Skrevet av Emne: Senebetennelse.. HJELP!!!!!  (Lest 3225 ganger)

DuMonde

  • Gjest
Senebetennelse.. HJELP!!!!!
« : 29. juli 2004, 13:37 »
nå har det kommet igjen!  Undecided

for 3 gang.. senebetennelse i skuldrene..

første gang var før jul, da jeg fikk det. gikk til legen, fikk kortison og VIOXX og dette hjalp i ca 2-3 mnd før det kom tilbake. da blei jeg sendt til fysioterapaut i 2mnd.,. og det gikk litt midlertidig over/ble litt bedre.
nå kommer det tilbake igjen, sterkere enn det var 2 gangen.. må varme opp noe helt psycho for å klare å trene uten vanvittige smerter.. nå har jeg lagt treningen på is for en stund.

det jeg da lurer på. jeg skal til legen nå snart, og lurte på hva jeg må si at jeg vil ha for noe? jeg må ha noe som VIRKER!!!!!!!!

det jeg har prøvd til nå er:
VIOXX (tabletter)
Kortison (sprøyte)
Zon (betennelsesdempende salve)
Deca Durabolin (sprøyter.)

alt dette funket rett og slett ikke.. =//
så hva gjør jeg da?? *HYYYLE*

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Senebetennelse.. HJELP!!!!!
« #1 : 29. juli 2004, 13:47 »
Jeg kan ikke gi bedre anbefalinger enn legen kan når du fysisk besøker ham/henne. Spørsmålet er selvsagt om du har fått en kronisk skade på grunn av at du har trent for mye/for tungt for raskt etter at du hadde skaden første gang.

Når ingen av medikamentene du nevner har hjulpet skikkelig, ser det ut til å bli et valg mellom operasjon eller et meget langvarig fravær av trening, hvor du evt. går i behandling hos fysioterapeut.

Synd at du har disse problemene, skulderleddet er dessverre ofte utsatt for skader.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Senebetennelse.. HJELP!!!!!
« #2 : 29. juli 2004, 14:42 »
er du sikker på at det er senebetennelse? Nå har leger en lei tendens til å kalle alt for senebetennelser også skriver de bare ut noen tabeletter eller kortisol og visp så skal liksom dette være vekke:P

få deg en henvisning til fysioterapeut igjen, finn en som er flink på skulderproblematikk og be ham/ henne gjøre en ordentlig og grundig undersøkelse av skulderen din!

og som jeg har sagt mange ganger før her inne: ikke pøs på med betennelsesdempende midler!

kortisol skal ikke brukes i tide og utide. det dreper betennelsen ja ( som forøvrig er en naturlig reaksjon på irritasjon/skade som egentlig bør får gå sin gang så sant den ikke er blitt kronisk) men det (og lignendepreparater) svekker også vevet på sikt...og det er jo ikke ønskelig iallefall.

det er også viktig å gå inn å se på om det kan være noe i treningen din som gjør at du får feilbelastning el.l

når det gjelder trening er mitt tips å ikke droppe treningen helt...men tren det du kan uten at det gjør vondt( pittelitt smerte kan godtas, men det skal ikke gjøre kjempevondt)

men du får ha riktig god bedring - håper det ordner seg.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Senebetennelse.. HJELP!!!!!
« #3 : 30. juli 2004, 09:40 »
Helt enig med det Mystique sier her.
Men at denne skaden kommer så sterkt tilbake etter fysioterapi, forsiktig opptrening (?)og bruk av de medikamentene som er nevnt, betyr at skaden må tas veldig alvorlig. Hvis treninga er svært viktig i livet ditt, ville jeg derfor forsøkt å oppsøke en spesialist, og få utredet om operasjon er en løsning.

DuMonde

  • Gjest
SV: Senebetennelse.. HJELP!!!!!
« #4 : 30. juli 2004, 13:31 »
både legene mine (vært hos 2 forskjellige) og fysioterapauten min har hevdet at dette var senebetennelse.. jeg begynte forsiktig opptrening etter jeg hadde vært hos fysioterapaut, men merket at det kom tilbake. da prøvde jeg å injesere deca i 8 uker, for å få litt mer veskesamling rundt leddet. dette hjalp egentlig ikke noe spesielt, og nå er det kommet helt tilbake igjen. Angry

når det gjelder operasjon, hvordan kan dette la seg gjøre? opererer dem ut betennelsen i så fall? er dette noe som blir dekket av staten eller må jeg punge ut fra egen lomme? dry

jeg vet det ikke er så lurt å pøse på med kortisol og likn. men har ikke lyst til å være fraværende fra trening i 6-12 mnd heller!!!  Cry
og ja.. treningen er en STOR del av livet mitt igrunn, og det ville deprimerende å se meg selv gå ned i vekt/miste muskler/bli slapp/svak, etter så lenge vekke...  blush

får nesten bare høre med legen da hva som ville vært lurt.. har time nå på mandag!
takk for svar alle sammen! Smile

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Senebetennelse.. HJELP!!!!!
« #5 : 30. juli 2004, 15:24 »
Operajonen dekkes av staten, så lenge den foretas på offentlig sykehus.

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

SV: Senebetennelse.. HJELP!!!!!
« #6 : 30. juli 2004, 18:25 »
har nå gått med betennelse i foten i 2,5 år det tok meg 1,5 år å få en diagonose.
Jeg hadde da hatt 4 mnd fysoterapi kortison og betenelsedempende midler,  Ble sendt til MR de var ikke noe å se på bildene , Fikk da ordnet meg en time på NIMI og etter ett kvarter hadde jeg fått en diagonose hvor de har funnet grunnen til plagene men det må ordnes kirurgisk, Det er noe jeg ikke har råd til å gjøre privat, og er da kommet inn i venteliste på ett offentlig sykehus har nå ventet siden 2.februar og ikke fått time enda. Og jeg får ikke dekt det av trygdekontoret for jeg er ikke sykemeldt Sad  det hjelper ikke at jeg har måttet redusert treningsmengden og kampdeltagelsene mine ( noe som har ført til vekt oppgang som igjen fører til større belastning av foten).

Jeg vil med dette anbefale deg å komme til spesialister fort, få en rekvisjon til ortopedisk på ett sykehus eller kom deg til NIMI ( enkelte fylker dekker konsulutasjon og behandling på NIMI)



Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!