Skrevet av Emne: Hvordan bli kvitt magefettet?  (Lest 1970 ganger)

Utlogget julifh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hvordan bli kvitt magefettet?
« : 27. februar 2014, 23:28 »
Hei! Jeg er en jente på 16 år, veier 65 kg og er 173 cm høy. Jeg trener håndball tre ganger i uken, og som oftest kamper i helgene. Orker som regel ikke så mye trening uten om det. Noen ganger legger jeg inn intervaller eller bare noen treningsvideoer for rumpe eller mage som jeg finner på nettet. I feriene så bruker jeg bare å trene intervaller, da kan jeg trene det opptil 3 ganger i uken.

Det jeg vil frem til er at jeg vil bli kvitt litt av magefettet og få kanskje litt markerte muskler. Jeg hører at man må forbrenne mere enn man spiser osv, men skjønner egentlig ikke så mye om hvordan det funker. Har aldri orket å lese nøye igjennom det.

1. Hvordan kan jeg trene for å bli kvitt magefettet? (styrke, intervaller ect.)

2. Hva mener man med at man må forbrenne mere enn det man spiser? Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg må spise for at jeg skal kunne miste magefettet fortest mulig. Og hvordan kostholdet mitt burde være.

Er ikke så flink til å forklare, men håper noen av dere kunne tatt dere tiden tilå forklare en jente som ikke kan så mye om dette! hehe

Utlogget Sickkunt n1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Hvordan bli kvitt magefettet?
« #1 : 28. februar 2014, 02:54 »
1. Punktforbrenning er ikke mulig.
2. Magen er den vanskeligste plassen å få bort fett på med tanke på at det er der ''dritten'' legger seg først.

3. Du må spise mindre enn du forbrenner, vil si at kalori inntaket ditt er kanskje nå på 3000cal, så burde du gradvis sette det ned til kanskje 1700-2000 per dag... Metoden er vanligvis å telle kaloriene, en bra app for dette er ''lifesum''. Men dette er bare ett eksempel siden du ikke oppga kalori-inntaket ditt i pollen;)

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Hvordan bli kvitt magefettet?
« #2 : 28. februar 2014, 09:40 »
3000 kcal till en jente på 65kg? Det betyder 46 kcal/kg kroppvikt!! Osså snackar folk om att dom har hög förbränning! Överskattning av kcal intag kallas det Tongue

Men till TS frågor!

Säg att du behöver 2000kcal varje dag för att vara stabil i vikt och reducerar intaget till 1800kcal varje dag. Då ligger du i underskott med 200kcal och därmed i det långa loppet så vill du också gå ner i vikt!
MEN, snöa inte in på kalorier då det inte är så intressant! Fokusera hellre på att äta bra mat som innehåller mycket protein och bra fett-källor istället! Kcal intaget vill då inte vara så intressant eftersom det vill vara andra faktorer som spelar in.

Jag ska inte ge dig ngn matplan eller liknande men för att reducera magfettet så är det bara att du tränar på som vanligt och försöker äta mer proteinrik mat och därmed också ren mat! Droppa allt konstgjort så ska du se att det kommer sig!
Det tar tid, men det är värt det!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!