Skrevet av Emne: Nettopp startet å trene!  (Lest 4766 ganger)

Utlogget EmilB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

  • Veni Vidi Vici
Nettopp startet å trene!
« : 05. mars 2014, 07:50 »
Hei! Så, jeg så at det er 16 år grense på denne siden, men jeg er egentlig bare 15. Håper virkelig admins/mods lar meg være her.

Jeg er en gutt, 15, ectomorph og 55 kilo. Er ekstremt tynn, men ganske sterk uansett, ser bare veldig tynn ut.
Har vært med på å lage et lite treningssenter her på plassen vi bor, og får dra hit når jeg vil. Er ikke så mange apparater osv, men er greit nok.
Skal nå bestille pulver, og tenkte jeg skulle kjøpe Big Mass Gainer 3kg og NO-Xplode 2.0 1,125kg.
Trenger også noe som jeg skal drikke under treningen. Forresten, har aldri blandet/laget/drukket en proteindrikk før,
så jeg vet ikke når jeg skal drikke det, om jeg skal blande flere typer samtidig osv.
Kan dere kanskje gi meg noen tips, hvor mye jeg skal bruke i hver dose, når jeg skal drikke det, hvor mange gang per dag jeg skal drikke det osv. Kunne også trengt en treningsplan, siden jeg har ikke akkurat peiling på hvilke muskler som skal trenes på samme dag osv.
Takker så mye, håper på mye god respons.

Linker:
http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/Vekt%C3%B8kning/Big-Mass-Gainer/Big-Mass-Gainer-3000g-Sjokolade-Proteinfabrikken-11144-p0000001854#.UxbGs_l5Oqg

http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/Pre-Workout/NO-Xplode-20---1125g-Watermelon-BSN-112-serveringer-20089-p0000012518#.UxbGY_l5Oqg

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Nettopp startet å trene!
« #1 : 05. mars 2014, 09:47 »
Mina naturliga frågor till det du skriver är:
Varför Big Mass Gainer? Varför NO Xplode? Och om du aldrig har lagat/smakat/druckit en proteindrink förr, varför ska du göra det nu? Och varför ska du dricka något under träning?

Jag vet vad det är för produkter men frågan är VARFÖR du ska använda dom?
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Nettopp startet å trene!
« #2 : 05. mars 2014, 10:50 »
Først og fremst bør du få kostholdet ditt på plass før alt annet. Spise 6 ganger om dagen. Havregryn, egg, brød med kjøttpålegg (se http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3030), melk, mager kesam, kylling, tortillalefser, ris, svin, biff, laks, tunfisk, cottage cheese. Spis noe av dette til hvert måltid så blir du stor og sterk du også Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Nettopp startet å trene!
« #3 : 05. mars 2014, 15:08 »
Som skrevet over er kostholdet det man burde sette på plass først. KostTILSKUDD koster deg bare penger i starten tenker jeg...

Utlogget imnotaswede

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Nettopp startet å trene!
« #4 : 05. mars 2014, 20:56 »
Først og fremst bør du få kostholdet ditt på plass før alt annet. Spise 6 ganger om dagen. Havregryn, egg, brød med kjøttpålegg (se http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3030), melk, mager kesam, kylling, tortillalefser, ris, svin, biff, laks, tunfisk, cottage cheese. Spis noe av dette til hvert måltid så blir du stor og sterk du også Smiley

^dette ganger tusen, få kostholdet på plass før du begynner med masse kosttilskudd.
Forslag til bra treningsprogram til nybegynnere: http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs
Ikke overtenk nå i starten. dersom du spiser bra og baserer treninga rundt baseløft(knebøy, markløft, benkpress etc.) vil du bli stor og sterk fort som faen.
Lykke til! Wink
16 år gammel

Markløft: 190 kg
Benk: 100 kg
Knebøy: 120 kg
Vekt: 81 kg

Utlogget EmilB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

  • Veni Vidi Vici
Sv: Nettopp startet å trene!
« #5 : 05. mars 2014, 21:40 »
Begynner med kosttilskudd fordi jeg har ekstreme problemer med å legge på meg. Er ca 175 og veier 55 kilo. Spiser 4 - 6 egg hver morgen, men har ikke noen faste måltider per dag untatt frokost, middag, og kvelds. Kan heller ikke lage hva jeg vil på kjøkkenet. Kan jo øke inntaket mitt, men ikke akkurat velge hva jeg vil ha. Bruker disse produktene fordi jeg har lest litt om de, og ser ut til å være kjempegode kosttilskudd. Har jo alltid vært liten, og har sett på en kar som kanskje mange av dere vet om, og noen av dere ikke syns noe særlig om. Zyzz. Han var akkurat som meg, og hadde de samme drømmene. Leste hva slags kosttilskudd han tok, og det var dette.

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Nettopp startet å trene!
« #6 : 05. mars 2014, 21:46 »
Begynner med kosttilskudd fordi jeg har ekstreme problemer med å legge på meg. Er ca 175 og veier 55 kilo. Spiser 4 - 6 egg hver morgen, men har ikke noen faste måltider per dag untatt frokost, middag, og kvelds. Kan heller ikke lage hva jeg vil på kjøkkenet. Kan jo øke inntaket mitt, men ikke akkurat velge hva jeg vil ha. Bruker disse produktene fordi jeg har lest litt om de, og ser ut til å være kjempegode kosttilskudd. Har jo alltid vært liten, og har sett på en kar som kanskje mange av dere vet om, og noen av dere ikke syns noe særlig om. Zyzz. Han var akkurat som meg, og hadde de samme drømmene. Leste hva slags kosttilskudd han tok, og det var dette.

