Skrevet av Emne: Kosthold for en litt overvektig aktiv person  (Lest 2031 ganger)

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Kosthold for en litt overvektig aktiv person
« : 02. mai 2014, 00:24 »
Hei!

Holder et sunt kosthold/livstil og aktiv livstil (4-6 dager med trening), men dropper ut av å til som de fleste nok gjør.
Spørsmålet mitt er, er det smart å kutte ris til middag for å gå ned i vekt?
Min forståelse er å redusere karbohydrat inntaket for å gå ned i vekt, dog ikke sikker på om jeg spiser for lite karbohydrater.
Mitt hoved karbohydrat inntak er fra 1 håndfull rosiner, 1-2 bananer og 30dl havregryn daglig.

Ønsker å ned mine siste kg, er nok rundt 7-10 kg jeg må ned før jeg er fornøyd.

Takker for svar og tips.

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Kosthold for en litt overvektig aktiv person
« #1 : 02. mai 2014, 00:30 »
Siste spørsmål, noen som har noen lure tips til min gørr kjedelige middag?
Innebærer stekte grønnsaker og plain kylling/laks akkurat nå og ingenting ekstra.
Noen som har noe som kan spice opp middagen litt, helst lav på kalorier.
Har prøvde salsa og noen tomat sauser men er ikke helt i mine gater Smiley

Utlogget NorWolf

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Kosthold for en litt overvektig aktiv person
« #2 : 02. mai 2014, 18:35 »
Igrunn helt elendig på dette med og beregne karbs osv i måltider enda. Har brukt det siste året på og fokusere på og få forbrenningen igang etter flere år med dårlig matvaner.
Neste steg er vel og begynne med og være nøyere på det som går inn, når jeg endelig har kontroll på og få i meg nok måltider.

uten og være sikker på om dette er et bra forslag eller ikke, så er det ihvertfall ufattelig godt!

1. Kutt kyllingen i biter
2. Krydd kyllingen med: Spisscummin, Timian, Estragon, Dill og Kardemomme (Ja, faktisk, kardemomme) og la det stå og "trekke" litt i kjøleskapet ca 20 min.
3. Stek kylling som vanlig.
4. Når kyllingen er ferdig stekt, så skrur du panna ned på lav varme, og heller i fløte (jeg bruker vanlig fløte, og ikke matfløten, dunno why bare liker den bedre). bruker ca en halv til en hel av de små fløtekartongene (0.33L?).
La det putre i ca 5 minutter og server med Poteter/Ris/etc
Ufattelig godt men muligens mye fett, brukte den i forbindelse med lavkarbo"diet"

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Kosthold for en litt overvektig aktiv person
« #3 : 07. mai 2014, 16:57 »
Hei og takker for tips!
Tror det blir litt for mye "ekstra" for min diett, har før gått på lavkarbo men forholder meg til lavkalori diet nå Smiley
Får allerede masse fett fra andre kilder utover dagen så liker å holde middager relativt plain, men som sagt begynner å bli relativt kjedelig Smiley 

Utlogget kriger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Kosthold for en litt overvektig aktiv person
« #4 : 15. mai 2014, 01:47 »
du kan lage en marinade til kyllingen av f- eks 2 skjeer med ekstralett rømme og en skje med olje og masse krydder(garam masala/ tandori masala/ chilli spiskummen vitløk hva som skulle falle deg in..) smaker kjempe godt og er fortsatt sundt, spiser det med broccoli vedsidenav, vanesak å bli vant til broccolien. jeg er også en litt overvektig aktiv person, spiser så mye rent kjøtt og grønnsaker som mulig og karbohydrater bare en/ to ganger om dagen, føler meg kjempebra Smiley

Utlogget Jibb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Kosthold for en litt overvektig aktiv person
« #5 : 26. mai 2014, 09:55 »
Ren kylling kan bli kjedelig i lengden, så marrinade som de over tipser om er smart. Selv bruker jeg krydder spice miksene fra Santa Maria. Utrolig enkelt å tilberede og greit med litt variasjon av smak. Bruker gjerne spice mix en dag, fajitas mix en annen og burrito mix den tredje. Kutter kyllingen i strimler/ biter og steker dem hvite-ish. tilsetter krydderet og litt vann. Der har du en enkel og veldig god måte å tilberede kyllingen på.

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019254

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201943

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!