Skrevet av Emne: Dopingtatt fitnessuttøver  (Lest 19305 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #15 : 13. januar 2014, 08:01 »
Kan de ikke bare begynne med visuell test for tyre- og/eller oksenakke? Det burde ikke koste så mye heller.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #16 : 13. januar 2014, 08:25 »
Kan de ikke bare begynne med visuell test for tyre- og/eller oksenakke? Det burde ikke koste så mye heller.


Det "verste" er at en ganske sikkert hadde greid å sile ut de fleste ved visuell vurdering også. Off season er det i hvertfall oftest ganske enkelt å se om noen har fyra opp motor'n! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Pråfessoren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #17 : 13. januar 2014, 10:52 »
Kan de ikke bare begynne med visuell test for tyre- og/eller oksenakke? Det burde ikke koste så mye heller.


Eventuelt kan man bare se på treningsopplegget deres. Trener de et splittprogram med masse isolasjonsøvelser og samtidig har muskler er saken biff. At den gjengen der ikke forstår at å følge treningsmengden og intensitetsstyringa til de gjennombola "trenerne" dems ikke vil føre noen vei uten dop for de også er helt utrolig. Det er fullt mulig å bli svær uten dop, men ikke ved å trene sånn som byggerne gjør (med mindre du har en genetikk av en annen verden). Knebøy 5-6 dager i uka, mark 3 dager i uka, benk 5 dager i uka, nedtrekk 4 dager i uka...da begynner vi å snakke...men da snakker vi også om treningsmengder den holdningsløse gjengen der ikke hadde makta i mer enn 4-5 uker før det hadde blitt "kjedelig".

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #18 : 13. januar 2014, 13:36 »
Eventuelt kan man bare se på treningsopplegget deres. Trener de et splittprogram med masse isolasjonsøvelser og samtidig har muskler er saken biff. At den gjengen der ikke forstår at å følge treningsmengden og intensitetsstyringa til de gjennombola "trenerne" dems ikke vil føre noen vei uten dop for de også er helt utrolig. Det er fullt mulig å bli svær uten dop, men ikke ved å trene sånn som byggerne gjør (med mindre du har en genetikk av en annen verden). Knebøy 5-6 dager i uka, mark 3 dager i uka, benk 5 dager i uka, nedtrekk 4 dager i uka...da begynner vi å snakke...men da snakker vi også om treningsmengder den holdningsløse gjengen der ikke hadde makta i mer enn 4-5 uker før det hadde blitt "kjedelig".

For ikke å glemme folk som faktisk vokser på treningsopplegg som kalles Doggcrap, HST og lignende.....og slike som kjører helkroppsprogram med fjollevekter 4-5 ganger i uka.. Hehehe, det er bare vittige når de står der og bedyrer sin uskyld!  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #19 : 13. januar 2014, 14:04 »
Som konkurrerende uttøver AF synes jeg det er litt kjiipt at sikkert et sted mellom 50-90% av konkurrentene bruker. Det fine med AF er at man kan vinne uten å bruke, det tar bare litt lenger tid. Det som er dumt er at trenden nå virker at dette skal bli vanskeligere og vanskeligere da AF-gjengen blir større og større. Det er flere der nå som kunne gårr rett inn i classic, det blir feil. Eller hva tenker dere?

I tillegg synes jeg også det er gøy å se "freaksa", og de vil selvfølgelig forsvinne. Samtidig vil det jo da kanskje være flere som stiller i bodybuilding da man slipper å konkurrere mot nettopp disse:)

Jeg vet ikk ehva som er riktig, men jeg synes det er synd at inngangsporten til sporten, som AF til en stor grad er, er gjennomsyret med dop. Er det noe i veien for å bare teste fitnessklassene f.eks?

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #20 : 13. januar 2014, 15:25 »


Jeg har tidligere vurdert å stille i Classic, men pga mitt syn på doping så er det jo til ingen nytte, når de fleste andre bruker.
Jeg synes det er betenkelig att det ikke satses mere på Natural bodybuilding konkurranser, veit dette blir arrangert både i England og USA.
Regner med det koster en del da, i enkelte konkurranser bruker man til og med løgndetektor tester, samt vanlige dopingkontroller.

