Skrevet av Emne: Jeg skal bli slank igjen  (Lest 4681 ganger)

Utlogget MustDeff

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Jeg skal bli slank igjen
« : 13. februar 2014, 17:31 »
Heisann, Jeg er en mann på 31 år og jeg må vel kalle meg en nybegynner innen trening synes jeg, selv om jeg var god til å løpe lange distanser (20 kilometer maks) da jeg var 16-18 år og 79 kilo. (Jeg tok 20 kilometeren på 85 minutter.) Jeg har trent styrke 2 ganger i uken siden mars 2013 og før det har forsøkt å holde vekta i sjakk med løping for noen år siden. Kiloene rant liksom bare på etter hvert som jeg ble 23 og frem til jeg ble 26. Jojo-slanket litt og svingte 20 kilo ned og opp igjen på tre måneder da jeg var 26 og gikk endelig ned til 115 kilo da jeg var 27. Men så ble sjokolade, burgere og brus for fristende igjen og jeg veier i dag 142 kilo. Jeg er 185 cm. For fire fem måneder siden var jeg 155 kilo så var jeg nede på 147 før jul og opp igjen på 151 til nyttår, og så raste kiloene av de siste par ukene da jeg kuttet alt overflødig inntak og begynte å spise knekkebrød og grønnsaker for alvor. Nå ligger jeg på ca. 1500 kalorier i snitt hver dag og har gjort det i et par uker. Jeg leste at det kunne være farlig å ha så lavt kaloriinntak så jeg skal spise litt mer fremover, men jeg tenkte å starte denne tråden for å legge litt press på meg selv til å følge opp slankingen og stå løpet ut. Jeg har satt meg et hårete mål, jeg skal være under 110 kilo "til sommeren" så i løpet av sommeren 2014 (et sted fra begynnelsen av juni til slutten av august) skal jeg være under 110 kilo og skal IKKE over igjen. Blir dette litt for hårete eller er det forsvarlig? Jeg har fått med meg at man må få i seg over 2200 kalorier per dag i snitt og at man skal ta pause på to uker fra en slik diett etter seks uker før man kjører på igjen. Men er det noe mer jeg må tenke på eller? Jeg spiser mellom en halv til en kilo grøntfor hver dag i tillegg til mellom 100 og 150 gram ren protein fra kjøtt fisk egg fugl og melk, varierer litt hver dag. Når jeg kommer ned på 120 kilo til våren skal jeg begynne å jogge igjen og øke inntaket enda litt mer. Målet er å bli så lett at jeg klarer 10 eller flere hangups og ellers bli i god form, kanskje kunne løpe en mil i strekk på akseptabel tid, og siden jeg tar 5 reps x 130 kilo i nedtrekk burde jeg klare en del stykker når jeg kommer ned på 110 kilo.

Er åpen for innspill.  Smiley

Utlogget Espen88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #1 : 13. februar 2014, 21:06 »
Heisann, Jeg er en mann på 31 år og jeg må vel kalle meg en nybegynner innen trening synes jeg, selv om jeg var god til å løpe lange distanser (20 kilometer maks) da jeg var 16-18 år og 79 kilo. (Jeg tok 20 kilometeren på 85 minutter.) Jeg har trent styrke 2 ganger i uken siden mars 2013 og før det har forsøkt å holde vekta i sjakk med løping for noen år siden. Kiloene rant liksom bare på etter hvert som jeg ble 23 og frem til jeg ble 26. Jojo-slanket litt og svingte 20 kilo ned og opp igjen på tre måneder da jeg var 26 og gikk endelig ned til 115 kilo da jeg var 27. Men så ble sjokolade, burgere og brus for fristende igjen og jeg veier i dag 142 kilo. Jeg er 185 cm. For fire fem måneder siden var jeg 155 kilo så var jeg nede på 147 før jul og opp igjen på 151 til nyttår, og så raste kiloene av de siste par ukene da jeg kuttet alt overflødig inntak og begynte å spise knekkebrød og grønnsaker for alvor. Nå ligger jeg på ca. 1500 kalorier i snitt hver dag og har gjort det i et par uker. Jeg leste at det kunne være farlig å ha så lavt kaloriinntak så jeg skal spise litt mer fremover, men jeg tenkte å starte denne tråden for å legge litt press på meg selv til å følge opp slankingen og stå løpet ut. Jeg har satt meg et hårete mål, jeg skal være under 110 kilo "til sommeren" så i løpet av sommeren 2014 (et sted fra begynnelsen av juni til slutten av august) skal jeg være under 110 kilo og skal IKKE over igjen. Blir dette litt for hårete eller er det forsvarlig? Jeg har fått med meg at man må få i seg over 2200 kalorier per dag i snitt og at man skal ta pause på to uker fra en slik diett etter seks uker før man kjører på igjen. Men er det noe mer jeg må tenke på eller? Jeg spiser mellom en halv til en kilo grøntfor hver dag i tillegg til mellom 100 og 150 gram ren protein fra kjøtt fisk egg fugl og melk, varierer litt hver dag. Når jeg kommer ned på 120 kilo til våren skal jeg begynne å jogge igjen og øke inntaket enda litt mer. Målet er å bli så lett at jeg klarer 10 eller flere hangups og ellers bli i god form, kanskje kunne løpe en mil i strekk på akseptabel tid, og siden jeg tar 5 reps x 130 kilo i nedtrekk burde jeg klare en del stykker når jeg kommer ned på 110 kilo.

