Skrevet av Emne: sterkere på høgre handa ein venstre handa, hjelp?  (Lest 1422 ganger)

Utlogget sovza1337

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Hei er ein gutt på 18 år og trener ofte, eg har eit problem og det er nemmelig at eg er sterkere på høgre handa ein venstre handa. Det seie jo seg skjøl vist eg er høgre hendt med kordan kan eg bli like sterk på begge hendene? vist eg trener litt meir venstre handa ein høgre handa so ender eg opp med ein større venstre arm ? når eg tar øvelsar der eg har manualar i begge hendene klarer eg og ta fleire reps på høgre handa ein venstre handa, noken som kan hjelpe meg og sei ka eg kan gjere for å fikse ditta? Tusen takk for svar Smiley

Utlogget SprutMikkel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Det er nok ikke noe fare for at venstrearma di vokser ut av kontroll, i forhold til høyrearma. Legg ett par reps ekstra på venstrehånda for å kompensere, hvis du føler at det er noe problem.

Jeg er og sterkere i høyrearmen, men aldri trenet venstre noe mere pga det, men begge armene er like store fordet
EasyCook  - Enkle middagstips for folk på farten

Utlogget KevinL

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

Nei. Legg ikke til ett par ekstra reps på ventrehånda. Dette vil til slutt føre til ubalanse, nettopp fordi du trener den ene siden tyngre.
Ta den svake siden først, ta så like mange reps på den andre siden, selvom du klarer mer. Dette jevner det ut over tid.

Sjekk ut treningsloggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121745.0

Maksløft                    Mål 2013
Benk: 100 kg            110 kg
Mark: 140 kg            160 kg
Bøy: 85 kg......          100 kg

Utlogget kjenrik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

De aller fleste har en side som de er sterkere i, så det er ingen grunn til stor bekymring med mindre denne forskjellen er VELDIG stor. Forsøk heller å holde den negative bevegelsen litt lengre på den siden du er svakere, altså senkt vekten litt saktere og skvis litt mer på toppen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!