Skrevet av Emne: Video av Sterk 12 åring på Trimlåven (Frogner AK)  (Lest 10068 ganger)

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Solveig Merli på 12, fikk lov til å løfte alle tre øvelsene på klubbstevnet i går 2-4-2014, slik at hun kunne få litt tilbakemeldinger fra dommerne Smiley

Hun endte opp med å løfte 8 løft, og fikk alle "godkjent" med serien: 60 - 40 - 85 (Utstyrsfritt)

Hun stod over siste løft i benkpress, da hun senere skulle gå for maksreps der.

Hun er Rekrutt 1, og fikk godkjent 30 reps på 25kg i benkpress.

Her er en videosnutt av løftingen hennes :http://www.youtube.com/watch?v=HAOZ-aVvpYk

Markløften kommer etter maksrep i benkpress Smiley
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Meget sterk til å være tolv år, men samtidig er det vel ikke mange 12-åringer som løfter tunge vekter heller. Har hun trent mye vekttrening?

Er jo ikke anbefalt å løfte så tungt i så ung alder, men er hun vant med vekttrening er det sikker ikke noe problem. Men vet ikke om jeg ville turt det likevel. Hadde hun fått en skade, tror jeg du/dem som lot henne løfte hadde fått mye kritiikk. Er ikke god kutyme dette Wink

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Hun får god oppfølging. Derfor ber vi om at hun kan få løfte alle tre øvelsene på stevner, slik at vi og andre kan følge med på at ting går bra for seg. Tenk alle unger som løfter på alt tungt de ser uten oppfølging i det hele tatt. Det gjorde ihvertfall mine venner og jeg vi var unger  Wink

Så jeg personlig er mer fan av kontrollert trening under oppfølging. Unger løfter og gjør det de føler for uansett, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det, og la de løfte der vi får holdt øye med de  Smiley
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Hun får god oppfølging. Derfor ber vi om at hun kan få løfte alle tre øvelsene på stevner, slik at vi og andre kan følge med på at ting går bra for seg. Tenk alle unger som løfter på alt tungt de ser uten oppfølging i det hele tatt. Det gjorde ihvertfall mine venner og jeg vi var unger  Wink

Så jeg personlig er mer fan av kontrollert trening under oppfølging. Unger løfter og gjør det de føler for uansett, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det, og la de løfte der vi får holdt øye med de  Smiley

Godt poeng, men tror det uansett er sjelden unger løfter så tungt som dette. Unger driver (evnt drev) på med mye belastene lek, men mye tung løfting har jeg ikke inntrykk det er så mye av. Går sikkert fint dette, spesielt med god oppfølging.

Du har ikke fått noen negative reaksjoner på denne løftingen hennes? Vet mange som ikke ville ha likt dette.

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Godt poeng, men tror det uansett er sjelden unger løfter så tungt som dette. Unger driver (evnt drev) på med mye belastene lek, men mye tung løfting har jeg ikke inntrykk det er så mye av. Går sikkert fint dette, spesielt med god oppfølging.

Du har ikke fått noen negative reaksjoner på denne løftingen hennes? Vet mange som ikke ville ha likt dette.


Hei igjen Smiley
Nå er jo ikke dette datteren min, men jeg personlig har ikke hørt noe negativt i forbindelse med dette. Hun blir passet på med argusøyne, og hun elsker å drive på med dette. For oss som har vokst opp på bondelandet var det ihvertfall normalt å løfte på det vi fant. Husker vi konkurrerte om å løfte de tyngste steinene osv. Dette var jo totalt uten tilsyn. Og vi ble både fotballspillere, styrkeløftere, og mange andre ting Smiley Min personlige mening, uten å være ekspert, er at jeg tror ikke dette er farlig så lenge man får den oppfølgingen hun jenta her får Smiley Hun har aldri fått lov til å løfte maksløft, til tross for at hun selv gjerne vil.
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975


Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!