Zyzz er ikke noe bra forbilde å ha mener jeg ... Og det var nok ikke bare de tilskuddene han brukte Tongue

Utlogget EmilB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

  • Veni Vidi Vici
Sv: Nettopp startet å trene!
« #7 : 05. mars 2014, 22:00 »
For meg er han et veldig bra forbilde. Han startet så liten å tynn, men det gjør jo alle. Vet ikke hva, men det er han som inspirerte meg til å begynne å trene.

Utlogget EmilB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

  • Veni Vidi Vici
Sv: Nettopp startet å trene!
« #8 : 05. mars 2014, 22:02 »
By the way, hvis jeg kjøper Big Mass Gainer, trenger jeg da noe proteinpulver?

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Nettopp startet å trene!
« #9 : 05. mars 2014, 23:44 »
Ok, jag kan börja i den ena änden!
Nej, du har inte problem med att lägga på dig! Du äter alldeles för LITE mat och du överskattar ditt intag!
Big Mass Gainer vill inte hjälpa dig nånting om du inte äter mer mat.
Börja träna och så kommer aptiten allt eftersom du håller på! Sen, när du vet att du inte får i dig tillräckligt av ngt så kan du börja med kosttillskott!
Detta handlar om vilja, insats och dedikering, och har du inte det så kommer ingen shaker eller pulver att hjälpa dig någonstans.

Och till Zyzz. Jag hoppas verkligen du skojar om du tror att han bara tog kosttillskott, eller?
Inget fel att du ser upp till honom men om det är den historien du tror på så tror jag att du borde läsa på lite mer!

Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget EmilB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

  • Veni Vidi Vici
Sv: Nettopp startet å trene!
« #10 : 06. mars 2014, 07:32 »
Kan spise så mye jeg vil uten å legge på meg. Tro meg, jeg har prøvd.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Nettopp startet å trene!
« #11 : 06. mars 2014, 09:07 »
Detta är ett vanligt misstag att man tror det!
Nr 1) Du måste äta massvis med mat i LÅNG tid, inte bara 4-5 dagar! Vi snackar kanske om minst 1 månad med MYCKET mat, VARJE dag!
Nr 2) Du är 15 år, ta det med ro! Detta tar tid!

Problemet här är att du inte kommer någonstans med kosttillskott om du inte har kosten på plats, för du vet inte vad du ska tillföra och det är heller inte säkert att det hjälper heller för i värsta fall så är du på minus-sidan ändå!

Igen, börja träna, ät bra mat med mycket protein, 2g protein/kg kroppsvikt varje dag (vilket betyder 55*2=110g <- Kakestykke)!
SEN när du har allt det på plats så har du grundlag för att säga att du behöver tillskott!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget wazap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Sv: Nettopp startet å trene!
« #12 : 06. mars 2014, 11:45 »
Kan spise så mye jeg vil uten å legge på meg. Tro meg, jeg har prøvd.
tror du ja. hvor mange kalorier får du i deg iløpet av en dag? om du spiser nok så kommer du til å legge på deg

Utlogget imnotaswede

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Nettopp startet å trene!
« #13 : 06. mars 2014, 20:09 »
Kan spise så mye jeg vil uten å legge på meg. Tro meg, jeg har prøvd.

Jeg var i samme situasjon som deg, jeg spiste og spiste, men jeg la ikke på meg noe særlig.
Etter en stund fant jeg ut at jeg skulle spise meg kvalm flere ganger om dagen og jeg skulle aldri bli sulten igjen. høres ekstremt ut, men det funker som faen, noen uker senere begynte venner og familie å kommentere på at jeg så feit ut.
dersom du setter deg inn for å legge på deg, da mener jeg virkelig sette deg inn for det, vil du klare det.

Detta är ett vanligt misstag att man tror det!
Nr 1) Du måste äta massvis med mat i LÅNG tid, inte bara 4-5 dagar! Vi snackar kanske om minst 1 månad med MYCKET mat, VARJE dag!
Nr 2) Du är 15 år, ta det med ro! Detta tar tid!

Problemet här är att du inte kommer någonstans med kosttillskott om du inte har kosten på plats, för du vet inte vad du ska tillföra och det är heller inte säkert att det hjälper heller för i värsta fall så är du på minus-sidan ändå!

Igen, börja träna, ät bra mat med mycket protein, 2g protein/kg kroppsvikt varje dag (vilket betyder 55*2=110g <- Kakestykke)!
SEN när du har allt det på plats så har du grundlag för att säga att du behöver tillskott!

^hør på han her, dette rådet er verdt sin vekt i gull!
16 år gammel

Markløft: 190 kg
Benk: 100 kg
Knebøy: 120 kg
Vekt: 81 kg

Utlogget EmilB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

  • Veni Vidi Vici
Sv: Nettopp startet å trene!
« #14 : 06. mars 2014, 20:50 »
Ok, skal prøve mitt beste. Vet ikke akkurat hvordan jeg skal telle kaloriene jeg skal spise osv, så klarer sikkert ikke å holde det stabilt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!