Skrevet av Emne: Vektøkning og muskeløkning?  (Lest 3542 ganger)

Utlogget NysgjerrigGriper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Vektøkning og muskeløkning?
« : 02. februar 2014, 19:17 »
Hallo

Er en gutt på 17 år som har gått til innkjøp av Mutant Mass og Krea-Bolic, målet er som sagt i tittel, vektøkning og muskeløkning.
( http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/mutant-mass-68-kg )
( http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/krea-bolic-270-kapsler-2 )

Når og hvordan skal jeg innta dette? Jeg har utrolig høy forbrenning, så jeg sliter veldig med å legge på meg.
Jeg er 195-196cm lang, 70kg og trener hardt 5-6 dager i uka. Om jeg har forstått rett trenger jeg cirka 3300 kalorier.
Noe hjelp å få?

Takk på forhånd  Smiley

Utlogget NysgjerrigGriper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #1 : 02. februar 2014, 19:30 »
Er en "overdose" av MM mulig? eller vil man bare legge på seg ekstra?

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #2 : 03. februar 2014, 00:50 »
Egentlig kan du innta disse når som helst så lenge du får din daglige dose kreatin og kcal-overskudd (som jo er poenget med gaineren).

Vanligvis er det greit å innta gainer etter trening, for å få i seg raske proteiner. Ta kreabolicen da også, evt kan du ta den på morgenen.

Du kan sikkert høyne kcal-inntaket ditt over 3300 kcal/dag. Det du kan gjøre er å sjekke vekta hver uke, hvis du går opp i vekt så ligger du bra, hvis det står stille så må du spise mer. Det er ikke mer hokus-pokus enn det.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Apothic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #3 : 03. februar 2014, 02:48 »
^ this

Er egentlig veldig enkelt. Få i deg så å si samme antall kalorier hver dag i 1 uke å sjekk om du har gått opp. Har du gått opp, så er du på riktig vei. Selv tar jeg MM sammen med frokost og rett etter trening. Den inneholder en del sukker så da er det greit å ta det når kroppen har størst behov for energi (som er på morgenen og rett etter trening).

Utlogget NysgjerrigGriper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #4 : 03. februar 2014, 22:29 »
Etter det jeg har forstått er det cirka 1060 kalorier per servering (260 gram, 4 måleskjeer) er det da for mye å ta en shake på morgenen, rundt middagstid og etter trening, eller er det nok med 2 shaker per dag? tar jeg 3 shaker pluss det jeg spiser til vanlig, da blir jeg vell liggende på rundt 5500/6000 kalorier.

Har forstått jeg skal ta to doser krea-bolic per dag (6 kapsler)x2 skal jeg ta en dose på morgenen og en etter trening?

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #5 : 04. februar 2014, 14:58 »
Etter det jeg har forstått er det cirka 1060 kalorier per servering (260 gram, 4 måleskjeer) er det da for mye å ta en shake på morgenen, rundt middagstid og etter trening, eller er det nok med 2 shaker per dag? tar jeg 3 shaker pluss det jeg spiser til vanlig, da blir jeg vell liggende på rundt 5500/6000 kalorier.

Har forstått jeg skal ta to doser krea-bolic per dag (6 kapsler)x2 skal jeg ta en dose på morgenen og en etter trening?

Det er aldri "for mye", men jeg ser ikke poenget med å ligge så høyt på kcal-skalaen. Det holder med en gainer pr dag. Spiser du vanlig i tillegg til den ender du opp på 4000 kcal, som skal være mer enn nok til å gå opp. Som sagt kan du sjekke vekta hver uke, evt annenhver uke, og kalibrere deretter.

Ja, de kreabolic-greiene er vel 2 ganger dagen, ja. Det passer fint å gjøre det slik du beskriver. En om morgenen, og en etter trening.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget testogain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #6 : 08. februar 2014, 07:21 »
få i deg mye karbohydrater bruk langsomekarbodydrater som havregryn og raske karbo når du blander med kreatin det øker cellevolume vist du vil raskt opp i vekt så bruk taurin glutamin inositol og kreatin da skal eg låve deg du øker i massen kjapt og drikk casein protein vær kveld før du ligger deg då har kroppen noe ekstra og bygge på Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #7 : 08. februar 2014, 08:58 »
Du må lage spiseplan, enkelt og greit. Alle som sliter med å få i seg nok kcal må jobbe målrettet med dette.
De fleste spiser rett og slett mindre en de tror, når problemet er å gå opp i vekt. Hvis det er vanskelig å få gode rutiner på dagen bør du som minimum ta en gagner morgen og kveld. Bland med fløte og evt sojaolje om du tåler det. Da har du 2400 kcal bare der.

Utlogget NysgjerrigGriper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #8 : 09. februar 2014, 12:53 »
Du må lage spiseplan, enkelt og greit. Alle som sliter med å få i seg nok kcal må jobbe målrettet med dette.
De fleste spiser rett og slett mindre en de tror, når problemet er å gå opp i vekt. Hvis det er vanskelig å få gode rutiner på dagen bør du som minimum ta en gagner morgen og kveld. Bland med fløte og evt sojaolje om du tåler det. Da har du 2400 kcal bare der.

Hva er en gagner? Er det mulighet for å få hjelp til å sette opp spiseplan? Jeg bor hjemme, og har derfor begrenset tilgang på at jeg f.eks. kan spise kylling til hvert måltid osv.

Utlogget NysgjerrigGriper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #9 : 09. februar 2014, 12:54 »
få i deg mye karbohydrater bruk langsomekarbodydrater som havregryn og raske karbo når du blander med kreatin det øker cellevolume vist du vil raskt opp i vekt så bruk taurin glutamin inositol og kreatin da skal eg låve deg du øker i massen kjapt og drikk casein protein vær kveld før du ligger deg då har kroppen noe ekstra og bygge på Smiley

Hva er taurin glutamin inositol?

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Sv: Vektøkning og muskeløkning?
« #10 : 10. februar 2014, 17:01 »
Spis som normalt med fokus på proteiner...Så for å komme kjapt opp i vekt kan du f.eks. legge til 200gram cashew/peanøtter/mandler og 1L sjokomelk hver dag Smiley Enkelt og greit, og jævlig digg!
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!