Skrevet av Emne: What to do, skuldrene mine lever ikke  (Lest 1671 ganger)

Utlogget slitar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

What to do, skuldrene mine lever ikke
« : 28. januar 2014, 22:53 »
Hoy!

Dette er min første post på forumet grunnet jeg trenger hjelp til noe jeg ikke forstår. Jeg begynte å trene i midten av 10ende klasse og hadde bra progresjon frem til slutten av 2 klasse videregående. Jeg fikk problem med skuldrene og mistet alt av treningsmotivasjon. Siden har jeg prøvd flere ganger å komme meg på hesten, nå er jeg endelig motivert og er i gang igjen.

Jeg har vært hos lege for å sjekket skuldrene mine, hun gav meg Voltarol(mot betendelse) og sendte meg videre til fysio. Jeg kontaktet fysio og sa jeg trengte en time, de sa de skulle ringe meg med en gang de hadde tid. Nå har er det 3 mnd siden, og jeg har ikke fått noen telefon. Jeg bor på en relativt liten plass, så de burde tatt kontakt til nå. Skuldrene er ikke så vonde lenger og jeg merker minimalt av ting som kan tyde på skade når jeg trener i forhold til hva jeg gjorde før, og ja jeg vet jeg skal ikke trene om skuldrene ikke er 100%. Smertene jeg har hatt er brennende skuldre selv med de minste påkjennelser, og de har blitt raskt utslitt. Nå merker jeg nesten ingenting av det lenger.

 Som jeg sa, så har jeg flere ganger prøvd å begynne å trene igjen. Alle gangene har jeg sittet igjen med en enorm gangsperre og stølhet dagene etterpå. Hele kroppen blir utrolig støl og mørbanket, utenom akkurat skuldrene. Jeg gir selfølgelig ikke 110% med skuldrene, men jeg løfter tungt, kontrollert og passer på jeg for den sviende følelsen og pump. Er det noen som vet hva det kan ha seg at jeg ikkje blir stiv? Skuldrene mine trenger enn del masse også for at de skal være i symmetri med resten av kroppen, så jeg håper det er noen som er erfarne her inne som har peiling på hva problemet er, hvilke øvelser jeg bør ta/unngå osv.

Beklager langt innlegg, alle svar settes stor pris på!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: What to do, skuldrene mine lever ikke
« #1 : 03. februar 2014, 18:32 »
Å bli støl er ikke nødvendigvis et tegn på at du har trent hardt nok, men siden du selv sier at du ikke gir 100% på skuldrene så ligger det kanskje noe der? Du holder litt igjen for å ikke dra opp skaden igjen?
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!