Skrevet av Emne: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.  (Lest 2752 ganger)

Utlogget DotEngum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« : 25. desember 2013, 21:50 »
Heisann, har da trent litt i noen perioder og sett meg som mål og starte fullt ut i 2014 og blir "stor"

Jeg er da snart 17 år og veier 53,3kg og er 177cm høy.. Og for og begynne og bygge muskler så burde jeg vell kanskje begynne med Kreatin og Gainer samt Protein?
Er altså ikke noen stor kar, men har som mål og bli større.

Har dere noen tips til hvordan jeg skal starte?
Har heller ikke noen utrulig matlyst, så og spise mye mat er vell noe jeg ikke er noe god til.. :p

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #1 : 25. desember 2013, 22:32 »
För att bygga muskler måste du först och främst träna Tongue
Protein, gainer bla bla vill inte hjälpa någonstans utan träning.
Med en hållpunkt på 2 g protein/kg kroppsvikt så ska du äta 106,6g protein per dag... Det är en "walk in the park"

Så mina råd är:
Börja träna (aptiten kommer med träningen)
Försök få i dig din proteinmängd genom vanlig mat
Notera hur många gram protein du äter varje dag
Klarar du inte att få i dig "din mängd" protein, DÅ kan du ta protein-tillskott (t.ex Proteinpulver)
Vänta med kreatin, du behöver det inte ännu
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget DotEngum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #2 : 26. desember 2013, 00:16 »
Okei :-)
Takk for svar! Smiley

Utlogget RetroGrongstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #3 : 27. desember 2013, 20:22 »
1. som nybegynner anbefaler jeg deg å bli vandt til det å trene hardt og finne ut hva slags mat som gir hvilke næringsstoffer ( protein karbohydrat fett ) når du er satt deg inn i livsstilen kan du kjøpe deg proteinpulver/gainer og kreatin, men husk å lese deg opp på bruken av det. om du har dårlig apetitt, så er shakes et godt alternativ for deg, enkle calorier Wink
2. prøv å telle kalorier en dag ved hjelp av ( en App som heter MyFitnessPal ) og se hvordan du ligger ann til caloriene dine. om du ligger for lavt i forhold til kalorier så må du spise mere, og vise versa om du spiser for mye.
håper det hjalp Smiley

Utlogget DotEngum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #4 : 25. januar 2014, 17:19 »
Da en kamerat skulle handle allikevel så kjøpte han med 4kg med Gainer, 1kg med Kreatin og 1kg med Whey 80.
Har begynt og trent i mengder, men mat har jeg likevell ikke mye til overs pga sykdom i magen +, altså mat er ikke veldig lett og få i seg.
Så satser på å bruke litt Whey 80 kanskje? siden jeg ikke spiser noe stort mye, aldri gjort :p

Utlogget imnotaswede

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #5 : 24. februar 2014, 00:01 »
Ikke begynn å tenk på alle disse supplementene enda, det som gjelder for deg hvis du skal bli større og sterkere er to ting: trening i form av tunge baseøvelser (anbefaler nybegynnerprogram som for eksempel starting strength: http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs

Den andre tingen du trenger for å bli stor og sterk er mat, jævli mye mat. Mest sannsynlig mer mat enn du noen gang har spist tidligere i livet ditt. Mitt tips til deg er å prøve å spise til du blir kvalm et par ganger om dagen, gjør dette i noen uker for så å vurdere hvor mye mat du bør få i deg (du er tynn som faen nå, Spis heller for mye sånn at du legger på deg litt fett enn å spise for lite slik at du ikke legger på deg noe som helst.) prøv å få i deg mye proteiner og fett, men hovedfokuset bør være på å spise så mye mat som mulig uten å spy.

For nå har du ingen behov for kreatin eller annet kosttilskudd, whey-protein er fint å ha etter trening, men ikke nødvendig dersom du spiser rikelig med mat. Dersom du bestemmer deg for å benytte deg av protein pulver og gainer; husk at dette er kosttilskudd, med strek under tilskudd. Ikke begynn å erstatt måltider med gainer. Spis måltidene som du ville gjort til vanlig, og drikk en gainershake ved siden av, det er en fantastisk lett måte å bli stor på Wink

Ikke gjør ting mer komplisert en du behøver, løft tunge vekter, Spis mye mat og ha det gøy! Lykke til! Wink
16 år gammel

Markløft: 190 kg
Benk: 100 kg
Knebøy: 120 kg
Vekt: 81 kg

Utlogget DotEngum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #6 : 24. februar 2014, 09:28 »
Har nå trent en stund da jeg trente litt før dette innlegget, merker att jeg har mye mere matlyst Huh?, har også klart og økt 2,5kg på under 6uker.

Utlogget imnotaswede

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #7 : 24. februar 2014, 16:32 »
Høres bra ut! Smiley ut av nysgjerrighet; følger du et bestemt program?
16 år gammel

Markløft: 190 kg
Benk: 100 kg
Knebøy: 120 kg
Vekt: 81 kg

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Sv: Hjelp til Protein, Gutt med BMI på rundt 17.
« #8 : 24. februar 2014, 18:30 »
Ikke begynn å tenk på alle disse supplementene enda, det som gjelder for deg hvis du skal bli større og sterkere er to ting: trening i form av tunge baseøvelser (anbefaler nybegynnerprogram som for eksempel starting strength: http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs

Den andre tingen du trenger for å bli stor og sterk er mat, jævli mye mat. Mest sannsynlig mer mat enn du noen gang har spist tidligere i livet ditt. Mitt tips til deg er å prøve å spise til du blir kvalm et par ganger om dagen, gjør dette i noen uker for så å vurdere hvor mye mat du bør få i deg (du er tynn som faen nå, Spis heller for mye sånn at du legger på deg litt fett enn å spise for lite slik at du ikke legger på deg noe som helst.) prøv å få i deg mye proteiner og fett, men hovedfokuset bør være på å spise så mye mat som mulig uten å spy.

For nå har du ingen behov for kreatin eller annet kosttilskudd, whey-protein er fint å ha etter trening, men ikke nødvendig dersom du spiser rikelig med mat. Dersom du bestemmer deg for å benytte deg av protein pulver og gainer; husk at dette er kosttilskudd, med strek under tilskudd. Ikke begynn å erstatt måltider med gainer. Spis måltidene som du ville gjort til vanlig, og drikk en gainershake ved siden av, det er en fantastisk lett måte å bli stor på Wink

Ikke gjør ting mer komplisert en du behøver, løft tunge vekter, Spis mye mat og ha det gøy! Lykke til! Wink

Dette!! Honnør avgitt
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!