Skrevet av Emne: dietmar mengdetrening + mma  (Lest 1387 ganger)

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 578
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 578

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
dietmar mengdetrening + mma
« : 09. mars 2014, 16:57 »
Hei. Tenkte å starte på nytt program til uken med primært fokus på styrkeøkning. Har lenge vurdert Dietmar mendetrening, men er usikker på om det kan bli litt i meste laget med så mange sett pr dag som programmet legger opp til mtp. annen trening jeg har ved siden av. Trener også mma 6-7 dager i uka. Dvs. at jeg med styrketreningen vil ende opp med 9-10 økter i uka.

Som tilleggsinfo kan jeg legge til:

- Alder: 22.
- 1 RM knebøy: 175 kg (dyp)
- 1 RM benkpress: 120 kg.

Vil totalmengden trening ble for mye for kroppen min og gjøre det vanskelig å øke i styrke? Har dere evt. andre programmer å anbefale (sheiko, 5x5, madcow etc.)?

takker for svar!:)
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: dietmar mengdetrening + mma
« #1 : 10. mars 2014, 15:43 »
Ja, det blir for mykje. Programma til Dietmar er spesialiserte program for styrkelyftarar. Det er ikkje meininga ein skal trene anna attåt. Om du trenar mma so ofte, reknat eg med det er mma du ynskjer å vera god til. Sheikopprogram blir òg litt mykje, for dei er òg rekna å skulle vera reine fokusprogram. Madcow kjenner eg ikkje til, men ein vettug 5x5 tre øykter i veka, det skulle du greie.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 578
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 578

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: dietmar mengdetrening + mma
« #2 : 10. mars 2014, 20:59 »
Gikk heller for bill star 5x5 advanced.
Input?

Føler arbeidsmengden er grei, men mulig 3x bøy i uka kan bli for mye. Skal gi det noen uker og se hva jeg synes
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: dietmar mengdetrening + mma
« #3 : 10. mars 2014, 21:24 »
Selv hadde jeg valgt "Sheiko #47" Google det eller så har jeg programmet hvis du vil se på det.. Men det jeg vil si på denne typen styrketrening sammen med MMA øktene er at det blir for mye om du har lyst til å øke mye i styrke raskt.. Programmet du valgte 5x5 Advanced fungerer bra og har også ganske treig men stabil økning i styrken.. Dette betyr at det sammen med MMA vil bli mulig å øke i styrke.. Det du burde være forsiktig med er hva du spiser.. Det er et ganske krevende regime du har lyst til å kjøre, det vil bli hardt men er ikke umulig å gjøre.

Jeg vet ikke hvordan treningsbakgrunn du har eller noe men det er mildt sagt viktig at du spiser veldig mye hvis du har lyst til å kjøre som skriver her. Ikke prøv deg på noen diett eller noe liknende, da må hvertfall denne dietten være en bulkediett.

Ønsker deg uansett lykke til, prøv det ut i 3-4 uker.. Ser du ikke noen god fremgang så kan du for eksempel splitte uken til å ha 3 styrke økter hvor du kun kjører en repere og prøver å pushe 1RM hver gang. Eksempel:


Mandag:
Knebøy: 1-1-1-1-1 (øk for hvert sett, og prøv å kom til 100% av 1RM eller 102% av 1RM, altså å øke 1RM
Strakmark/ romanian deadlift 3x5

Onsdag:
Benkpress: 1-1-1-1-1
Dips 3x5 (med vekt)

Fredag:
Markløft 1-1-1-1-1
(Pull-ups med vekt)

Eller liknende, har hatt veldig god fremgang med det selv de periodene jeg har satset på utholdenhet, det eneste som er VELDIG viktig er at du behersker teknikken godt! Er du sliten en dag kan du øke repetisjonene.

- MartinN0ttaD
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Gå til:  

Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.