Skrevet av Emne: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-  (Lest 9387 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #30 : 27. juli 2004, 22:30 »


Jeg skal finne litt mere bakgrunnsmateriale. Det stemmer som du sier mht Arnold og Frank Zane. Arnold vant den lange klassen, mens Frank Zane vant den korte. Da de møttes i Overallen var det Zane som trakk det lengste strået.

Oliva var vel en del lavere, men hadde mer masse i forhold til høyden. Også hadde han jo den vepsemidjen da........ Større armer hadde han også, og det var jo poppis i de dage..


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #31 : 28. juli 2004, 12:07 »
Ja Sergio ser unektelig større ut enn Arnold. Armene til Arnold var ett stadig diskusjonstema. Weider publiserte Arnolds mål i div. blader, og da var de som følger:
Arnold's Top Form Measurements
Arms: 22 inches
Chest: 57 inches
Waist: 34 inches
Thighs: 28.5 inches
Calves: 20 inches
Weight: 235 pounds
Height: 6 feet 2 inches

Sergios armer ble målt til å være 20 1/8 inches (kalde), men onde tunger vil ha det til at Arnold aldri hadde over 20 inches armer. Hva som er riktig vet vel kun Arnold selv tenker jeg Wink

Jeg har lest at Oliva hadde 22 armer kalde. og at weider magasinene overdrev størrelsen på armene til arnold pga at de ikke kunne konkurere med Oliva sine.

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #32 : 28. juli 2004, 16:00 »
har hørt at arnold overdrev størrelsen på armene sine (han sa de var 22inch) for å psyke ut konkurrentene sine...

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #33 : 28. juli 2004, 22:36 »


Under en felles måling av de beste Olympia deltakerne (tror det var i 1972), ble det sagt at det kun var Sergio sine armer som var over 20inches, men dette har jeg lest kun i ett intervju med Sergio Oliva i ettertid......så da er spørsmålet hvem man skal høre på....Tror uansett ikke de var langt unna hverandre hvertfall....

Deler av det intervjuet har jeg sakset og limt inn i en annen tråd her tidligere - der det var snakk om 50-armer på en "liten" kar fra det blide Sørland......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #34 : 29. juli 2004, 22:24 »
Fitnessjanne : kunne du fortalt litt mer om hva som skjer i IFBB for tiden? noe spesiellt i gjære nå eller, siden du snakker om "det nye forbundet"?
håper også at verdiene endres. De gamle byggerne oste sunnhet og helse lang vei, mens dagens elitebyggere blir sett på som freaks og fremstår som motbydelig digre..... synes ikke det er spesiellt god reklame for sporten.


Hva legger du i de "gamle byggerne"? Fra hvilken tidsperiode? Allerede på slutten av 60-tallet så har jeg hørt historier om at byggerne målte inntaket av dianabol i antall håndfuller med tabletter. Det sier jo litt om holdningene de hadde allerede for 40 år siden. Det oser ikke mye sunnhet og helse av det. Det er mulig at de gode byggerne på 50-tallet og begynnelsen av 60-tallet var relativt "sunne", men  etter det tror jeg sunnheten raskt to slutt.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #35 : 29. juli 2004, 22:26 »
nå gjør jo akkuratt midjen til arnold at han ser større ut enn han egentlig er..  coleman er uten tvil mye større, men siden arnold har så smal midje så ser de mer like ut.. arnold var jo 10 ganger bedre til å possere enn det coleman er også så det har nok en del og si.. du ser jo nesten midjen til arnold vra siden mens overkroppen er vendt mot deg... en mester i illusjon... ser du på låra derrimot.. :Smiley

Ja det var nok mer en illusjon at Arnold hadde smal midje. Han hadde bred midje i forhold til de fleste gode byggerne på den tiden. Han har selv skrevet at han hadde bred midje og at han klarte å "skjule" den ved å ta hensyn til det i poseringene (f.eks vridningene som gjør at midjen hans ser veldig smal ut).
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #36 : 30. juli 2004, 00:39 »


Ja det var nok mer en illusjon at Arnold hadde smal midje. Han hadde bred midje i forhold til de fleste gode byggerne på den tiden. Han har selv skrevet at han hadde bred midje og at han klarte å "skjule" den ved å ta hensyn til det i poseringene (f.eks vridningene som gjør at midjen hans ser veldig smal ut).


Ja, han kunne nok lært Ronnie ett par triks....  :Smiley

Utlogget Robzilla

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 531
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 531

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #37 : 30. juli 2004, 18:31 »
Synes Arnold hadde en smal og fin linje hvis du så den fra siden, men forfra kan man se at den var en del bredere i sammenlikning med andre gode byggere på den tiden.

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #38 : 02. august 2004, 00:12 »
Enig i at Arnold har en finere og mer estetisk kropp. Ronnie sin kropp er mer brutal og rå på en måte.
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Arnold og Ronnie-POSEDOWN-
« #39 : 03. august 2004, 08:25 »


Hva legger du i de "gamle byggerne"? Fra hvilken tidsperiode? Allerede på slutten av 60-tallet så har jeg hørt historier om at byggerne målte inntaket av dianabol i antall håndfuller med tabletter. Det sier jo litt om holdningene de hadde allerede for 40 år siden. Det oser ikke mye sunnhet og helse av det. Det er mulig at de gode byggerne på 50-tallet og begynnelsen av 60-tallet var relativt "sunne", men  etter det tror jeg sunnheten raskt to slutt.

Ja det er som en gammel 70- og 80-talls-styrkeløfter som eide et gym jeg var innom tidligere hadde sagt til en som spurte om hva han brukte. Han åpnet da en skuff i pulten sin og pekte ned i en haug med russere: "Nei jeg tar bare en næva av detta her jeg!" Men så satte de rekorder i fleng de gutta også dah.......

Var ikke mange løft som ble gjort rent på stevner den gang dessverre.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!