Skrevet av Emne: Dopingtatt fitnessuttøver  (Lest 19308 ganger)

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Dopingtatt fitnessuttøver
« : 11. januar 2014, 10:58 »
Jeg ser på IFBB sine sider at en norsk uttøver i siste Nordiske mesterskap mistet sin plassering pga brudd på antidoping-regler.
Noen som vet hva som skjedde?
Med forbehold om at det er noe jeg ikke har fått med meg; hvorfor skrives ikke dette om på nettforumene, på samme måte som om en annen norsk uttøver hadde blitt tatt?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #1 : 11. januar 2014, 13:50 »
Muligens fordi forumet er så godt som dødt? Smiley

Selv fikk jeg det med meg idet jeg så det her.....så da er det i det minste skrevet om det her.... Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #2 : 11. januar 2014, 14:37 »
Hvor er linken da?
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #3 : 11. januar 2014, 15:53 »
Ligger på facebook-siden til AF-Ifbb.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=650580098318958&set=a.611863542190614.1073741836.118095504900756&type=1&theater

Jeg prøver ikke å henge ut noen, men synes det er merkelig at dette ikke kommer frem på noen måte, også fra AF -ledelsen i norge. Jeg er klar over at reglene rundt doping i NKF er "stumme", men når da noen blir tatt, og det faktisk rent teknisk er regler, så finner jeg dette merkelig.

Fint jeg kan holde deg oppdatert SilverFox;)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #4 : 11. januar 2014, 16:15 »
Det ligger noe om det på siden til NKF på FB nå. Ble postet for 10 min. siden.
Smil med det smilet du har.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #5 : 11. januar 2014, 16:29 »
Jeg så det. Helt supert. Håper det kommer en diskursjon rundt det:)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #6 : 11. januar 2014, 16:37 »
Jeg så det. Helt supert. Håper det kommer en diskursjon rundt det:)

Ja, vi får se.

Jeg hadde en bang aning om at det var deg, men det ser ut til at det ikke er det. Flintskaller begge 2, akkurat som meg selv.
Smil med det smilet du har.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #7 : 11. januar 2014, 16:42 »
Meg? ikke er jeg flintskalla, ei har jeg konkurrert i 2013. Du kommer heller ikke til å se meg på en slik liste;)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #8 : 11. januar 2014, 16:55 »
Jeg mente du som postet på NKF på FB. Ser nå at det jeg skrev kan misforstås.

En utøver vil vel ikke reklamere for seg selv som dopingtatt, vel?  Smiley
Smil med det smilet du har.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #9 : 11. januar 2014, 17:41 »
Ahh;) Nei det er Jørn Pettersen, sjef for AF-Norge. Har ikke fysikken hans helt enda, men takk for sammenligningen;)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #10 : 11. januar 2014, 18:07 »
Ligger på facebook-siden til AF-Ifbb.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=650580098318958&set=a.611863542190614.1073741836.118095504900756&type=1&theater

Jeg prøver ikke å henge ut noen, men synes det er merkelig at dette ikke kommer frem på noen måte, også fra AF -ledelsen i norge. Jeg er klar over at reglene rundt doping i NKF er "stumme", men når da noen blir tatt, og det faktisk rent teknisk er regler, så finner jeg dette merkelig.

Fint jeg kan holde deg oppdatert SilverFox;)

Se der ja!
Jeg var faktisk og dømte på stevnet, så jeg har i grunn lurt litt på hvordan det gikk med testene. Et par av dem var jeg rimelig sikker på, men det var drøyt mange positive resultater i forhold til antallet tester lell....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #11 : 11. januar 2014, 19:27 »
Du var der ja!:)
Kan jeg spørre hvordan testingne foregikk? Var det helt random, eller 1 plass + random etc?
Du har jo vært i gamet noen år Øyvind, er dette umulig å få til på NM? Blir det for dyrt?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #12 : 12. januar 2014, 15:22 »
Du var der ja!:)
Kan jeg spørre hvordan testingne foregikk? Var det helt random, eller 1 plass + random etc?
Du har jo vært i gamet noen år Øyvind, er dette umulig å få til på NM? Blir det for dyrt?

