Skrevet av Emne: Få bort fett og samtidig få fram muskler  (Lest 13072 ganger)

Utlogget xDarkBit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Få bort fett og samtidig få fram muskler
« : 03. desember 2013, 13:30 »
Alder: 18 år
Vekt: 58-59 KG
Høyde: 172-173

Middag varierer ettersom jeg bor hjemme
Hver dag spiser jeg salat+kjøttdeig+kylling+akurk+ost+skinke+hvitløks dressing(salatbar) til lunsj.
Kveldsmat 2+ brødskiver med skinke, smør, majones eller brødskive med peanuttsmør.

Jeg syns jeg har litt for mye fett på kinnene, også under lårene, og på magen..
Hva er det som skal til for å få det bort raskest mulig? Jogging? Mat? Kosttilskudd? Jeg har ikke ønske om å bli "bodybuilder" størrelse, men jeg vil ha en greit kropp med flat mage, og litt synlige biceps, og brede skuldre.. Hva er det egentlig som skal til? :-)

Utlogget KimBye

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #1 : 03. desember 2013, 14:45 »
Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har gått ned fra 90kg til 78kg på 7 måneder, har vel bygd et par kilo med muskler samtidig, så jeg har vel gått ned nesten 15kg totalt.
Jeg prøver å spise bra mat, men har ikke problemer med å ta en burger på mcDonalds hvis jeg føler for det.
Har et fire splitt treningsopplegg som gjør øktene korte, kjører også 10-30 minutter kardio etter styrkeøkten, hvor lenge er avhengig av hva jeg orker den dagen.
Jeg er 37, så forbrenningen min er mye dårligere en din.
Er du mer dedikert med kostholdet å har mer kardio i programmet ditt, så tror jeg 1/2 år er en grei tidsramme å forholde seg til.
Jeg har delt opp dagene slik:

Dag 1. Rygg og legger
Dag 2. Skulder og bryst
Dag 3. Biceps, triceps og mage
Dag 4. Bein.

Det ser ut til å fungere bra for meg, øktene er korte og jeg er skadefri.
Jo raskere du ønsker resultater, jo mer fokusert må du være på kostholdet.
Hvis du veier under 60 kg for din høyde, så kan du umulig ha så veldig høy fettprosent, så å gå ned et par prosent vil nok ha veldig bra resultater.

Utlogget xDarkBit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #2 : 03. desember 2013, 15:38 »
Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har gått ned fra 90kg til 78kg på 7 måneder, har vel bygd et par kilo med muskler samtidig, så jeg har vel gått ned nesten 15kg totalt.
Jeg prøver å spise bra mat, men har ikke problemer med å ta en burger på mcDonalds hvis jeg føler for det.
Har et fire splitt treningsopplegg som gjør øktene korte, kjører også 10-30 minutter kardio etter styrkeøkten, hvor lenge er avhengig av hva jeg orker den dagen.
Jeg er 37, så forbrenningen min er mye dårligere en din.
Er du mer dedikert med kostholdet å har mer kardio i programmet ditt, så tror jeg 1/2 år er en grei tidsramme å forholde seg til.
Jeg har delt opp dagene slik:

Dag 1. Rygg og legger
Dag 2. Skulder og bryst
Dag 3. Biceps, triceps og mage
Dag 4. Bein.

Det ser ut til å fungere bra for meg, øktene er korte og jeg er skadefri.
Jo raskere du ønsker resultater, jo mer fokusert må du være på kostholdet.
Hvis du veier under 60 kg for din høyde, så kan du umulig ha så veldig høy fettprosent, så å gå ned et par prosent vil nok ha veldig bra resultater.
Vetikke akuratt min fettprosent, men selv syns jeg at jeg har litt fett på kinnene, også henger det under låret mitt.. Er det veldig bra og jogge for å fjerne dette? Er vell ikke noe vist med slike "fettforbrennings piller" fra gymgrossisten. Får vell Kreatin i posten om 1-2 dager, så jeg begynner på det også..

Utlogget KimBye

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #3 : 03. desember 2013, 21:21 »
Fatbusters er bullshit! ikke bruk penger på slikt.
Hvordan kardio du velger er helt opp til deg, gjør det du liker best.
Som sagt du må kombinere godt kosthold, styrketrening og kondisjonstrening, det vil gi deg synlige resultater iløpet av noen måneder.
Når du går ned i fettprosent, så skjer det på hele kroppen og ikke spesifikke områder, så om du får mindre "bollekinn" er uvisst. Hva du mener med "henger under lårene" skjønner jeg ikke helt, men trening vil stramme opp kroppen.

Utlogget xDarkBit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #4 : 29. januar 2014, 15:33 »
Fatbusters er bullshit! ikke bruk penger på slikt.
Hvordan kardio du velger er helt opp til deg, gjør det du liker best.
Som sagt du må kombinere godt kosthold, styrketrening og kondisjonstrening, det vil gi deg synlige resultater iløpet av noen måneder.
Når du går ned i fettprosent, så skjer det på hele kroppen og ikke spesifikke områder, så om du får mindre "bollekinn" er uvisst. Hva du mener med "henger under lårene" skjønner jeg ikke helt, men trening vil stramme opp kroppen.
Er tilbake her jeg!
Og er fortsatt inn i det å forbrenne mest mulig fett, for å få fram de "synlige" magemusklene.
Er jogging et høyt pluss til dette? Eller hva med dette:
20 sek spurt, 10 sek hvile, 20 sek spurt, 10 sek hvile osv osv... Fant noe slikt på nettet noen dager siden! Hva BØR jeg spise og/eller ikke spise for å få i meg fett?

