Skrevet av Emne: Trenger hjelp til treningsstart  (Lest 1630 ganger)

Utlogget Cassandra

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Trenger hjelp til treningsstart
« : 29. januar 2014, 01:43 »
Hei fintfolk :-) Jeg er ei jente på 20 som trenger en dose treningsveiledning.
Var i flere år aktiv med fotball og generell trening helt til 3 typer astma kom som en apokalypse og rammet meg som lyn fra klar himmel. Har utrolig vansker bare jeg gjør litt for mye utav meg på mølla blant annet. Kan også mens jeg er innpå tema understreke at jeg er blitt latere med årene som kom på etterkant da astmaen utviklet seg til det værre. Men nok er nok, og jeg trenger en hjelpende hånd da jeg ikke har all verdens med inntekt og derfor ikke har råd til å starte på treningssenter her jeg bor.

Jeg er som sagt 20 år gammel, er 1.63 cm høy og veier opp i mot 69kg. Har (u?)heldigvis kraftig beinbygning, leggene mine passer for eksempel ikke inn i noen form for støvletter da jeg ødelegger de fleste glidelåser og sømmer :-) Har til det gode dermed mye kraft i beina, og tok på det tyngste i 2011 150kg i beinpress.

Her hjemme har jeg spinningsykkel, mølle, 3 sett med vekter og utrolig dårlig vær 3/4 av året utenforbi mine Vestlandske dører. Så mitt spørsmål er om noen av dere fantastiske mennesker kunne ha hjulpet meg å satt opp et treningsprogram?
Jeg er forhåndsvis en sunn ungdom, drikker ikke særlig med brus og ei heller spiser jeg mye snop. Utenom den ene gangen i måneden da den sinte tanten kommer på besøk og hjemsøker livmoren min. Har derimot en forkjærlighet for nudler, pasta, sauser og gastromat krydder. Det er vel det eneste jeg kommer på i farten som virker ødeleggende på kostholdet.

Setter ufattelig stor pris på svar! Vil mer en gjerne ligge mellom 58 - 63 kg nok en gang Cheesy

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Trenger hjelp til treningsstart
« #1 : 03. februar 2014, 18:40 »
Hei
Siden du har astma kan intensiv trening være utfordrende.

Men dersom du skal ned i vekt er det mye du kan gjøre for det. Start morgenen med å ta en morgentur på 45 min. Rolig gange, men fortere enn å vanlig gåtur. På ettermiddagen kan du benytte deg av diverse hjemmeøvelser som planken, situps, pushups, bekkenløft, brostående arm og benløft, ettbens knebøy m.m. Du kan gå inn her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2476  Velg styrketrening og uten utstyr. Da får du opp mange øvelser på uten utstyr du kan gjøre hjemme.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Cassandra

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Trenger hjelp til treningsstart
« #2 : 05. februar 2014, 02:17 »
Tusen hjertelig takk for svar! Setter utrolig stor pris på det!
Kan ikke lyve å si at astmaen ikke virker hemmende, men man bør gjøre det beste utifra hva en har.
Nok en gang; tusen takk! Har ingen anelse om hva brostående arm er, men det finner jeg nok ut! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!