Veldig enkel prosedyre.
De hadde ikke råd til mer enn en test pr klasse (synd for den ene dama i BB....), men det skulle i utgangspunktet vært dobbelt så mange. De hadde slik jeg forsto det ikke fått dekket kostnadene til alle de testene de ønsket å gjenomføre.
Testen ble utført blandt topp tre i hver klasse ved at disse måtte trekke "strå" om hvem som skulle testes.

Det er selvfølgelig mulig å få til testing i Norge også. Å bare teste på konkurransene er jo bedre enn ingenting, og hadde nok hjulpet litt, men det gir i grunn ikke så alt for mye totalt sett. Noen blir jo tatt da også, men det er egentlig ikke så vanskelig å gå klar av en test dersom du veit når den kommer.
Det som virkelig vil bli kostbart er å innføre et system med omfattende tilfeldig testing off-season, og dit tror jeg vel egentlig ikke en kommer i Norge....det er vel heller mindre trolig at denne idretten blir en del av NIF. De er vel rellt sett ikke voldsomt gode på testregimene sine i pengemaskinen NIF en gang, så da skal en ikke forvente at et knøtteforbund med noen få hundre aktive og svært små inntekter skal greie å bære det økonomisk.

I Estland har de forøvrig testing gjennom hele året, og det er en populær idrett der lell - så det går tydligvis ann.
Ott Kiivikas er den beste byggeren i Estland, blei testet, og vant BB på nordisk..igjen... Han testes flere ganger årlig, så det ser da ut til at det også er mulig å få frem gode byggere for publikum også i et land der det testes mer reellt.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #13 : 12. januar 2014, 17:30 »
Litt komiskt at et østblokkland er på et helt annet nivå enn "moral-norge" på dette punktet.
Det er som du sier en utopi at NKF skal bli tatt opp i NIF eller få et lignende regime. Og du har nok helt rett i at testing på annonsert stevne er veldig lett å unngå. Signalet forbundet sender vil allikevel være bra, og det vil ikke minst være en start. Å teste 1 av 3 i hver klasse er noe som ikke vil resultere i en enorm utgift, så det bør være gjennomførbart.

Fort regnet ble jo 5 av 7 tester på nordisk positive. Selv om jeg mistenker at det var en del folk som ikke var klar over testingen, viser jo dette at det skaper et usikkerhetsmoment for brukerne?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #14 : 12. januar 2014, 19:43 »
Litt komiskt at et østblokkland er på et helt annet nivå enn "moral-norge" på dette punktet.
Det er som du sier en utopi at NKF skal bli tatt opp i NIF eller få et lignende regime. Og du har nok helt rett i at testing på annonsert stevne er veldig lett å unngå. Signalet forbundet sender vil allikevel være bra, og det vil ikke minst være en start. Å teste 1 av 3 i hver klasse er noe som ikke vil resultere i en enorm utgift, så det bør være gjennomførbart.

Fort regnet ble jo 5 av 7 tester på nordisk positive. Selv om jeg mistenker at det var en del folk som ikke var klar over testingen, viser jo dette at det skaper et usikkerhetsmoment for brukerne?

Alle visste veldig godt at det garantert kom til å bli testet.

De som dro, og visste at de ikke ville gå klar av en test om de blei plukka ut, gjorde det enten fordi de gamblet på å ikke bli testet eller fordi de ga blaffen om de blei tatt eller ikke.
At en kroppsbygger blir tatt i en test får meg ikke til å heve et øyenbryn en gang, men jeg må innrømme at jeg synes det er hakket tristere å se en AF-utøver bli testet positiv. Jeg vet jo at enkelte utøver tusker litt der også, men det skal virkelig ikke være nødvendig!

Stevnetesting ville helt klart hatt en viss effekt her hjemme også. De som bruker noe på dopinglistne hadde i hvertfall fått et ekstra stressmoment å forholde seg til, og jeg tror nok det er et par klasser som ville slitt med å få såpass med deltagere at det kunne kalles en konkurranse....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!