Skrevet av Emne: Smerter i siden etter beinøkt  (Lest 1733 ganger)

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Smerter i siden etter beinøkt
« : 30. mars 2014, 11:51 »
Hallo!

For snart halvannen uke siden kjørte jeg en beinøkt, da jeg satt meg på beinpressmaskinen, etter tre sett med knebøy, merket jeg en litt skarp smerte i siden i det jeg presset beina fram. Var litt vanskelig å kjenne nøyaktig hvor det kom fra men virket nesten som om jeg hadde kraftig hold/sting. Gjorde kun vondt i det jeg presset. Uken gikk og jeg var ikke nevneverdig plaget, merket det men føltes ut som om det var i ferd med å bedres. I går hikket (!) jeg og det virker som om jeg har slått det opp igjen, men nå er det faktisk verre enn hva det var da det først skjedde. Det er på venstre side, føles litt ut som om det er smerter både foran og bak men kanskje mest i området hvor man har hold/sting. Ingen blåmerker. Smertefullt når jeg snur meg i sengen, ingen verking når jeg sitter i ro. Det er faktisk minst smertefullt når jeg ligger på venstre side.

Ingen god forklaring men lurer på om noen har opplevd noe lignende og vet hva det kan være? Kan nevnes at jeg tror jeg kommer litt for langt frampå med overkroppen når jeg kjører knebøy, skulle nok kanskje vært litt rettere i ryggen. Vet ikke om dette kan ha noe å si.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Smerter i siden etter beinøkt
« #1 : 30. mars 2014, 12:51 »
Tipper det er internal oblique eller transverse abdominis som brukes som stabilisatorer under knebøy. Kanskje har du både kommet for langt fram og litt til siden samtidig og så har noe der blitt overbelastet ? Du bør passe på at du har fjellstø teknikk og at du ikke heller til siden.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!