Skrevet av Emne: Sunnest mulig  (Lest 1833 ganger)

Utlogget messtacked

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sunnest mulig
« : 02. mai 2014, 18:07 »
Jeg er en 21 år gammel student som trener ganske seriøst. Er veldig interessert i kosthold og trening. Har nylig begynt på deff og ser allerede litt resultater. Når jeg begynte på deffen tok jeg for meg mange av matvarene jeg ellers ville spist og prøvde å bytte ut disse med alternative matvarer med færre kalorier.

Nå skal jeg prøve å sette opp et nytt kostholdprogram hvor jeg skal gå inn for å være SUNNEST mulig. Jeg er åpen for alle slags forslag dere kommer med. Har hørt for eksempel at selolje er bedre enn tran og at kokosolje egner seg meget bra til matlaging og er et sunt alternativ til andre matoljer.

Pr dags dato ser kostholdet mitt sånn ut: (husker ikke vekt og mengde, men det er justert til deff)

Frokost:

Havregryn, hasselnøtter, mandler, blåbær, solsikkefrø og melk.
Proteinshake.
Tran, multivitamin, ølgjær (for hud, hår og negler).
Mye vann.

Formiddagsmat:
To grovbrødskiver med enten ost og skinke, makrell i tomat, leverpostei.
Et eple

Middag: Varierer litt her, tar den vanligeste som jeg har 3 dager i uka ca. Ellers er det kjøttdeig av svin/kylling som oftest i en eller annen form.
250g laks
To stk grove hvetelefser
Brokkoli
Lett rømme
Gulrot

Etter trening/mellom:
Proteinshake
En tomat, kiwi, eple e. l.

Kveldsmat:
Tre kokte egg
Tunfisk i olje, 1 boks
Litt majones (10-20g)
Agurk


Ellers drikker jeg regelmessig grønn te, kaffe, ofte før trening. Dette er ikke hver dag, tar det litt etter smak og behag. Drikker MYE vann. Frukt og grønt kan variere litt på grunn av pris, utvalg og generelt det jeg har mest lyst på den dagen  biggrin

Jeg er som sagt ute etter sunne alternativer og matvarer. Om dette er hele måltid eller småretter/"snackser" eller tilbehør har ingenting å si.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!