Skrevet av Emne: Trene maks en time, 4 ganger i uken. Mulig å oppnå resultater?  (Lest 1311 ganger)

Utlogget DementedAlbino

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jeg er ikke spesielt glad i å trene, spesielt ikke styrke og kondisjon. Men nå har det seg slik at jeg må komme i gang på ett vis, både styrke og kondisjon. Kroppen forfaller, og kondisjonen er rett og slett så dårlig at trappene opp til tredje etasje gjør meg godt andpusten.
 
Problemet er om treningen tar for lang tid, da ender jeg opp med å droppe trening gang på gang. Så det jeg trenger er en treningsøkt som varer i en time fra jeg setter foten min inn i treningsstudio og til jeg er ute igjen, og da må både kondisjon og styrke være unnagjort.
 
Men så er spørsmålet. Vil en så kort treningsøkt fire dager i uken kunne gi noen som helst resultater, både på min nåværende kondisjon, og ikke minst på styrke og fasong på kroppen.
 
Jeg forventer selvsagt ikke underverker, men mulighet til å spore fremgang hadde jo vært positivt.
 
Hvem vet, kanskje om jeg ser fremgang selv så øker lysten for å trene deretter, og er jeg heldig så slutter jeg gjerne etter hvert å grue meg til å skulle trene.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Hei

All trening hjelper.

Hva om du setter opp et program 4 dager i uka + kjører kondisjon 20-30 minutter etter hver trening.

Et Tips er denne artikkelen: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2954

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Jeg har trent 4 ganger i uka, litt over en time de siste mnd. Den siste mnd nå har jeg lagt om kosthold og trent slik. Har da oppnådd redusert fettprosent, bedre kondisjon og sterkere kropp!

Det er kostholdet som avgjører!

Utlogget framheim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Jeg trener 4-5 ganger i uka en time(pluss turgåing) og spiser sunt. Men kan etter snart et år ikke merke den store forskjellen bortsett fra bedre kondis. Har hverken gått ned i vekt eller forandret fettprosent(hvis jeg kan stole på den simple 50,-kr-målern).
MEN, det som jeg personlig synes er best er at det FØLES mye bedre  Smile humøret er jo på topp når man først kommer seg opp av sofaen,har kommet seg over den første kneiken og fått lagd inn trening som en del av hverdagen.
Men tror nok folk er ganske forskjellig og uansett som number1 skriver er all trening bra,om det så er å gå en time i hurtig tempo om dagen.
Lykke til  :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!