Skrevet av Emne: Hvordan klare pullups, og hvordan gå ned i vekt?  (Lest 5680 ganger)

Utlogget Kineskjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hei, jeg er ei jente på 17 år, drev med kickboxing før, og veide rundt 60 kilo (var ganske fornøyd), etter at jeg måtte slutte med denne idretten gikk jeg opp 20 kilo på et år, pga sykdom! Jeg kjenner at det er VELDIG krevende å gå ned i kilo igjen.. har et ganske ok kosthold tror jeg, eventuelt ikke noe jeg får gjort noe med ennå, siden jeg bor hjemme og må nesten bare spise det de andre skal spise til middag. målet mitt er å klare pullups, få litt markert rygg, samt gå ned noen kilo. Kunne godt tenke meg rundt 10 kilo ned (70kilo). Pullups har jeg aldri greid, og lurer på om noen har noen gode innspill til både hvordan jeg skal greie pullups, og hvordan jeg skal klare å gå ned i vekt, event noen som har en 'treningsplan' de tenker at kan funke for meg? (vet dette er vanskelig) trenger i hvertfall hjelp, for aner ikke hvor jeg skal starte å ta tak! også ganske frustrerende og føle at man ikke går ned.

Utlogget bjornali

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Hvordan klare pullups, og hvordan gå ned i vekt?
« #1 : 14. november 2014, 20:41 »
det finnes apparater hvor du kan legge til vekt ved at du står på en stang så får du mindre motstand, eller så kan du ta lat pull down til du klarer sånn c.a din egen kroppsvekt, men burde vel trene hele kroppen og ikke bare fokusere på pull ups Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 270
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 270

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvordan klare pullups, og hvordan gå ned i vekt?
« #2 : 14. november 2014, 21:07 »
Strikk er bedre som hjelpemiddel enn maskin, gir mer naturlig bevegelsesmønster. Brukes mye i crossfit.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019353

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019140

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.