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #5 : 01. februar 2014, 01:10 »
Er tilbake her jeg!
Og er fortsatt inn i det å forbrenne mest mulig fett, for å få fram de "synlige" magemusklene.
Er jogging et høyt pluss til dette? Eller hva med dette:
20 sek spurt, 10 sek hvile, 20 sek spurt, 10 sek hvile osv osv... Fant noe slikt på nettet noen dager siden! Hva BØR jeg spise og/eller ikke spise for å få i meg fett?


Det folk ikke ser ut til å skjønne er at det er flere veier til Rom, det er forskjellige ting man kan gjøre for å få ca. det samme resultatet. Den intervalltreningen du nevnte der er bra, geriljakardio, da forbrenner du litt over hele dagen, i motsetning til rolig jogging der hvor man forbrenner alt der og da. Jeg hadde ville kjørt litt lengre kardio 1-3 ganger i uka og, på 30-40minutter. Med det sagt så er det flere som har synlige mageruter og ikke kjører kardio, de bare kutter ned på kaloriene, som sagt så er det flere muligheter og alternativer.
 
Ha ett sunt kosthold, du veit jo hvilke matvarer som er sunne og gode, så spis det, men ikke for mye selvfølgelig.

Utlogget xDarkBit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #6 : 03. februar 2014, 09:17 »
Det folk ikke ser ut til å skjønne er at det er flere veier til Rom, det er forskjellige ting man kan gjøre for å få ca. det samme resultatet. Den intervalltreningen du nevnte der er bra, geriljakardio, da forbrenner du litt over hele dagen, i motsetning til rolig jogging der hvor man forbrenner alt der og da. Jeg hadde ville kjørt litt lengre kardio 1-3 ganger i uka og, på 30-40minutter. Med det sagt så er det flere som har synlige mageruter og ikke kjører kardio, de bare kutter ned på kaloriene, som sagt så er det flere muligheter og alternativer.
 
Ha ett sunt kosthold, du veit jo hvilke matvarer som er sunne og gode, så spis det, men ikke for mye selvfølgelig.
Så altså det å trene "geriljakardio" og spise mindre mat, vil gi en super effekt?
Har du noe absolutte annbefalinger til hva jeg bør spise? hva jeg IKKE bør spise? hva jeg kan ha på brødskiva? :-)

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #7 : 03. februar 2014, 22:46 »
Så altså det å trene "geriljakardio" og spise mindre mat, vil gi en super effekt?
Har du noe absolutte annbefalinger til hva jeg bør spise? hva jeg IKKE bør spise? hva jeg kan ha på brødskiva? :-)

Ja det vil gi en god effekt det, så lenge du inntar mer kalorier enn du forbrenner. Det du kan ha på brødskiva er kjøttpålegg, skinke f.eks, eller noe kalkunpålegg osv, det er bra mat.Smiley Nå er jeg langt ifra noen ekspert, jeg har ikke noen spesielle resultater å vise til selv egentlig men har jo lest endel, og bruker sunn fornuft.Smiley Det finnes ingen mirakelkur, bare hardt arbeid, dedikasjon og kontinuitet.

Utlogget xDarkBit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #8 : 04. februar 2014, 08:16 »
Mente du ikke:
Ja det vil gi en god effekt det, så lenge du forbrenner mer kalorier enn du inntar?
Ettersom målet er synlige magemuskler Smiley

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #9 : 09. februar 2014, 18:20 »
Mente du ikke:
Ja det vil gi en god effekt det, så lenge du forbrenner mer kalorier enn du inntar?
Ettersom målet er synlige magemuskler Smiley

Tastet vel litt fort, det jeg mente ja. Smiley

Utlogget xDarkBit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #10 : 10. februar 2014, 08:16 »
Tastet vel litt fort, det jeg mente ja. Smiley
Ah da ga det mening Smiley
Men hvorfor bør jeg avslutte treningsøkten med geriljakardio? Og ikke starte?

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #11 : 10. februar 2014, 09:44 »
Ah da ga det mening Smiley
Men hvorfor bør jeg avslutte treningsøkten med geriljakardio? Og ikke starte?

Det er vel fordi man oftest forbrenner fett fremfor muskler etter en styrkeøkt. Uten noen kilder, har jeg hørt og lest at man "forbrenner muskler" de første 20 minuttene av en løpeøkt. Etter disse 20 minuttene går det mer på fettforbrenning.

Hmm.

Utlogget xDarkBit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #12 : 11. februar 2014, 14:44 »
Det er vel fordi man oftest forbrenner fett fremfor muskler etter en styrkeøkt. Uten noen kilder, har jeg hørt og lest at man "forbrenner muskler" de første 20 minuttene av en løpeøkt. Etter disse 20 minuttene går det mer på fettforbrenning.

Hmm.
Så det du sier et at hvis jeg løper i 19 minutter hver dag, vil jeg aldri forbrenne fett, men miste muskler istedet for fett?

Utlogget Enzo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Få bort fett og samtidig få fram muskler
« #13 : 14. september 2014, 21:05 »
Mandler og andre nøtter gir masse næringsstoff, protein, bra fett og vitaminer/mineraler/sporstoff.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!