Skrevet av Emne: Mister motivasjon - trenger hjelp med forandring i program!  (Lest 1416 ganger)

Utlogget spfiw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

Hei :-)

Jente på 19, trener styrke 5 dager i uka og trener hest 2 dager i uka. Vekt 65 kilo, 167 høy.

Trener for øyeblikket på et selvmekka program (i samarbeid med venn som er under PT-utdanning) der jeg deler opp trening i to forskjellige dager, underkropp og overkropp. Jeg merker og ser at dette hjelper, men jeg er en type person som trenger forandring i "vaner" jevnlig, ellers går jeg fort lei og mister motivasjonen.

Er vel egentlig to forskjellige ting jeg trenger hjelp til:

1. Noen som har et killer underkropps- og overkroppsprogram som dere vil tro passer meg? Hovedfokuset mitt er å bli sterkere på et generelt basis. Muskelutviklingen min er relativt jevn og jeg har ingen spesielle muskelgrupper som "henger etter".

2. Noen som har ett tips eller to når det gjelder å holde motivasjonen oppe? Jeg har ingen problemer med å kjøre fult ut når jeg er på treningssenteret, må bare komme meg dit.. Det som er vanskelig.



Takk takk!

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

1. Når det gjelder program så kan det jo i ditt tilfelle være lurt å bytte til et nytt program hver 4-8 uke slik at du ikke blir lei eller at det går utover motivasjonen din. Å komme med forslag til program som "passer deg" er jo ikke enkelt, det kommer jo litt ann på hvordan du trener nå (siden du vil bytte), hvilken øvelser du liker/ikke liker, hvor mange dager i uka du ønsker å trene osv, om du kommer med litt mer informasjon så blir det litt enklere Tongue

2. Det første skrittet vil være å sette seg et eller flere mål. Da blir det fort litt mer interessant å komme seg på trening Smiley Setter du deg eksempelvis et mål på at du skal løfte x antall kilo i knebøy har du noe å jobbe mot på hver eneste trening, og målet vil jo underveis være å bli sterkere for hver eneste treningsøkt, det kan jo være en fin motivasjonsfaktor. Jeg føler at å sette seg både mål og delmål gjør det lettere å holde motivasjonen oppe, samtidig som at du blir flinkere til å presse deg selv på trening.
- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!