Skrevet av Emne: Doorgym på gipsvegg?  (Lest 4351 ganger)

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Doorgym på gipsvegg?
« : 14. desember 2013, 16:07 »
Heisann. Har VELDIG lyst på doorgym, men pappa er redd det vil ødelegge både dørlistene og gipsveggene. Har noen erfaring med dette? Hva kan gjøre for å unngå ødeleggelse?

Takk på forhånd! Smiley

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Sv: Doorgym på gipsvegg?
« #1 : 15. desember 2013, 22:41 »
Om noen har innslag til hva som kan gjøres for å styrke dørkarmen tas det også imot med ett takk!

Utlogget Mvpkimrkv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • "Discipline weighs an ounce, regret weighs a ton."
Sv: Doorgym på gipsvegg?
« #2 : 16. desember 2013, 22:56 »
Nå vet jeg ikke noe om forankrings-løsningen på dette apparatet.
Ut ifra det jeg ser på bildene på nettet virker det som apparatet festes i overkant av dør, noe som jeg vil anta gjør det mulig å forankre det i losholten (overliggeren) i veggkonstruksjonen over døren. Dette løser du med noen lengre skruer (50x90 etc) så dra-kreftene sitter i reisverket i veggen og ikke i gipsen. 
Håper dette virket forståelig  Smiley
"It is not the critic who counts, not the one who points out how the strong man stumbled or how the doer of deeds might have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred with sweat and dust and blood; who strives valiantly; who errs and comes short again and again; who knows the great enthusiasms, the great devotions, and spends himself in a worthy cause; who, if he wins, knows the triumph of high achievement; and who, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who know neither victory nor defeat."

IG- mvpkimrkv

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Sv: Doorgym på gipsvegg?
« #3 : 18. desember 2013, 18:59 »
Takk for svar! Det du sa sparer vell dørkarmen, men tror du da det er trygt for veggene i seg selv, iåmed at de er laget av gips? Vil det ikke komme sprekker i gipsen og slikt?

Utlogget Mvpkimrkv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • "Discipline weighs an ounce, regret weighs a ton."
Sv: Doorgym på gipsvegg?
« #4 : 18. desember 2013, 21:20 »
om veggene raser sammen av din vekt bør enten du gå ned noen alvorlige kilo, eller komme dere ut av huset Wink
altså dra-kreftene i apparatet vil sitte i overliggeren, noe som vil spare gipsen for påkjenning. Men se gjerne om dere får lagt noe mellom gipsen og apparatet så ikke det blir direkte fysisk press fra apparatet og i gipsen. Vær kreativ og tenk logisk Smiley
Som nevnt, jeg vet ikke noe om hvordan å montere dette apparatet men utifra det jeg ser på bilder har satt meg opp en tanke om hvordan det evt kunne vært gjort
"It is not the critic who counts, not the one who points out how the strong man stumbled or how the doer of deeds might have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred with sweat and dust and blood; who strives valiantly; who errs and comes short again and again; who knows the great enthusiasms, the great devotions, and spends himself in a worthy cause; who, if he wins, knows the triumph of high achievement; and who, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who know neither victory nor defeat."

IG- mvpkimrkv

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!