva sunn mat er, så det er ingen vits i å søke rundt på nettet etter dietter.

Det virker som du søker etter noen magiske gulltips, men de finnes ikke. Trening består av trening år ut og år inn. Kosthold består av å spise sunt år etter år.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!