Skrevet av Emne: Aerobic-instruktør  (Lest 5312 ganger)

Utlogget SteadySteps

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

Aerobic-instruktør
« : 28. juli 2004, 06:10 »
Først og fremst vil jeg si hei - jeg er nytt medlem her på forumet.

Jeg går rundt med et ønske om å bli aerobic- (step-) instruktør, i første omgang i Australia hvor jeg nå studerer, og siden i Norge når jeg flytter tilbake dit om et års tid. Jeg har prøvd å søke på internett for å finne ut hva minstekravet er for å bli godkjent instruktør i Norge, men er fremdeles litt usikker. På Spenst sine sider står det at man må ha høgskoleutdanning (30 vekttall). Synes dette høres litt drøyt ut - er det sånn ved alle treningssentre? Noen som vet?

Takker for svar  Smile


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Aerobic-instruktør
« #1 : 28. juli 2004, 12:58 »
hmmm ...veldig mange treningssentre arrangerer jo småkurs selv i instruksjon, men hvis dette er noe du virkelig vil satse på ville jeg tatt det litt mer seriøst enn det. Det vil også så klart bli lettere å få jobb etterpå om mann har en "grunnutdanning". Mange som ønsker å bli instruktører, men tror det er vanskeligere å få jobb uten noe som helst erfaring idag. Folk er mer kresne, og sentrene ønsker jo å kunne si at de har  gode instruktører og tilby kundene sine god kvalitet på treningen Det er ikke nok å kunne hop og sprett og lalala Wink
 Dessuten ligger det mye trening i å kunne sette sammen et program som i tillegg skal passe til musikk også. Idrettshøgskolen i oslo tilbyr slike kurs:

http://www.nih.no/

(sjekk ut deltidsstudier)

Det med vektall er jo bare bra Smiley - før fikk man "ingenting" for å ta slike kurs - nå er det blitt vektallgivendes utdanninng og du kan dermed søke lån og stipend fra lånekassen.
Hos idrettshøgskolen må du iallefall ta et grunnkurs og så velger du deg videre kurs utifra hva du ønsker å jobbe med Smiley

Lykke til iallefall!

Utlogget SteadySteps

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

SV: Aerobic-instruktør
« #2 : 29. juli 2004, 04:15 »
Takk for svar! Det er selvfølgelig flott at denne utdanningen nå har fått høgskolestatus, men jeg må innrømme at dette er noe jeg først og fremst vil gjøre ved siden av studier og senere jobb. Har funnet ut at her i Australia krever de fleste sentrene LesMills-kurs, men har ikke sett at dette er noe krav i Norge. Gjennom disse kursene får man CDer med programmer, som letter litt av trykket med å skulle lage koreografi selv.

Nå skal jeg i alle fall i gang med kurs her i september, så får vi se hvordan det går!  Smiley Spennende blir det!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Aerobic-instruktør
« #3 : 29. juli 2004, 04:29 »
velbekommen:)

Vel det er nok ikke alle treningsstudioer som krever noe spesielle kurs på forhånd...men det hjelper jo på da å ha noen kursbevis og kunne vise at man har erfaring  som instruktør. Og skal du jobbe på større treningssentre som f.eks sats - blir du nok nødt å ta noen ordentlige kurs.
 hadde en venninne som jobbet på sats og hun måtte gå på "satsskolen" for å få lov å jobbe der...sats "betalte" kursene  for henne ( høhø ...hun ble jo trukket i lønn for dem da etterpå Tongue) mot at hun bandt seg til sats for så og så lenge...hun måtte også skrive under på at hun ikke skulle jobbe for noen andre  i den perioden hun var bundet til dem og fikk heller ikke lov å bruke noe av musikken eller koregrafiene hun brukte der hos noen andre ( selv om hun hadde satt sammen programmene og musikke selv) Tongue

men nok slakting av sats ble litt revet med der...poenget er at skal du jobbe på et stort treningssenter iallefall må du basere deg på å ta noen kurs.
Men kan du vise til kurs fra australia vil det gjerne i mange tilfeller holde.

Det går sikkert bra skal du se!
 masse lykke til uansett. Får holde meg oppdatert på åssen det går på kurs i september Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!