Skrevet av Emne: Push ups/sit ups og løping med ryggsekk  (Lest 1570 ganger)

Utlogget msStensrud

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Push ups/sit ups og løping med ryggsekk
« : 07. mai 2014, 20:44 »
Hei

(Første post!)  Shocked Jeg har lyst til å trene for å kunne ta flere push-ups, chins og sit-ups (og få en sterkere overkropp), i tillegg til å kunne løpe lengre og fortere med en tyngre ryggsekk. Men jeg har hørt at disse øvelsene (push ups og sit ups) gjør at du får en dårligere kroppsholdning, og lurte på hvilke øvelser som kan kompensere for dette. Det blir vel ryggøvelser? Jeg har tilgang til en masse treningsapparater i idrettshallen, men ville foretrukket øvelser som jeg kan gjøre hjemme uten utstyr.

Også hørt at løping med ryggsekk innebærer stor fare for belastningsskader; holder det at jeg har en forsiktig progresjon?

Alle disse øvelsene er selvfølgelig med tanke på opptakskravene til både forsvaret og politiet, og selv om jeg bare er 16 år, skader det ikke å begynne allerede nå.

Og kort om treningsgrunnlaget: Som  sagt 16 år, og anser meg selv som en brukbar løper (11,5 km/40 min og 400m/59 sek), men er ganske spinkel, og klarer om lag 25 smale push ups, 40 sit ups og 2-3 chins.

Marius

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!