Er åpen for innspill.  Smiley
[/q
Hei.
Jeg vet ikke så mye om hvor mange kalorier du bør ha osv, men vil fortelle noe annet.
Er et steg i riktig retning den tankegangen du har nå:-)

Ser du skriver at målet etter hvert er og komme ned til 110 kg, og at du IKKE skal over det igjen!
Det er fullt mulig, Men da må du foreta en varig kosthold/livstils endring. Så når du har nådd ditt mål, så må du finne ut hvordan mat og hvor mye mat, pluss trening osv som skal til for og holde deg der. :-) Og det er viktig at dette består av noe du kan leve med, og syns er ålreit:-)

Dette klarer du!!

Lykke til:)


Utlogget Espen88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #2 : 14. februar 2014, 09:34 »
Ser du skriver at målet etter hvert er og komme ned til 110 kg, og at du IKKE skal over det igjen!
Det er fullt mulig, Men da må du foreta en varig kosthold/livstils endring. Så når du har nådd ditt mål, så må du finne ut hvordan mat og hvor mye mat, pluss trening osv som skal til for og holde deg der. :-) Og det er viktig at dette består av noe du kan leve med, og syns er ålreit:-)

Dette klarer du!!

Lykke til:)

Utlogget MustDeff

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #3 : 08. mars 2014, 09:14 »
Heisann, det er også meningen å oppdatere denne tråden iblant for å "logge" utviklingen, så her er første oppdatering. Det er nå tre uker siden jeg startet tråden og jeg må innrømme at jeg har ikke klart å være så superstreng med meg selv hele tiden siden sist, så vektnedgangen har stagnert litt, men jeg veier nå 141 blank. Prøver å få i meg litt mer proteiner også nå da. Men nå er det på tide med et par uker skikkelig innsats igjen.  Smiley

Utlogget MustDeff

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #4 : 20. mars 2014, 12:22 »
Bare en kjapp oppdatering. Jeg er nede på 139 tallet nå. Kanskje like greit at det går litt treigt, så rekker forhåpentligvis huden å trekke seg sammen etter hvert som fettet forsvinner også.  biggrin (veier meg for øvrig under samme forhold og på samme tidspunkt hver gang. Men hvis jeg hadde veid meg uten dongeribukse og joggesko så hadde jeg nok vært enda lettere  Tongue
  )
Prøvde forresten chinups i dag, (i maskin) mye lettere å gjøre enn pullups, og hadde samme hjelpevekt på (60 kilo) Smiley
Måtte bruke skulderbredt grep (smalt for meg, i alle fall i forhold til pullups grepet mitt) for å få håndflatene nok mot meg til å kunne kjøre chinups. Men alt i alt fornøyd med dagens trening Cool

Stay tuned for more...   Grin

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #5 : 20. mars 2014, 12:28 »
Ser du skriver at du tar 5x130 i nedtrekk men bare 80 kilo i pullupsmaskin. Det betyr jo at du ikke får brukt kreftene i den maskinen siden det skal forestille å være den samme øvelsen ! Du burde heller basere deg på nedtrekk og tren også med bredt overhåndsgrep, det er god trening selv om du kanskje må bruke mindre vekt. Prøv heller å ta noen ordentlige pullups når du kommer ned i en kroppsvekt som er under det du bruker i nedtrekk.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MustDeff

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #6 : 20. mars 2014, 12:32 »
Ja det er litt rart. Jeg tror det har noe med at platen jeg står på i pullupsmaskinen ikke er så rask til å følge etter, rett og slett treg er den. Tar sikkert fire sekunder å komme seg opp hver gang.

Takk for tipset SFV, kanskje jeg skal prøve det istedet Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #7 : 20. mars 2014, 12:40 »
Ja det er litt rart. Jeg tror det har noe med at platen jeg står på i pullupsmaskinen ikke er så rask til å følge etter, rett og slett treg er den. Tar sikkert fire sekunder å komme seg opp hver gang.

