Skrevet av Emne: Sliter med volum i biceps og triceps. (TRENGER SVAR)  (Lest 3774 ganger)

Utlogget kristianhi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Hallo gutter biggrin
Jeg er en gutt på 17 år som har trent i 4 måneder nå, og merker en stor framgang i alt annet enn biceps og triceps.
Problemet mitt er rett og slett volum i armene mine. Så jeg lurte på om noen hadde noen råd og tips til meg?  Smile
Takk for alle svar.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Ser at du kjører trening 3 dager. Du burde prioritere armene ved å legge dem på en egen arm-dag. Scottcurl med Ez-stang, skråsittende hantelcurl eller kabeldrag er gode øvelser for biceps. Tautrekk i kabel for biceps er også en god øvelse. For triceps er franspress, foroverbøyd tautrekk, smal dips eller benk gode øvelser. Har du prøvd dropsett eller supersett mellom biceps og triceps - det er tungt, men god armtrening. Viktig å holde fokus på god teknikk under supersettene, hold gjerne litt lavere hastighet i bevegelsen i eksentrisk fase(ved utstrekking av muskulaturen). Som regel må du justere noe ned på motstanden, men treningseffekten er svært god og tidseffektiv!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget kristianhi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Dette skal jeg helt klart prøve ut! biggrin
Tusen takk for svar. Smile

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Tunge chins og dips kan ha god effekt på biceps og triceps. Pluss smalbenk.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Jeg har hatt god nytte av "feeder workouts". Ekstra økter, gjerne utenom normal treningstid der du kjører superlette vekter, men svært høyt anntall repitisjoner. Tanken bak er å pumpe blod og næring inn i muskelen for å stimulere til økt vekst Smiley Mulig det kan funke for deg.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Jeg har hatt god nytte av "feeder workouts". Ekstra økter, gjerne utenom normal treningstid der du kjører superlette vekter, men svært høyt anntall repitisjoner. Tanken bak er å pumpe blod og næring inn i muskelen for å stimulere til økt vekst Smiley Mulig det kan funke for deg.

Vil ikke dette fucke opp restitusjonen noe helt sinnsykt? Muskelen er jo avhengig av restitusjon, og å bygge seg opp igjen, hvis den skal bli større?
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Vil ikke dette fucke opp restitusjonen noe helt sinnsykt? Muskelen er jo avhengig av restitusjon, og å bygge seg opp igjen, hvis den skal bli større?

Det er det totale volumet av stimulering ved slutten av uka som til syvende og sist har noe å si. Man kan fint trene armer utenom vanlig trenings-tid og fremdeles få god effekt Smiley! Dette gjelder alle muskelgrupper.. Man må bare være oppmerksom på totalt volum, frekvens og ikke minst motstand/belastning.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Vil ikke dette fucke opp restitusjonen noe helt sinnsykt? Muskelen er jo avhengig av restitusjon, og å bygge seg opp igjen, hvis den skal bli større?

Men det er nettopp for å bidra til restitusjon jeg gjør det. Merk at jeg skriver lette vekter. Hensikten er bare å føre friskt blod fullt av næring inn i muskelen, ikke slite den ut ytterligere. Smiley
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Mitt råd er å være tålmodig. Du har trent i 4 måneder og er ikke fornøyd. Jeg har straks trent 4 år, og jeg er langt ifra fornøyd.(Nå skal det sies at fornøyd er relativt)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!