Skrevet av Emne: Oh joy - knekt ankel og 4-5 uker med krykker - hvordan gjør man det med treninga  (Lest 3963 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Gikk ned ei trapp i går og tråkka over noe inni dypeste granskævven - så mye at jeg knakk et bein i ankel. *Knekk*, just like that.

Nuh, jeg trodde jeg var i relativt god form, men krykkene er jammen tyngre å rave rundt med enn jeg hadde sett for meg. Tongue Går jo ikke langt før jeg får en brukbar pump i triceps. Kjenner det litt i skuldre og.. Så da begynner jeg å fundere - mange øvelser sier seg selv at jeg ikke kan gjøre, og det er jo alt der jeg må stå. Bøy, mark, olympiske løft osv osv osv. Går vel greit å trene diverse ro-øvelser sittende; biceps og skulder-stuff går vel greit; shrugs sittende går vel fint. Benk osv går vel greit det og, og litt mage. Men siden jeg nå skal belaste triceps hver bidige dag i ukesvis, en muskel man bruker i mange av øvelsene man gjør for overkroppen, kan jeg like godt bare drite i å trene den direkte? Blir interessant å se hvordan dette her påvirker treninga. Har enda ikke vært på trening med krykkene, så vet ikke helt hva jeg skal forvente, verken når det gjelder balanse i forskjellige øvelser, av økning/nedgang i volum/styrke osv.

Hører gjerne erfaringer fra andre eks-krykkere. Ble det svære triceps av det, eller?  Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Tren det friske beinet for fullt, det stimulerer kroppen til å holde ved like det dårlige beinet også, den liker ikke at ting blir for forskjellig.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Er ikke spesielt redd for atrofi, altså. Går fort å bygge opp igjen, for gror dette like fort som alt annet på denne kroppen, er jeg oppe og går igjen om 3 ukers tid..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Da er det vel bare å trene det du føler for da.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Spørsmålet var rundt triceps etc..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Spørsmålet var rundt triceps etc..

Inkludert triceps.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Så selv om jeg tyner triceps hver dag i flere uker når jeg går, skal jeg trene den normalt? Resten av musklene blir vel trent normalt ja, vil jeg tro. Har jo aldri tenkt på det før hvordan det blir med balanse og sånt i diverse øvelser. Har jo ikke trengt å tenke på det..

Har du gått med krykker sjøl, eller? Hvordan gikk det med tric/skuldre, i så fall? Er en kompis som påstår at mora fikk bra med masse på armene av å krykke seg i noen uker.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Faren min har gått med krykker og trent vekter samtidig uten å endre noe. Men han trente ikke voldsomt mye i volum, uansett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!