Skrevet av Emne: Kcal overskudd/kcal underskudd  (Lest 1471 ganger)

Utlogget Amalie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Kcal overskudd/kcal underskudd
« : 18. april 2014, 14:29 »
En kan klare å bygge muskler selv om en ligger på kcal underskudd i ca 12 uker, etter det bør en legge seg i kcal overskudd for å fremdeles kunne bygge mer muskelmasse.
Spørsmålet mitt er da hvor lenge må en ligge i kcal overskudd før en kan legge seg i kcal underskudd igjen?
Jeg vil gjerne bli kvitt dette stubborn fettet som jeg har på beina, men jeg vil ikke miste muskelmassen min (heller bygge mer)
Noen som har svar på dette?Smiley

Utlogget ColossusMaximus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 337

Sv: Kcal overskudd/kcal underskudd
« #1 : 18. april 2014, 17:12 »
Den eneste som kan svare deg på det er nok personen som lærte deg at "En kan klare å bygge muskler selv om en ligger på kcal underskudd i ca 12 uker, etter det bør en legge seg i kcal overskudd for å fremdeles kunne bygge mer muskelmasse."
Da kan du samtidig forhøre deg om hvilke typer krystaller som har best effekt på restitusjonstiden for en med din auratype.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kcal overskudd/kcal underskudd
« #2 : 18. april 2014, 17:44 »
Skal ikke se bort ifra at en nybegynner kan klare å bygge litt muskler på mildt kaloriunderskudd de første ukene. Teknisk sett betyr det at kroppen brenner mer fett enn den bygger muskler. Det skal mye til at den velger å gjøre begge deler samtidig men det er ikke utenkelig. Noen går ned cm men holder vekta, det er nok mer vanlig. Det innebærer kalorilikevekt men både muskelbygging og fettbrenning samtidig.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!