Skrevet av Emne: TIPS til diettmåltid!  (Lest 2368 ganger)

Utlogget fredrikoaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

TIPS til diettmåltid!
« : 19. februar 2014, 03:30 »
Hei!

Gutt på 17 år som trenger litt tips mat jeg kan lage meg når jeg er på diett. Ligger på rundt 1500/1600 kcal hver dag og mesteparten av dette kommer fra proteinrike måltider, men sliter fortsatt variasjon. Blir ofte 3 havreknekkebrød både til frokost og lunch. Sleng gjerne inn middags tips også Smiley Elsker tunfisk og kylling Cheesy

Takk for svar!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: TIPS til diettmåltid!
« #1 : 19. februar 2014, 09:12 »
Hei!

Gutt på 17 år som trenger litt tips mat jeg kan lage meg når jeg er på diett. Ligger på rundt 1500/1600 kcal hver dag og mesteparten av dette kommer fra proteinrike måltider, men sliter fortsatt variasjon. Blir ofte 3 havreknekkebrød både til frokost og lunch. Sleng gjerne inn middags tips også Smiley Elsker tunfisk og kylling Cheesy

Takk for svar!

- Tunfisk med ris og salat
- Kylling/kalikun/kyllingkjøttdeig/fisk/karbonadedeig med ris og salat
- Eggeomelett og en brødskve eller knekkebrød
- Kjøttkaker med poteter
- Kjøttsaus med pasta
- Biffmåltid
- Et par knekkebrød med en god dose kjøttpålegg
- Havregrøt med proteinpulver
- Kylling tikka masala
- Cottage-cheese i salat
- Skyr med kornblanding og en dært syltetøy
- osv osv (det meste av helt normal sunn hverdagskost er også ypperlig diettmat dersom en tilpasser mengdene på tallerkenen, og er litt forsiktig med de feiteste produktene)

Dersom du ønsker å ende opp på et bestemt antall kcal må du enkelt og greit sette opp 4-5 måltider med en mengde mat du mener er OK, og regne på hva førsteoppsettet ender på. Dersom det blir for mange kcal reduserer du bare på mengden på de emnene du har lagt inn, men verner så godt som råd er om proteinkildene (med mindre de er satt veldig høyt i førsteoppsettet).

1500-1600 kcal er veldig lavt (vet ikke vekten og formen du er i pt, så det er kun en generell betraktning), så det blir jo ikke mengder av mat av slikt uansett.
Spiser du f.eks tilsvarende 600g magert kjøtt/fisk/fugl pr dag så er du fort oppe i 6-700 kcal allerede der (gjerne mer om det er litt ekstra fett i det), men du får i deg 120-140g høyverdige proteiner og det holder om du veier type 60-70kg. Får du i tillegg i deg omlag 50g fett (og såpass bør du ha for å fungere) så er det 450kcal der. Da er det ikke store rommet for karbohydrater - i bestefall 100g, og det er i grenseland mht å ha energi til å trene og leve OK.

mvh
Ø


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget fredrikoaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: TIPS til diettmåltid!
« #2 : 19. februar 2014, 12:25 »
Takk for svar! Smiley

Har trent styrketrening i ca 2 år. Startet ganske overvektig på nesten 88kg men er nede på 76 nå. (mye mindre fett%).
Merker stor forskjell på kroppen men går på diett nå for å få vekk det siste rundt magen Smiley

Utlogget fredrikoaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: TIPS til diettmåltid!
« #3 : 19. februar 2014, 12:27 »
Prøver og maxe proteinintaket hver dag. Blir 1-2 shaker + proteinrik lunch og middag. Smiley Trener også 5-6 ganger i uken Smiley

Utlogget Stacey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: TIPS til diettmåltid!
« #4 : 25. mars 2014, 07:55 »
Hi Fred,
Exercise regularly and follow our weight loss program which is formulated by physicians and will not only help in losing unwanted body weight but also improve your immunity system and prevent you from major health problems.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!