Skrevet av Emne: "Sjokk trening" ? Uten trening i 2 måneder  (Lest 2427 ganger)

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

"Sjokk trening" ? Uten trening i 2 måneder
« : 11. desember 2013, 18:34 »
Hei.

Jeg har nå vært uten trening (i form for trening på styrke rom, bygge muskler) i ca 2 måneder..
Albuen min gikk ut av ledd under en øvelse, å har vært plaget med det helt til nå, føler den dag i dag at albuen og hele armen er i fin form.
Er i Hæren, så vi har trening hver dag, bare ikke samme type trening jeg gjør på treningssenteret da jeg bygger muskler.

Men iallefall, startet nå i dag med rygg og biceps, å lurer på om jeg kan trene bryst og triceps ikveld før å gi kroppen en "sjokk trening" i håp om at kroppen klarer å hoppe på sporet litt raskere..
Framfor å trene lett, så går jeg heller for tung trening i dag på overkropp som sagt, i håp om å gi kroppen en sjokk effekt.

Aner ikke om det er noe som sier at dette er mulig, bare jeg som tenker at det KANSKJE kan virke å trene hardt og mye i dag, før så å trene som vanelig de neste dagene..
Er dette å anbefalle, eller tenker jeg helt galt nå ?

Har allerede kjørt meg hardt på rygg og biceps i dag, så venter bare på svar før å kunne dra på neste økt ikveld, hehe..

Synes selv dette kanskje høres litt skummelt å feil ut, men jeg aner overhode ikke noe om dette.. Synes det høres litt smart ut x)

Mvh Patrick.


+

+

=


Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: "Sjokk trening" ? Uten trening i 2 måneder
« #1 : 11. desember 2013, 19:06 »
Jeg har prøvd å sjokke kroppen tidligere jeg og. Sa til meg selv at på lørdag skal jeg på fest. Jeg hadde på meg finstasen og slengte meg i bilen. Nå trodde kroppen virkelig at den skulle få slappe av og bare kose seg hele kvelden. Men jeg hadde andre planer! Rett før jeg kom frem til festen, snudde jeg bilen om og gassa på til gymmen. Jeg gikk rett bort til hantlene og peisa på med curls i alle varianter, etterfulgt av dropset, tri-set, superset og et par andre teknikker jeg fant på bodybuilding.com.
Tenker jeg lurte kroppen bra, haha! Musklene er fremdeles sjokkert selv om dette er mange uker siden.


Helt seriøst, tror du dette funker?
Nei, det høres ikke smart ut i det hele tatt.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: "Sjokk trening" ? Uten trening i 2 måneder
« #2 : 11. desember 2013, 19:45 »

Sitat
Helt seriøst, tror du dette funker?
Nei, det høres ikke smart ut i det hele tatt.

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: "Sjokk trening" ? Uten trening i 2 måneder
« #3 : 11. desember 2013, 19:53 »
Føler du deg helt fin kan du starte opp igjen på en 3-splitt eller hva det måtte være du kjørte før skaden, men med lettere vekter. Å drive å sjokke kroppen med en gang en skade "føles bra" høres ikke ut som en lur idè. Høres ut som om du har det veldig travelt med å bygge muskler Grin Erfaringene mine sier at når det kommer til trening, så er hastverk definitivt lastverk!

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: "Sjokk trening" ? Uten trening i 2 måneder
« #4 : 11. desember 2013, 19:55 »
Folk snakker om kroppen som om den var en person. Du kan hverken "lure" "sjokkere" eller "skremme" musklene til noe som helst. De responderer på den belastningen du utsetter de for med bakteppe av ditt genetiske potensiale og muskelsammensetning på fibernivå. Samtidig som hvile og ernæring også påvirker utnyttelsesgraden.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: "Sjokk trening" ? Uten trening i 2 måneder
« #5 : 11. desember 2013, 20:00 »
Nei, start rolig! Bygg gradvis opp styrken i muskler, sener og ledd. Du vil vel ikke skade deg igjen?
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!