Skrevet av Emne: Skade!!!  (Lest 3723 ganger)

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Skade!!!
« #15 : 24. juli 2004, 21:11 »
Brukte en vaselinkompress idag når jeg(mamma) stelte det....så håper det ikke sitter fast når jeg skal skifte det imorgen.

Ja som legen sa så trodde han jeg kom til å få problemer med neggelen når den vokste ut igjenn pga den neggelsenga som han kalte det var såppas skada.men skal besøke fotpleier til uka så får høre hva hu/han sier.

tror faktisk jeg bynte å kjenne kløe nå Smiley (det gror)
><><Under construction><><

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skade!!!
« #16 : 24. juli 2004, 21:14 »
Et godt tips, er å skifte MINST 2 ganger om dagen. Morgen og kveld er fint. Da er du sikker på at vaselinkompress ikke hefter.

Men, som nevnt tidligere, ha den mest mulig ute i friluft når du kan. Det er bare bra!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skade!!!
« #17 : 24. juli 2004, 21:14 »
motsatt her i gården  Wink

Men, vi  kan vel enes om at en fotpleier hadde fikset det og.... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Skade!!!
« #18 : 25. juli 2004, 01:18 »
aua! det der bildet hadde jeg IKKE trengt å se iallefall....stakkers stakkers deg!

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Skade!!!
« #19 : 25. juli 2004, 14:44 »
hehe, sorry. men det er så vanskelig å forklare hvordan det er. Så et bilde forklarer mer en tusen ord  Wink

UAC: Nja, Legen mente at jeg brude være forsiktig med å ha det for mye i åpen luft siden det da var lettere for å få infeksjon pga alle bakteriene som kan komme til.. Burde vertfall vente til det har grodd litt mer.. Skifta bandasje idag, så likens ut som igår..men vaselinkompressen funka bra, var mye lettere å ta den av Smiley
><><Under construction><><

Utlogget Epic

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 339
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 339

SV: Skade!!!
« #20 : 25. juli 2004, 20:22 »
AUUU, det sies at fingre og tær er det vondeste man kan skade, og tåa de så ikke god ut!!
Jeg klarte å klemme tommlen min i en sidedør på en bil, smakk helt igjen og satt godt der! Merklig nok var det mye mer smerte enn når jeg brakk beinet eller forstua armen.

Et år siden nå og tommlen er ennå ikke helt fin.

Klarte du å sove nettene etter??

God bedring! 2thumbsup

Utlogget AnaPollisH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 114
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 114

  • Det går bare én vei..
SV: Skade!!!
« #21 : 25. juli 2004, 20:41 »
Ja treninga får nok et opphold ivertfall til det bynner og gro og ikke gjør så vondt.

Skifter bandasje hver dag. Da jeg sku skifte idag var en kompress sutte seg fast i der neggeln skal være så måtte slite det av  Embarrassed var ganske smertefult ja..

slik så det ut etter jeg fikk det av.håper det ikke setter seg betennelse i det :/

Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!! Det så VONDT ut!!! God bedring azz..  Shocked
14. plass AF NM 2004

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Skade!!!
« #22 : 28. juli 2004, 16:24 »
Ja, var hos legen idag.....

Var en anna lege denne gangen, likte han andre mye bedre dry denne mente stortsett det motsatte av legen som sydde når det gjalt hvordan neggeln ville vokse ut igjenn biggrin

Han bedøvde tåa og renset og pirka litt på det.Men ingen dårlige nyheter ivretfall, såret ser Ok ut, og skal ta stingene allerede på mandag. skal bare skifte bandasje på fredag, for å få det til å gro mest. Og idag er siste dagen jeg tar paralgin forte, har fådd en ny smertestillende som forhindrer infeksjon i tilleg. denne trenger man bare ta en av i døgnet. Smiley håper den virker

Ellers mente denne legen at neggeln ville vokse helt normalt ut, og den ville vokse ca 1mm i uka...og den andre stortå-neggeln (ganske mye av neggeln er skjult under huden,rota begynner faktisk helt oppunder leddet!) er 3,5cm...så 35 uker vil det ta før den er helt ute...GAnske lenge!

Han smørte oxo på en salve over hele såret som minska smerten MYE, den var for å lede ut evt. bakterier. det var ikke selve salven som gjorde det, men den gjorde slik at kompressen jeg legger oppå såret ikke er borti såret men bare salven. dette minsker smerten enormt :)Hjelper oxo såret med å gro orntlig iåmed at uten den vil kompressen klistre seg fast i såret og når man tar den av river den med seg gro greier(vet ikke helt hva det er Tongue )

så forhåpentligvis kan jeg kaste krykkkene snart, men faren med å gå på den foten er at det blir såppas trykk i tåa så stingene kan sprette opp. Shocked

MEN, nå skal jeg begynne å trene igjenn imorgen Smiley Tilpasser programmet til skaden self.


><><Under construction><><

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Skade!!!
« #23 : 28. juli 2004, 17:43 »
Bra at det går bedre! Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!