Skrevet av Emne: Smerter mellom skulde og biceps  (Lest 3393 ganger)

Northsteel

  • Gjest
Smerter mellom skulde og biceps
« : 07. mai 2014, 08:50 »
Etter benken i går har jeg smerter i armen mellom skulder og biceps. Sluttet å trene med en gang jeg kjente det.

Klarer ikke i nå å løfte armen over skulderhøyde Sad

Er dette en strekk eller muskelknute? Noe jeg kan gjøre får å bli kvitt det raskt? what

Northsteel

  • Gjest
Sv: Smerter mellom skulde og biceps
« #1 : 08. mai 2014, 09:57 »
 what

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Smerter mellom skulde og biceps
« #2 : 08. mai 2014, 13:10 »
Det kan fort høres ut som en betennelse da dette er ganske vanlig under slike pressøvelser. Eventuelt kan det være at du har en impingement i skulderen. Ta en pause fra pressøvelsene og se om du blir bedre (hvis det skulle være en betennelse). Skulle det være at du har en ubalanse i muskulaturen som gjør at du får en dårlig kroppsholdning og en innklemming i skulderen bør du prøve å utføre øvelser for øvre rygg (f.eks facepulls eller omvendt flyes) for å rette opp i dette. Samtidig er det også mulig at du har godt av å utføre rotasjonsøvelser for å styrke opp rotator-cuffen også.

Nå er det uansett vanskelig å skulle stille en diagnose utifra den lille informasjonen du har gitt, men jeg tenker at dette er to typiske skader/smerter i forbindelse med benkpress.
- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Northsteel

  • Gjest
Sv: Smerter mellom skulde og biceps
« #3 : 08. mai 2014, 14:59 »
Takker for svar!

Har alltid ekstra sett på bakside skulder, så jeg tviler på at problemet ligger der.
Smertene kom plutselig da jeg lå på benken når jeg holdt igjen vekten på negativen før jeg skulle gjøre oppløftet. Jeg tok 2sett til men 3sett droppet jeg fordi smerten var for stor. Da jeg skulle over på bicepscurl gikk det overhode ikke.

Har store problemer med å løfte armen, spesielt det å ta deo under armen Tongue
Men merker at det blir bedre og bedre, men er værst etter jeg har sittet i ro eller sove.
Håper det er en vanlig strekk som går over etter noen dager.

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Smerter mellom skulde og biceps
« #4 : 08. mai 2014, 19:18 »
Ja, du må bare passe på at det ikke blir for mye pressøvelser i forhold til draøvelser. Her kommer også øvelser som nedtrekk og chins/pullups inn i tillegg da latsen også er med på innoverrotere skuldrene dine. Men det er nok godt mulig at det er en strekk som du sier eller en betennelse som går over av seg selv, det er isåfall viktig å ta det med ro å ikke starte opp igjen for tidlig, da er det back on scratch ;-) Men hold skulderen i bevegelse i mellomtiden slik at du ikke stivner til Smiley Regner med det ordner seg av seg selv!
- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Smerter mellom skulde og biceps
« #5 : 05. juli 2014, 08:23 »
Mistenker anterior humeral glide. Vært stiv i skulderen en stund før dette skjedde?
Hva slags smerte er det, og nøyaktig hvor kommer den? Hvordan fremprovoserer du smertene?

Klarer du ikke å løfte armen pga smerte, eller føles den 'lam' ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!