Skrevet av Emne: Ingen kan si dette er normalt! Sykdom?  (Lest 2722 ganger)

Utlogget JudasIskariot

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Ingen kan si dette er normalt! Sykdom?
« : 29. april 2014, 21:32 »
Veier 71kg et par uker inn i treningen.

Så med utgangspunkt i en vekt på 71kg:

1L iskrem badet i skjokoladesaus
1DL rapsolje (450 kalorier)
1L H melk med weightgainer 3 x for dagen (Altså en H- Melk fordelt på 3 shakes!)
1-2 egg
1-2 bananer
Vann
Middag (Varierer, pizza - kylling - ris - poteter - bønner - erter - gulerøtter, alt druknet i bernaise saus)

HVER DAG

Går en uke. Veier nå 70kg.

Sånn helt dønn seriøst, man spiser ikke det der hver dag i 6 dager og går NED i vekt. 100% sikker på at sykdom er med i bildet.

Hvilken sykdommer foråsaker vekttap?

Utlogget EmilB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

  • Veni Vidi Vici
Sv: Ingen kan si dette er normalt! Sykdom?
« #1 : 30. april 2014, 00:41 »
You and me both. Har ekstreme problemer med å gå opp i vekt, men har nå kommet opp med at jeg spiser til jeg enten vil spy/dø, så venter jeg 10 minutter før jeg spiser videre. Gått opp 5 kilo allerede (Y)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Ingen kan si dette er normalt! Sykdom?
« #2 : 02. mai 2014, 00:29 »
Et par generelle betraktninger, og selvsagt heeeelt uten å beskylde noen for noe som helst - 90% av de som sliter med å gå opp i vekt og sier de spiser nok, spiser fortsatt ikke nok, og de er gjerne ikke så ærlige med seg selv som de liker å tro; man ønsker ofte å finne grunner utenfor egen kontroll som man kan legge "skylden" på når man ikke øker i vekt/muskelvolum, så når folk spør hva og hvor mye de spiser lister de opp det de ser for seg som et ideelt dagsinntak av mat, og ikke det de faktisk spiser. Det andre disse ofte gjør er å prioritere helt feil mat. Da sitter man altså igjen med både for lav mengde, og det av feil/dårlig mat. Gjett hvor is kommer inn i bildet.. Wink

Det skjer ikke så voldsomt mye i løpet av bare én uke, og vektnedgangen som har skjedd kan like gjerne bare være vann. Selv ligger jeg rundt 95 kg på en vanlig dag, men dette kan variere med 2 kg+ fra en dag til neste avhengig av flere faktorer. Hadde derfor ikke gidda å henge meg så veldig opp i den ene kiloen. Å tenke veldig mye på dette kan også ødelegge litt for motivasjonen, så prøv å unngå vekta og heller bruk målebånd og skriv ned om du øker i løftene du gjør på trening. Og la det gå litt mer enn en uke mellom hver gang du måler..

Må nesten spørre om hva målet ditt er, for en del av kostholdet gir mening mens en kilo is om dagen ikke gjør det; er usunt og også litt dumt (mye sukker, det er det vel også i sausen). Vil du legge på deg muskler, eller vil du bare bli rundere i kantene? Det er jo bedre å bruke all is-plassen til feks fisk eller kjøtt, men vil du bare legge på deg fett er det jo bare å bælje i seg en eller annen olje.

Om du vil legge på deg muskler - om du regner sammen proteinmengden ligger du litt under det som er anbefalt. Isen er vel rundt 35 gram protein; melka er 34, tror jeg, eggene ca 14 gr, bananene og olja har null protein; middagen er sikkert rundt 30-40 gram protein.

Du ligger altså på rundt 110-120 gram protein per dag. På din vekt ville jeg nok ha siktet på 150-170 gram om dagen. 2,2 gram pr kg kroppsvekt er ofte satt som en slags regel om man vil legge på seg muskelmasse; jeg liker å ligge litt over det, selv om det kanskje ikke er heeelt nødvendig. Men da har man i alle fall tatt seg av den variabelen, så om man ikke går opp i vekt når man spiser nok protein vet man at det ikke er dette som er problemet.

Kalorimengden - der skal du vel ligge godt over i forhold til kroppsvekt, men om man trener styrke en gang om dagen og kanskje også spiller fotball eller noe sånt, er det fort at det går i null. Så vidt jeg vet bruker en voksen rundt 2000(?) kcal eller noe om dagen bare på å leve..

Og ja da, fullstendig klar over at jeg ikke svarte på sykdomsspørsmålet ditt. Med mindre du har spesielle symptomer tror jeg ikke noe på at du er sjuk, serru, jeg tror kostholdet ditt er litt off. Tror også vektnedgangen er en reaksjon på treninga, om du nettopp har begynt (ref, "et par uker inn i treningen").
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Ingen kan si dette er normalt! Sykdom?
« #3 : 02. mai 2014, 09:15 »
Hvilken sykdommer foråsaker vekttap?

De som gjør at man ikke spiser nok.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!