Takk for tipset SFV, kanskje jeg skal prøve det istedet Smiley

Min erfaring med pullupsmaskin er at man ikke får brukt musklene ordentlig, ihvertfall ikke gjennom hele løftet. Man blir på en måte i feil posisjon i deler av løftet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MustDeff

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #8 : 16. april 2014, 09:22 »
"Påskeoppdatering"  Smiley  er på 137 tallet nå.

Utlogget frkfryd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #9 : 03. juni 2014, 09:17 »
Ny oppdatering?  Smiley

Utlogget MustDeff

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #10 : 06. juni 2014, 18:23 »
Hei  Smiley her kommer etterspurt oppdatering. Jeg har gått opp en kilo til 138 kilo i løpet av disse to siste månedene men jeg har ikke vært streng med meg selv i det hele tatt. Har lest til eksamen og droppet kosthold og mesteparten av treningen i den perioden Embarrassed mistet litt "konsentrasjonen" etter at eksamen var over også og spiste ikke riktig selv om jeg trente mer igjen. Men nå lover jeg at det er på'n igjen med superstrengt kosthold. Har vært det i tre dager allerede. Kommer tilbake med mer info og færre kilo om noen uker/måneder.  Smiley

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #11 : 07. juni 2014, 20:37 »
Hei  Smiley her kommer etterspurt oppdatering. Jeg har gått opp en kilo til 138 kilo i løpet av disse to siste månedene men jeg har ikke vært streng med meg selv i det hele tatt. Har lest til eksamen og droppet kosthold og mesteparten av treningen i den perioden Embarrassed mistet litt "konsentrasjonen" etter at eksamen var over også og spiste ikke riktig selv om jeg trente mer igjen. Men nå lover jeg at det er på'n igjen med superstrengt kosthold. Har vært det i tre dager allerede. Kommer tilbake med mer info og færre kilo om noen uker/måneder.  Smiley

Det er en ting som gjentar seg her, nettopp at du ikke er så streng med deg selv. La meg si det slik, hvorfor gidde i det hele tatt og prøve og gå ned i vekt hvis du ikke holder det du lover deg selv? Du skuffer ingen andre enn deg selv og den du ikke skal skuffe er jo nettopp deg selv.
Du må få prioriteringene dine på rett veg! Det å si at eksamen kom i veien kan jo absolutt ikke ødelegge vektnedgang?
Du burde ta en prat med deg selv og vite om du vil være overvektig resten av livet. Er det verdt og være overvektig og se fram til masse fedme relaterte sykdommer?
Jeg vet hva jeg prater om, jeg var overvektig, og har fortsatt fett som skal bort. Been there Done that Wink

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #12 : 07. juni 2014, 21:18 »
1500-2200 kalorier for en mann i sin beste alder på 140 kilo.  I form av fisk og grønt. Nam nam. Det er ikke rart du detter av lasset. Du underforer deg selv, kroppen går i alarm og sender enorme sultsignaler etter noen dager, med beskjed om at du trenger energi. Mye energi. Og hva har mye energi? Jo, den kebaben med saus og en halvliter Cola. Så går du og runker, lurer på hvorfor du ikke klarer noe så enkelt som å slanke deg, står opp dagen etter og prøver igjen. Kroppen går berserk en gang til, du klarer ikke å motstå alt det potegullet, og ved neste runkerunde før leggetid begynner du å bli demotivert for alvor så nå gir du liksågodt faen i tre-4 dager før du prøver igjen. Høres det kjent ut?
Ok, jeg trener altså klienter. De er alle damer på over førti år, de fleste med sykdommer. En av jentene, Sylvi, veide 62 kilo da hun begynte hos meg. Hun fikk en diett på 2000 kalorier. 16 uker senere har hun gått ned noe sånt som 15 cm rundt livet. Bestemor. 2000 kcal. 62 kilo. Skjønner?  Legg deg på 3500-4000 kcal. La det gjerne være litt pizza, iskrem, eller whatever i dietten din så lenge du LANGSOMT legger over til mere effektive matvarer. Herregud, drikk en halvliter Cola (200 kcal) hver dag i begynnelsen du, og spis to Big macs (500x2 kcal) om dagen vis du trenger det. Bare husk at du da er oppe i 1200 kcal, og at du har 3500-1200= 2300 kcal igjen. litt melk, brød, epler, ost, skinke, havregryn og grønnsaksblanding og det er faktisk en helt grei dag. Så gjør du det resten av livet, og voila, du er slank. Takk meg senere.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget MustDeff

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Jeg skal bli slank igjen
« #13 : 23. september 2014, 23:47 »
125 kilo...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!