Skrevet av Emne: Styrke øvelser for grappling/mms HELT FERSK.  (Lest 5429 ganger)

Utlogget Saerdna

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Styrke øvelser for grappling/mms HELT FERSK.
« : 11. februar 2014, 19:58 »
Heisann!

Søker kunnskap hos dere erfarne atleter som har drevet/driver med kampsport og da tenker jeg spesielt rettet mma/ grappling/bryting osv.
Har trent styrke/kroppsbygging 1-2 år. Jeg har tenkt til å starte med grappling/bakkekamp om ca 1/2 - 1 år og vil være så godt forbredt som mulig uten å kunne teknikker og faktisk trene sporten, da jeg ikke har mulighet enda.


Kort og godt: Hvilke øvelser styrkemessig vil jeg dra mest fordel av innen grappling/bryting? Begrunn gjerne hvorfor.

Kondisjon er selvfølgelig også viktig, noe jeg allerede trener Smiley

Nevn gjerne de 5 VIKTIGSTE øvelsene dere mener



Tusen takk for alle svar Smiley

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 578
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 578

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Styrke øvelser for grappling/mms HELT FERSK.
« #1 : 16. februar 2014, 12:53 »
- Glutebridge (For rumpe og hofte. Viktig ved escapes fra mount, shrimps etc).
- Øvelser for nakke (viktig med sterk nakke!)
- Øvelser for kjernemuskulatur (planke, mark etc.)


- Grappling/BJJ baserer seg på riktig teknikk for å overvinne motstanderen og ikke ren styrke, så man trenger nødvendigvis ikke å være brytsterk for å overvinne en større og sterkere motstander. Dog har du en stor fordel med en sterk fysikk, spesielt en sterk nakke, kjerne og hofteparti
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Gå til:  

Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019374

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.