Skrevet av Emne: Sliter med å få muskelkontakt  (Lest 1338 ganger)

Utlogget KimT1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sliter med å få muskelkontakt
« : 19. april 2014, 11:39 »
Hei,
Jeg er har trent 3 måneder nå, etter å ha hatt et opphold på 7-8 år.
Jeg sliter med å få muskelkontakt under trening av enkelte øvelser og spesielt på hantelroing og nedtrekk i apparat (foran).
Jeg blir mest sliten i fremsiden av skuldrene.... Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg har sett en del på YouTube og prøvd å forbedre teknikken under trening, men det har ikke hjulpet.

Utlogget suggen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Sliter med å få muskelkontakt
« #1 : 19. april 2014, 13:13 »
Vet dette er vanskelig spesielt med ryggmusklene. Prøv å flytt hjernen din inn i musklene. Vet dette høres rart ut, men det funker for meg. Viktig og øve inn god teknikk først. Prøv lav vekt en stund og bare få inn teknikken. På nedtrekk er det viktig og trekke albuene ned. Fokuser på at du skal bruke lætsen på å trekke ned og ikke trekke ned bare for å trekke. Wink Wink Håper det er til hjelp

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Sliter med å få muskelkontakt
« #2 : 25. april 2014, 23:27 »
Som nevnt over er det av og til vanskelig å skulle få skikkelig kontakt i ryggmusklene ved ulike ryggøvelser. Grunnen til dette er at de krever korrekt teknikk for at man skal få aktivert de musklene man ønsker å trene. En generell huskeregel er at du alltid skal protraktere (klemme sammen) skulderbladene i begynnelsen av hver repetisjon, for nedtrekk gjelder det samme, men her er det viktig at du også senker skuldrene (ved å aktivere nedre trapezius) samtidig.

En fin måte å øve inn dette på er rett og slett å gjøre et par sett med nedtrekk hvor du kun øver på å klemme sammen og senke skuldrene.
I denne videoen ser du hvordan han aktiverer nedre trapezius før han utfører resten av bevegelsen, det er denne bevegelsen du bør øve på Smiley

https://www.youtube.com/watch?v=bnyM39lH6ss
- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!