Skrevet av Emne: Første gang på diett! trenger svar på noen spørsmål  (Lest 1981 ganger)

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Begynte på deff/diett for 2 dager siden. Jeg er 182cm høy, 16 år og veier 95kg. Har ikke så aaaalt for mye fett som skal bort, og skal ikke stille i konkuranse heller, så regner med jeg holder på i 12 uker. Har regnet ut at jeg har et ca kaloriforbruk på 3100 hver dag og skal gå ned til 2600 kalorier daglig (må jo justere etterhvert). Følger ett kostholdsprogram satt opp av Tommi Thorvildsen fra hans nettside. Skal kjøre cardio 5 ganger i uka og kjører en 5-splitt nå.  Smiley

-Det første som slo meg var at deffing virker mye lettere enn jeg først trodde... Jeg har fulgt matprogrammet helt nøyaktig, men føler ikke at jeg går rundt og er spesielt sulten... Vet jeg ikke har vært på diett lenge, men er det meningen det skal være slik? Spiser 6 måltider om dagen og drikker mye vann, kanskje det er derfor? Burde jeg justere kaloriinntaket, eller vil jeg mest sansynlig føle meg mer sulten og utmattet etter hvert som tiden går?
-Har hørt om at noen kjører "carb-cycles". Hva er hensikten med dette? Altså f.eks en dag med lite carbs, en dag med medium carbs, en dag med masse carbs, osv, osv... Er dette mer effektivt enn å bare kjøre samme kaloriinntak gjennom hele dietten?
-Lurer også på det med cardiotrening. Disse 2 dagene har jeg kjørt rask gange i oppoverbakke på tredemølla i ca 25 min. Dette skal visst forbrenne 300kcal ifølge tallene på mølla. Burde jeg heller kjøre intervaller? f.eks 4x4 eller gerilja-kardio? Vil jeg da bli overtrent på grunn av kaloriunderskudd eller går dette bra?
-Vurderer å kjøpe ett fettforbrennings tilskudd. Er dette bare tøv eller fungerer det faktisk? Noen som har erfaringer rundt dette. evt anbefalinger av ett merke?

Håper noen kan prøve å veilede meg litt her  biggrin

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Her er forresten fordelingen min av protein, carbs og fett

Protein: 280g
Carbs: 250g
Fett: 40-45g


Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Personlig synes jeg det er veldig tidlig å deffe når du er 16 år og ikke har så mye fett å ta bort! Jeg tror du vil nå målet ditt ved å trene styrke og kardio samt spise normalt og sunt!! Som 16 åring er du mest sannsynlig ikke ferdig med å vokse enda heller...
Hva slags mat spiser du?
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Ps mølla lyver! Jeg har testet kcal forbruk på mølle kontra pulsklokke som er stilt inn etter meg og det varierer med nesten 100 kcal pr økt!! Mølla viser på senteret jeg trener ofte 100 kcal mer altså!!
Spis ren sunn mat og teen nok og riktig så vil fettet bli borte etterhvert og musklene vokse! Mer muskler betyr høyere fettap på sikt!!
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Personlig synes jeg det er veldig tidlig å deffe når du er 16 år og ikke har så mye fett å ta bort! Jeg tror du vil nå målet ditt ved å trene styrke og kardio samt spise normalt og sunt!! Som 16 åring er du mest sannsynlig ikke ferdig med å vokse enda heller...
Hva slags mat spiser du?


Jeg blir 17 om en mnd og har trent styrke i 2 år med kalorioverskudd. Da har det dessverre lagt seg litt fett på magen som jeg vil få bort til sommeren. Jeg skjønner godt hva du mener med å ikke starte vektnedgang for tidlig. Det er nok en del unge som tror vektnedgang handler om å sulte seg selv og springe 100 intervaller i uka... Jeg følger dette kostholdsprogrammet: http://tomminutrition.com/web/side/5  , bare litt modifisert for å passe økonomien min bedre... F.eks bytte ut kylling med tunfisk, osv...

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Jeg blir 17 om en mnd og har trent styrke i 2 år (hvor seriøst det har vært er veldig varierende) med kalorioverskudd. Har jo derfor fått litt fett på magen som må bort til sommeren. Jeg frykter du tror jeg er en av de unge som tror vektnedgang handler om å sulte seg selv og springe 100 intervaller i uka. Jeg er ikke der, altså Smiley Spiser havregryn, pasta eller ris som carbs. Tunfisk, kylling, karbonadedeig, egg, osv som protein og møllers tran, nøtter, kokosnøttolje som fett

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!