Ett lite spm hvis noen kan svare på det, hvilken vekt kan man stille med i Classic hvis man er 1.67 høy??
Er det 67kg + 2kg??? = 69kg

Her er en med konkurranse vekt 70kg:
 http://www.muscleandstrength.com/articles/natural-bodybuilder-david-ashton-interview.html


No payn no gain
  Sande kk

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #21 : 13. januar 2014, 15:28 »
Som konkurrerende uttøver AF synes jeg det er litt kjiipt at sikkert et sted mellom 50-90% av konkurrentene bruker. Det fine med AF er at man kan vinne uten å bruke, det tar bare litt lenger tid. Det som er dumt er at trenden nå virker at dette skal bli vanskeligere og vanskeligere da AF-gjengen blir større og større. Det er flere der nå som kunne gårr rett inn i classic, det blir feil. Eller hva tenker dere?

I tillegg synes jeg også det er gøy å se "freaksa", og de vil selvfølgelig forsvinne. Samtidig vil det jo da kanskje være flere som stiller i bodybuilding da man slipper å konkurrere mot nettopp disse:)

Jeg vet ikk ehva som er riktig, men jeg synes det er synd at inngangsporten til sporten, som AF til en stor grad er, er gjennomsyret med dop. Er det noe i veien for å bare teste fitnessklassene f.eks?

Det er vel i og for seg ikke noe i veien for å kun teste AF, men det ville jo sett "noe" snodig ut fra utsiden da.
Litt som å kun teste fotballspillere og ikke styrkeløftere lissom. Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #22 : 13. januar 2014, 15:49 »
Trening uten varer er som fest uten narko ;-)

Vil det være mulig å hevde seg i bygging i det hele tatt uten å trøkke? Jeg har inntrykk av at selv "natural bodybuilding"-forbund enten tillater noen midler, eller er lite på hugget når det gjelder testing. Kanskje litt OT, dette, men jeg ble nysgjerrig Smiley

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #23 : 13. januar 2014, 15:59 »
Såvidt jeg har forstått er det en del i natural og, men ikke like mye. Det er vel naturlig. I andre idretter er det også mye bruk, selv om det er tester og inn under wada etc. Så helt kvitt blir du nok aldri.
At testing av noen grener hadde sett rart ut vet jeg ikke om andre enn de som driver med dette hadde tenkt på engang. Det er jo ikke akkurat 1. side i vg når nå en norsk uttøver ble tatt i nordisk. Mens når en 4 divisjons fotballspiller blir tatt for litt ekstra knasking tar det helt av.
Tror NKF egentlig kan gjøre akkurat som de vil, på samme måte som de nå ikke testet bikini i nordisk:P

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #24 : 13. januar 2014, 16:10 »
Såvidt jeg har forstått er det en del i natural og, men ikke like mye. Det er vel naturlig. I andre idretter er det også mye bruk, selv om det er tester og inn under wada etc. Så helt kvitt blir du nok aldri.
At testing av noen grener hadde sett rart ut vet jeg ikke om andre enn de som driver med dette hadde tenkt på engang. Det er jo ikke akkurat 1. side i vg når nå en norsk uttøver ble tatt i nordisk. Mens når en 4 divisjons fotballspiller blir tatt for litt ekstra knasking tar det helt av.
Tror NKF egentlig kan gjøre akkurat som de vil, på samme måte som de nå ikke testet bikini i nordisk:P

For meg kunne de testet kun AF, Bikini og BF og droppet de andre klassene, men det ville jo vitterlig sett litt rart ut. Tror uansett det hadde vært like virkningsfullt å f.eks. hatt 8-10 random tester på et stevne uavhengig av klasse og plassering om en først skulle hatt begrenset testing. Det hadde skapt frykt nok i seg selv for de som er redde for å bli tatt! Smiley

Fotballspillere skal jo lissom ikke drive med sånt så da blir det jo oppslag av det når de tas, og ADN er nok "litt" flinkere til å informere bredt når noen blir tatt.
Nå er rimelig nok testfaren i fotball forsvinnende liten men det finnes sikkert flere fotballspillere som bevisst eller ubevisst doper seg enn det finnes styrkeløftere totalt i dette landet (siden de er så satans mange registrerte spillere). Smiley

Hmm, testet de ikke i bikini? Det trodde jeg faktisk at de gjorde, men det er mulig jeg husker feil. Pytt pytt! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Dopingtatt fitnessuttøver
« #25 : 13. januar 2014, 23:02 »
Ja det kan kanskje fungere like bra det, bare ser for meg at det er noen sterke krefter som overhodet ikk evil ha det i BB. 8-10 tester. +- 70000 nok. Går an det ved å øke påmeldingen:P

Tror jeg må komme meg inn på det tinget der snart, bare bli ferdig med å bygge hus;) Snakkes Silver;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!