Skrevet av Emne: Diverse spørsmål om cut  (Lest 2221 ganger)

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Diverse spørsmål om cut
« : 01. mars 2014, 15:29 »
Heisann. Er nå på vei til å gjøre en bitteliten cut, fra 10%, ned til ca 6%. Mange vil vell se på det som meningsløst, men jeg gjør det mest for erfaringensskyld (første cutten min), og for å bli mer disiplinert når det kommer til kosthold. I den sammenheng har jeg en del spørsmål.

1. Overgangen fra bulk til cut, skal jeg kutte 1000 kalorier med engang (slik at jeg går 500 i underskudd), eller gradvis gå nedover? Hvis sistnevnte, hvor fort?

2. Carb-up day. Leste at man burde ha en dag i uka der man spiser mer carbs for å holde forbrenningen oppe eller noe? Er det å anbefale? Isåfall, hvor mye carbs? Burde jeg kutte litt mer enn 500kcal de andre dagene om jeg har en dag med mye carbs?

3. Hva slags cardio burde jeg gjøre, for å brenne mest mulig fett, men også beholde mest mulig muskelmasse?

4. Skal begynne med bcaa for å hindre med mulig muskeltap, når burde jeg ta det? De jeg har kjøpt er i form av kapsler.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Diverse spørsmål om cut
« #1 : 01. mars 2014, 17:46 »
Tren hard and eat CLEN  så er du der!

Utlogget BigDaddyB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Diverse spørsmål om cut
« #2 : 01. mars 2014, 18:09 »
Tren hard and eat CLEN  så er du der!

Kanskje greit å ikke svare i det hele tatt om man ikke vet hva man snakker om? I all hovedsak så er det kaloriinntak som bestemmer hvor mye man går ned i vekt. Clen er ikke noe mirakelmiddel for de late som ønsker å gjøre minst mulig. Det øker forbrenningen kun noen prosent, 7-12% i metabolismen ekstra bare. 120-150+- kalorier ekstra om dagen ca avhenging av dose. Tren og clen har heller ingenting å gjøre sammen, og vil være direkte farlig for hjertet. Tren/Mast/Test har synergieffekten man er ute etter, men igjen - steroidene alene vil ikke få deg ned på 6% fett.

Til ts: Post ett bilde av deg selv i tråden. Jeg tviler sterkt på at du ligger på 10%, og du kommer aldri i verden til å kunne komme deg ned på 6% naturlig uten å se ut som ett skjelett etterpå. Om du ikke er mosjonist og doper deg, så er treningsforum siste plassen å spørre om råd.

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Sv: Diverse spørsmål om cut
« #3 : 01. mars 2014, 18:30 »
er ikke 6-8% det ungdommen vanligvis ligger på? Målte 10% med fettklype, burde jo være riktig..

Utlogget BigDaddyB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Diverse spørsmål om cut
« #4 : 01. mars 2014, 18:37 »
Nei, de fleste ungdommer ligger mellom 14-16% som regel. Om du har 10% fett så skal du være i fantastisk god form. Fettklype er ikke verdt noen ting om man ikke vet hvordan man skal gjøre det riktig. Post bilde i tråden så ser man lett om du er 10% fett.

Utlogget RetroGrongstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Diverse spørsmål om cut
« #5 : 03. mars 2014, 16:16 »
1. det er ikke farlig å gå fra overskudd til underskudd, MEN MOTSATT. når du er ferdig med å cutte skal du ( DU BØR ) gradvis øke karboinntaket for å ikke drastiskt legge på deg ekstra kilo du har strevet for å få av Wink

2. start med en carb up dag 1 gang hver 2 uke. når du har gått ned litt ( 2-4kg ) så tar du 1 gang i uken. øk med 100c men hold protein og fett på samme.

3. det har ikke så mye å si så lenge du ligger i underskudd når dagen er over. men jeg personlig liker rolig gange i 30 minutter som brenner 300 calorier, og HIIT ( high intensity interval training ) i 20 minutter ( 1 minutt på 1 minutt av ). jeg liker HIIT spesielt godt fordi du brenner mye calorier på kort tid, og ingen liker å løpe på mølla i en time hvis du skjønner Wink

4. Spiller ingen rolle egentlig, ta det når du føler for å ta det, på morran med tran/omega3 kapsler og multivitamin f eks Wink

NOTE: er selv 17 år og har gått ned 15kg ( fra ca 20% til 7-12 ) og dette har funket bra for meg. det du bør fokusere mest på er hva du spiser, ha ett høyt inntak av protein og greit med karbo og fett, styr unna juksing og spis mat med høyt fiberinnhold, det gir mere metthetsfølelse så slipper du å være sulten Wink spis masse grønnsaker ( god kilde til fiber ) og tren styrketrening 4-5 ganger i uken og cardio 0-3 Smiley håper det hjelper!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!